EA: "Vi har inga Wii U-titlar på gång"

Robot
EA: "Vi har inga Wii U-titlar på gång"
Medlem
EA: "Vi har inga Wii U-titlar på gång"

Simcity borde la funka hyfsat till den..?

Eller, vänta nu...

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Simcity borde la funka hyfsat till den..?

Eller, vänta nu...

ja, om det nu hade funkat som det skulle

k3m
Medlem

Bra nyheter för Nintendo med andra ord

Inaktiv

Skönt för er wii-användare.

Medlem

Skämt o sido låter det fruktasnvärt illa för Nintendo när t o m EA avvaktar.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av foock:

Skämt o sido låter det fruktasnvärt illa för Nintendo när t o m EA avvaktar.

Är det verkligen fruktansvärt ?

Har bara köpt Need for speed hot pursuit 2 och Battlefield från EA dom senaste åren, inget annat har känts direkt lockande.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

En tanke slog mig om detta...

I allt ståhej kring Wii U utannonseringen, visades det friskt upp massa spel som är -möjliga- att köras på Wii U hårdvaran. Däribland Battlefield 3, som mig veterligen inte har släppts till Wii U ännu. Och nu när EA backar från att utveckla fler titlar till Wii U, så kan man fundera på om det skedde en del falsk marknadsföring.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Nintendo gjorde samma.misstag som dreamcast. Inga spel, inga spelare, släppt mellan generationer.
Varför försökte de inte ens släppa en kraftfull konsol.. den är ju sp vek att cod bo2 inte ens kunde spelas pp maxinställningar..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Nintendo gjorde samma.misstag som dreamcast. Inga spel, inga spelare, släppt mellan generationer.
Varför försökte de inte ens släppa en kraftfull konsol.. den är ju sp vek att cod bo2 inte ens kunde spelas pp maxinställningar..

Precis, svårt att säga om Wii U släpptes för tidigt eller för sent.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Ztreek:

Nintendo gjorde samma.misstag som dreamcast. Inga spel, inga spelare, släppt mellan generationer.
Varför försökte de inte ens släppa en kraftfull konsol.. den är ju sp vek att cod bo2 inte ens kunde spelas pp maxinställningar..

Precis, svårt att säga om Wii U släpptes för tidigt eller för sent.

För sent, prestandan är för svag..
Sen så är wii u's koncept inge nytt och häftigt som wii levde på.
Stoooor fail för nintendo, hade de släppt en stark konsol som hade samma specs som ps4 och samtidigt ha skithäftig motion controlls hade den såldt smör, tänk skyrim med wii kontrollen, huga !

Medlem

I see EA has got into some of these poor peoples minds here too.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av k3m:

Bra nyheter för Nintendo med andra ord

På vilket sätt då? Bara för du kanske inte köper EA spel är det sjukt många som gör det. Vem vill köpa en konsol som knappt har några spel? Inte jag iallafall. Snarare dåliga nyheter för Nintendo, Nog för att dom får skylla sig själva när dom verkar konkurrera med förra generationens konsoler när det våras för en ny generation. Så hoppas verkligen att du är ironisk.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

En tanke slog mig om detta...

I allt ståhej kring Wii U utannonseringen, visades det friskt upp massa spel som är -möjliga- att köras på Wii U hårdvaran. Däribland Battlefield 3, som mig veterligen inte har släppts till Wii U ännu. Och nu när EA backar från att utveckla fler titlar till Wii U, så kan man fundera på om det skedde en del falsk marknadsföring.

Nej, det är inte falsk marknadsföring. Spelen som det pratades om för två år sen från EA skulle visst fungera till Wii U. Det handlar om att konsolen säljer för illa just nu, så det finns för lite pengar att tjäna på att släppa spel till den.

Medlem

Samtidigt har Capcom släppt 2 portar och de verkar inte ha något nytt planerat.
Square Enix har 2 portar på gång, de har fortfarande inte satt något releasedatum i väst.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av darkthunder:

En tanke slog mig om detta...

I allt ståhej kring Wii U utannonseringen, visades det friskt upp massa spel som är -möjliga- att köras på Wii U hårdvaran. Däribland Battlefield 3, som mig veterligen inte har släppts till Wii U ännu. Och nu när EA backar från att utveckla fler titlar till Wii U, så kan man fundera på om det skedde en del falsk marknadsföring.

Nej, det är inte falsk marknadsföring. Spelen som det pratades om för två år sen från EA skulle visst fungera till Wii U. Det handlar om att konsolen säljer för illa just nu, så det finns för lite pengar att tjäna på att släppa spel till den.

