l33t haxor på motorcykel – film och bilder från Watch Dogs
Ju mer de berättar om spelet och visar ju mer tappar jag intresset för det. Verkar bli en kombination av Far Cry och AC förlagt i en Blade Runner liknande miljö. Ubisoft har gett mig många bra spel men på senare tid verkar de koncentrerat sig alltför mycket på att tilltala så många som möjligt. Grafiskt ser det ju inte alls dåligt ut men ett spel med endast detta att erbjuda är iaf ett spel jag inte kommer köpa. Det behövs något mer, AC var kul tills man tröttnade på att göra samma sak hela tiden. Variation är något som krävs och jag har fortfarande inte sett mycket av detta i Watch Dogs. Vad de har visat får mig mer att tänka på QTE än att man spelar ett spel.
Aaargh sex månader kvar tills release
Iaf inte en av de tokigaste CE versionerna för sitt pris:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/175703-watch_dogs-deds...
Sett (och köpt) betydligt värre.
Hoppas bara att Rockstar känner sig lite hotade (troligen inte) och släpper GTA 5 till PC samtidigt som till konsol eller iaf runt samma tid som Watch Dogs.
Ju mer de berättar om spelet och visar ju mer tappar jag intresset för det. Verkar bli en kombination av Far Cry och AC förlagt i en Blade Runner liknande miljö. Ubisoft har gett mig många bra spel men på senare tid verkar de koncentrerat sig alltför mycket på att tilltala så många som möjligt. Grafiskt ser det ju inte alls dåligt ut men ett spel med endast detta att erbjuda är iaf ett spel jag inte kommer köpa. Det behövs något mer, AC var kul tills man tröttnade på att göra samma sak hela tiden. Variation är något som krävs och jag har fortfarande inte sett mycket av detta i Watch Dogs. Vad de har visat får mig mer att tänka på QTE än att man spelar ett spel.
Jao lite så är det ju, och dom borde kunna göra ett spel utan att man ska behöva låsa upp "utsiktsplatser". Fungerade i AC, men nu i Far Cry 3 o även i Watch Dogs.
Saknar även möjligheten till mingames, som det är nu är det bara till att trycka på X för att göra allt. Dvs man interagerar inte med omvärlden, man bara trycker sig igenom den. Får hoppas att det känns annorlunda när man väl spelar, nu får man iaf bilden av att gameplayet sker helt automatiskt med så lite inblandning från spelaren som möjligt, förutom att välja vart man går och att trycka på X eller B.
Men, rätt gjort kan ju detta bli helt magiskt underbart.
Vid första anblick såg det här ut att vara intressant men klassisk gameplay är ju helt väck. Jag menar inte att snacka skit nu men jag ser verkligen inte vad det är för spännande med det här :/ Vicka thumbsticks tills spelet låter dig trycka "X" som triggar en förbestämd händelse. Värdet i den omtalade sandlådedynamiken går hos mig förlorad när det är rälsmekaniska events som fyller spelvärlden. Hur länge håller nöjet sig egentligen? Det ser så åtstramande uppstyrt ut, den ständiga närvaron av frihet utanför uppdragen gör att actionscenernas osynliga väggar riktigt trycker över bröstet. Det här kommer fasen kunna trigga panikångest hos mig
PcGamer & Aresz:
Check this out - http://kotaku.com/the-best-ideas-in-watch-dogs-a-game-that-sh...
Ser ju mycket bättre ut grafiskt än vad GTA V verkar göra
Kanske för att detta är nextgen och gta v är på current gen
Haha jo. Men kul ändå då att vi ser en ganska stor skillnad på nya generationen
Tänker att Watch Dogs kommer se bättre ut på PC än GTA V ändå.. så det går ju o rätt håll
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
PcGamer & Aresz:
Check this out - http://kotaku.com/the-best-ideas-in-watch-dogs-a-game-that-sh...
Intressant, men menar han verkligen att det vi såg på E3 inte var skriptat? Är ändå Ubisoft och dom har ju visat "fel" på mässor tidigare, som grafiken till Far Cry 3 tex. Hoppas verkligen dom lyckas, för spelet ser riktigt snyggt ut, ljudet verkar massivt och att det just är "riktig" sandbox denna gång.
