Conan mest förbättrade MMO-spelet 2009?

Medlem

den där warcraft suger xD

Medlem

man kan inte säga att AOC, visst det saknas väl en del, men det mesta har dom fixat nu mindre buggar,bättre ballance mellan alla klasser och inte snacka om att questa och contentsen..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

....


signatur

P.L.U.R

Medlem

Körde igen för nån månad sen, lika tråkigt som förut. Bättre polerat, men döda servrar och det bara saknas nåt tyckte jag. Ingen charm alls.

Medlem

För sent, min skiva har redan möglat..

Just nu är det bara ett mmo som gäller för min del och det är Mortal.

Medlem
Skrivet av Lewkaaz:

Läste att dom har gjort som WAR, alltså att man får spela gratis hur länge man vill men man kan inte bli mer än level 20

Nae, halft rätt. På Age of Conan får man köra hela börjar stället på trailen, vilket man brukar komma ifrån vid ca lvl20. Men du kan nå högre level än 20 innan du klarar slutet på börjar stället. Jag t ex körde trailen och blev lvl 22 innan jag behövde registrera kontot och betala. Nu är jag level 32 och tycker att det är skit najs!

Inaktiv

Hm, man borde ge det en andra chans. Dock blev jag lite irriterad när jag mailade kundservice och fick dryga svar tillbaka. Det var mest det som fick mig att känna avsmak för spelet + att det fanns för få spelare.

Medlem

Någon som kan svara på hur demonologist är nu för tiden i conan?

Valde den när spelet släpptes och man blev ju fan gråtfärdig, totalt trasig och obalanserad, massa problem med fel på talents osv

Nöta i alla fall upp mig till level 38 men blev så sur och trött när inget hände så jag slutade spela(var även freefrag för flesta klasser), så lite info om hur den ter sig nu för tiden vore fint!

Skrivet av Hardboiled15:

Kul med folk som sitter och säger "orkar inte testa igen" då det här spelet nu är ett av de bästa MMO spelen idag.

Jag betalade fullpris för en beta-version som bäst av ett spel, dom får skylla sig själva om jag "inte orkar testa igen" och hosta upp mer kosing. Och nej, kommer inte testa någon max lvl20 trial eller nåt - spelet som orginal var skitbra tills man lämnade nybörjarstaden. Därefter såg man hur totalt mycket för tidigt dom släppte spelet.

Tycker företagen kan lära sig att inte släppa MMOs för tidigt istället, ingen av mina runt 10 polare som testade AoC med mig spelade längre än en månad pga hur kasst det var efter lvl20. Vad jag vet har ingen ens orkat ominstallera spelet för dom fri-gametime dom mailat ut heller.

"First impressions lasts" som man säger.

Medlem

Det bästa är att det här året egentligen mest handlade om finslipning/buggfixning. Nu 2010 kommer alla gobitar, vi har största patchen hittils på ingång nu de kommande månaderna samt expansionen någon gång första halvan av året. 2010 kan vara året för Age of Conan, hoppas att expansionen väcker uppmärksamhet och att den lockar tillbaka spelare, för det är egentligen den enda spelet behöver just nu.

Skrivet av Mesmerize:

Någon som kan svara på hur demonologist är nu för tiden i conan?

Demonologist anses vara den mest op klassen just (alla caster är förövrigt rätt grymma) nu, dock kommer lite caster-balansering i kommande patch i form av stamina och cc -nerf som kommer att balancera casters och melee mera. Den har iaf inga buggar eller fel på talents och spells längre, de försvann för länge sedan.

Moderator | Testpilot

Väldigt bra spel om ni frågar mig, detta mmo över något annat any day!!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

har man en gång smakat kiss vill man inte testa igen...

Medlem
Skrivet av TheTemplar:

"Mest förbättrade" behöver inte säga så mycket om hur bra det är nu, utan mer om hur illa det var.

Men det är en hel del bättre, saknar fortfarande något meningsfullt solo content att göra på level 80, förrutom att grinda alts eller resurser.

Till skillnad från alla andra mmorpg på maxlevel då eller?

Vet inte om det finns så mycket meningsfullt att göra solo i andra spel.

Medlem

Äh vafan, AoC ligger mig nära om hjärtat iaf!

Dock blir det inge subscribe till den dagen då man flörtar in nån polare att börja. It takes two to tango

Nee men det blir roligare.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Conan är ju precis som wow och alla andra cookiecutter-mmos med den skillnaden att man måste trycka på tre knappar istället för en för att attackera.

Sen att det skulle vara vuxnare är ju som att säga att en splatterfilm är vuxen för det finns blodfontäner och bara bröst.

Skulle nog säga att det inte har sandlåde/cartoon network stilen som wow. Aoc och warhammer är mera rått och ja som du säger det drar den äldre befolkningen. På grund av att grafiken och råheten är så utomstående från andra spel.
Och ingen jakt efter nya bossar hela tiden som i wow tillexempel. Snart kommer det att vancleef har blivit end game bossen.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Någon som kan svara på hur demonologist är nu för tiden i conan?

Valde den när spelet släpptes och man blev ju fan gråtfärdig, totalt trasig och obalanserad, massa problem med fel på talents osv

Nöta i alla fall upp mig till level 38 men blev så sur och trött när inget hände så jag slutade spela(var även freefrag för flesta klasser), så lite info om hur den ter sig nu för tiden vore fint!

Jag kan säga att alla klasserna har blivit välbalanserade och fungerade det försvann efter 3 månader

Medlem

I inledningen av spelet var inspelade dialoger något som verkligen bidrog till att engagera mig i världen. Jag blev riktigt irriterad när detta försvann nästan totalt efter lvl 20. Är/kommer detta att fixas?

Medlem
Skrivet av tf05er3:

I inledningen av spelet var inspelade dialoger något som verkligen bidrog till att engagera mig i världen. Jag blev riktigt irriterad när detta försvann nästan totalt efter lvl 20. Är/kommer detta att fixas?

De har nu börjat lägga till fler röster efter lvl 20 men det kommer aldrig att bli så att alla NPC`s har voice overs tyvärr. Men om man tänker på sättet man får sina quests så är det ändå bättre än till exempel WOW där man bara får upp en ruta men på AoC kan säga olika saker och ibland till och med påverka slutet på questen vilket ger olika rewards.


signatur

I got a Goldenshower.

12
Skriv svar