Inte den enda anledningen som sagt om och om igen i alla dessa EA vs Nintendo nyheter.
Nintendo vägrade EA till att lägga origin på Wii U, dvs styra en del av Nintendos egna system. EA försökte med en fuling som de inte kan göra mot Sony/Microsoft för att EA är redan så beroende av spelmarknaden på deras 2 konsoler. Men eftersom Nintendo kom med Wii U så långt innan nästa Xbox/PS4 så såg EA en chans att få ännu större intäkter.

Att EA inte haft några spel underutveckling till Wii U utöver de portar som redan var utlovade är ingen större nyhet och var mer eller mindre känt (inofficiellt) redan innan Wii U hade släppts förra året.

Medlem
Skrivet av foock:

Skämt o sido låter det fruktasnvärt illa för Nintendo när t o m EA avvaktar.

Dom tar avstånd av andra anledningar. Nintendo sa nej till Origin och det fick EA att se rött eftersom att Origin är det bästa som hänt sen skivat bröd. EA gick till och med ut innan Wii U släpptes att Battlefield var på väg till Wii U, men när Nintendo sa stopp för Origin så funkade helt plötsligt inte Frostbite till Wii U, men att använda motorn till smartphones är tydligen inga problem.

EA är ett företag fyllt av skit och inget annat. Nu när dom vet att dom har en kundkrets som köper Battlefield hur dom än beter sig så kan dom blåsa sina kunder gång på gång utan att nån bryr sig. För min del så är det sluthandlat. Deras senaste spel har ändå bara varit mediokra, så det är ingen större förlust att bojkotta dom helt och hållet.

Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av k3m:

Bra nyheter för Nintendo med andra ord

På vilket sätt då? Bara för du kanske inte köper EA spel är det sjukt många som gör det. Vem vill köpa en konsol som knappt har några spel? Inte jag iallafall. Snarare dåliga nyheter för Nintendo, Nog för att dom får skylla sig själva när dom verkar konkurrera med förra generationens konsoler när det våras för en ny generation. Så hoppas verkligen att du är ironisk.

Wii hade väldigt få storsäljare från EA, så att påstå att det kommer bli en tragisk speltorka pga att EA slutar släppa spel är bara korkat. EA har ingen stor kundkrets på Nintendos konsoler. Activision och Ubisoft ligger betydligt bättre till där, och om dom gav upp sitt stöd så hade det kunnat se mycket sämre ut för Wii U framöver.

Medlem

Bra perspektiv Bojkott! Mycket tankevärt. Det låter illa men kanske inte är så långt från tidigare realitet egentligen

Medlem

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Total War-spelen?

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Propy:

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Bayonetta var en riktig höjdare.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av foock:

Skämt o sido låter det fruktasnvärt illa för Nintendo när t o m EA avvaktar.

Dom tar avstånd av andra anledningar. Nintendo sa nej till Origin och det fick EA att se rött eftersom att Origin är det bästa som hänt sen skivat bröd. EA gick till och med ut innan Wii U släpptes att Battlefield var på väg till Wii U, men när Nintendo sa stopp för Origin så funkade helt plötsligt inte Frostbite till Wii U, men att använda motorn till smartphones är tydligen inga problem.

EA är ett företag fyllt av skit och inget annat. Nu när dom vet att dom har en kundkrets som köper Battlefield hur dom än beter sig så kan dom blåsa sina kunder gång på gång utan att nån bryr sig. För min del så är det sluthandlat. Deras senaste spel har ändå bara varit mediokra, så det är ingen större förlust att bojkotta dom helt och hållet.

Inte bara EA utan även svenska DICE som slickar EAs röv. Det finns inga "pålitliga" personer, utan alla gör uttalanden som de fått order av sina chefer. Det är bara Kamiya och några till som säger saker de verkligen tycker.

Man kan lätt tro att det är ett otroligt hårt slag för Nintendo att gå miste om EA och göra kopplingar till Dreamcast, men då missar man viktiga skillnader. Dels sålde EAs spel aldrig särskilt bra på Wii heller (Wii-versionen var alltid långt efter 360- och Ps3-versionerna i försäljning) och dels har Nintendo sina egna spel som vida överglänser allt SEGA hade att komma med - SEGA var mycket mer beroende av stora tredjepartstillverkare än Nintendo är.

Med det sagt kommer knappast Nintendo hitta nya målgrupper med Wii U, utan det blir Nintendo-fansen plus några till som köper den. Jag tror inte den kommer vara en flopp när allt är sagt och gjort, men den kommer inte sälja i närheten av vad Wii gjorde.

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av Apministern:

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Total War-spelen?

Inte SEGA som gjort, däremot publicerat.

Skrivet av Pålis:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Propy:

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Bayonetta var en riktig höjdare.

Samma här. Ej SEGA-utvecklat.