Kollar man på hur bilarna kör får man iaf intrycket av att dom kör lite som GTA, där bilarna faktiskt har känsla och inte som i Saints Row där en gräsklippare o en Ferarri uppför sig likadant. Det ska ju vara lite tyngd bakom fordon och karaktärer.
Hoppas på det bästa
Spelet är helt överhypat, räkna inte med att spelet är som det ser ut, det är portat till inte mindre än 5 format......inte bra alls.......
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Essentially essentially essentially essentially.... So essentially.
Kollar man på hur bilarna kör får man iaf intrycket av att dom kör lite som GTA, där bilarna faktiskt har känsla och inte som i Saints Row där en gräsklippare o en Ferarri uppför sig likadant. Det ska ju vara lite tyngd bakom fordon och karaktärer.
Nja, tycker inte de verkar ha samma tyngd som bilarna i GTA. Det spel som bilderna här får mig att tänka på när det gäller bilkörning är i första hand Driver: San Fransisco, som ju också är gjort av samma utvecklare.
Det här ser ju ut att bli jättebra! Är dessa bilder/videon från PS4, current gen eller PC?
Nästan alla demonstrationer av spel nu för tiden, visas genom en konsoll, såvida inte spelet är PC-exklusivt eller att utvecklarna för spelet i fråga har vett i huvudet och visar det genom en PC, så som (vad jag vet) Valve och Epic.
Hur som helst. Om bilderna från watch Dogs är från en PC eller konsoll, kan jag tyvärr inte svara på (orka förstora dem xD), men trailern är i alla fall från Playstation 4.
Det här ser ju ut att bli jättebra! Är dessa bilder/videon från PS4, current gen eller PC?
Nästan alla demonstrationer av spel nu för tiden, visas genom en konsoll, såvida inte spelet är PC-exklusivt eller att utvecklarna för spelet i fråga har vett i huvudet och visar det genom en PC, så som (vad jag vet) Valve och Epic.
Hur som helst. Om bilderna från watch Dogs är från en PC eller konsoll, kan jag tyvärr inte svara på (orka förstora dem xD), men trailern är i alla fall från Playstation 4.
Enligt vad jag förstått så är alla dessa, så kallade, PS4-klipp från en PC som så när som möjligt matchar PS4:ans spec och med en X360-kontroller.
Cptn BaseballBatBoy!
Fortfarande så är den stora frågan hur detta kommer gå på PC. Hur pass Ubisoft har optimerat det på PC. Tittar vi på senaste Assassins Creed till PC så var det ett jävla stort skämt.
Men ett demo får avgöra om det blir köp. Just det, släpps ju inga demon till PC idag för då märker alla hur kassa portningarna är på PC och inga köper. Så blir nog det andra alternativet.
Det här spelet hade kunnat bli mycket mycket bättre, om man valde att inte visa i spelet vad som kan hackas och inte kan.
På det sättet kan spelaren utforska spelets potential själv, plus att man känner sig mycket smartare om man uträttar något.
Det är väl inte helt omöjligt att det också är så på högre svårighetsgrader, men jag håller med.
http://www.gamespot.com/news/watch-dogs-multiplayer-will-blen...
Låter som de planerar att göra ett spel som kommer kräva konstant uppkoppling. Om de gör det så har de tydligen inte lärt sig något från EA´s "blunder". Ubisoft har visat gång på gång att de inte verkar lära sig av forna misstag så jag skulle inte bli direkt förvånad om de försöker sig på samma BS som EA/Maxis nyligen gjorde.
http://www.gamespot.com/news/watch-dogs-multiplayer-will-blen...
Låter som de planerar att göra ett spel som kommer kräva konstant uppkoppling. Om de gör det så har de tydligen inte lärt sig något från EA´s "blunder". Ubisoft har visat gång på gång att de inte verkar lära sig av forna misstag så jag skulle inte bli direkt förvånad om de försöker sig på samma BS som EA/Maxis nyligen gjorde.
http://www.explosion.com/32436/watch-dogs-can-be-played-entir...
Out of everything I've lost, I miss my mind the most!