MEN, med det sagt. SEGA har GETT UT jävligt bra spel de senaste åren! De har gjort många rätt i min bok. Dessutom finns det en del Sonic-pärlor som släppts på sistone. T.ex Sonic & SEGA All-stars Racing, som är skitkul!

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av foock:

Skämt o sido låter det fruktasnvärt illa för Nintendo när t o m EA avvaktar.

Dom tar avstånd av andra anledningar. Nintendo sa nej till Origin och det fick EA att se rött eftersom att Origin är det bästa som hänt sen skivat bröd. EA gick till och med ut innan Wii U släpptes att Battlefield var på väg till Wii U, men när Nintendo sa stopp för Origin så funkade helt plötsligt inte Frostbite till Wii U, men att använda motorn till smartphones är tydligen inga problem.

EA är ett företag fyllt av skit och inget annat. Nu när dom vet att dom har en kundkrets som köper Battlefield hur dom än beter sig så kan dom blåsa sina kunder gång på gång utan att nån bryr sig. För min del så är det sluthandlat. Deras senaste spel har ändå bara varit mediokra, så det är ingen större förlust att bojkotta dom helt och hållet.

Inte bara EA utan även svenska DICE som slickar EAs röv. Det finns inga "pålitliga" personer, utan alla gör uttalanden som de fått order av sina chefer. Det är bara Kamiya och några till som säger saker de verkligen tycker.

Man kan lätt tro att det är ett otroligt hårt slag för Nintendo att gå miste om EA och göra kopplingar till Dreamcast, men då missar man viktiga skillnader. Dels sålde EAs spel aldrig särskilt bra på Wii heller (Wii-versionen var alltid långt efter 360- och Ps3-versionerna i försäljning) och dels har Nintendo sina egna spel som vida överglänser allt SEGA hade att komma med - SEGA var mycket mer beroende av stora tredjepartstillverkare än Nintendo är.

Med det sagt kommer knappast Nintendo hitta nya målgrupper med Wii U, utan det blir Nintendo-fansen plus några till som köper den. Jag tror inte den kommer vara en flopp när allt är sagt och gjort, men den kommer inte sälja i närheten av vad Wii gjorde.

"Slickar röv" ??

EA ÄGER DICE! Så ja.. hallå..?
Den som går emot där riskerar nog sitt jobb.

Verkar vara många som inte vet att EA faktiskt köpte upp DICE 2006.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av Apministern:

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Total War-spelen?

Inte SEGA som gjort, däremot publicerat.

Skrivet av Pålis:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Propy:

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Bayonetta var en riktig höjdare.

Samma här. Ej SEGA-utvecklat.

MEN, med det sagt. SEGA har GETT UT jävligt bra spel de senaste åren! De har gjort många rätt i min bok. Dessutom finns det en del Sonic-pärlor som släppts på sistone. T.ex Sonic & SEGA All-stars Racing, som är skitkul!

Jo exempelvis SEGA allstar-racing är ganska kul. Kan tycka att det är ganska för mycket rip-off av Mario cart.


signatur

Everybody needs help.

k3m
Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av k3m:

Bra nyheter för Nintendo med andra ord

På vilket sätt då? Bara för du kanske inte köper EA spel är det sjukt många som gör det. Vem vill köpa en konsol som knappt har några spel? Inte jag iallafall. Snarare dåliga nyheter för Nintendo, Nog för att dom får skylla sig själva när dom verkar konkurrera med förra generationens konsoler när det våras för en ny generation. Så hoppas verkligen att du är ironisk.

Jag skitet fullständigt i Nintendo, de kan konka, de kan tjäna guld. Bryr mig inte! Och ja, jag var ironisk tidigare.

k3m
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av Apministern:

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Total War-spelen?

Inte SEGA som gjort, däremot publicerat.

Skrivet av Pålis:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Propy:

känns som att konsoler inte är Nintendos grej längre. Förutom bärbara då förstås. Det kan de tydligen fortfarande.

Om de lägger ner hårdvarubiten och gör som sega, kommer man få se Mario på xbox då? hade varit kul!

Var länge sedan jag såg ett bra spel från SEGA, fast sen så följer jag dem inte särskilt mycket. Så kan ha missat något.

Bayonetta var en riktig höjdare.

Samma här. Ej SEGA-utvecklat.

MEN, med det sagt. SEGA har GETT UT jävligt bra spel de senaste åren! De har gjort många rätt i min bok. Dessutom finns det en del Sonic-pärlor som släppts på sistone. T.ex Sonic & SEGA All-stars Racing, som är skitkul!

Jo exempelvis SEGA allstar-racing är ganska kul. Kan tycka att det är ganska för mycket rip-off av Mario cart.

Det är ingen rip-off! sega kart är ju överlägset mario kart.

12
Skriv svar