Min dator tjuter som en Polisbil

Medlem
Min dator tjuter som en Polisbil

Min dator tjuter som en polisbil när jag spelar nåt spel, inte direkt men efter ett tag, och går bort om jag tabbar ut till windows, men kommer tillbaka efter ett tag. Har inte haft detta förut och har kommit nyligen, finns det nåt sätt att få bort tjutandet, ,eller beror det på överhettning? Nåt som jag vet att det igentligen inte är.

Medlem

Troligen är det en fläkt som låter. Ta bort chassit och försök lokalisera exakt vad det är som låter, enklast är kanske om datorn står på ett bord vid tillfället.

Medlem

Du kan ju alltid göra som jag gjorde =D
Jag hade väldigt svårt att hitta vilken av alla fläktar som lät så mycket i min dator, så jag tog min bordsmikrofon och höll i ca. 10 sekunder framför varje fläkt i datorn samtidigt som jag spelade in. Sedan så kunde jag se på ljudvågornas storlek vilken fläkt som lät mest Lite onödigt kanske, men efter bytt nätaggsfläkt så har min burk varit tyst som en mus ^^

Inaktiv

Sälj din dator till farbror polisen,
dom lär bli överlyckliga av att få en dator att ha i en patrullbil, å så sparar dom pengar för dom behöver ju inte köpa sirener till polisbilen, det är ju redan fixat

Inaktiv

Överhettning vid spelande ..... man kan om man vill slå av larmet i BIOS. Fixa kylpasta/kylning på CPU.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Som unix säger.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av caddylac:

Du kan ju alltid göra som jag gjorde =D
Jag hade väldigt svårt att hitta vilken av alla fläktar som lät så mycket i min dator, så jag tog min bordsmikrofon och höll i ca. 10 sekunder framför varje fläkt i datorn samtidigt som jag spelade in. Sedan så kunde jag se på ljudvågornas storlek vilken fläkt som lät mest Lite onödigt kanske, men efter bytt nätaggsfläkt så har min burk varit tyst som en mus ^^

Haha vilken metod, Ska nog testa. Haha kokosboll, dom blir nog glada av alla lagliga saker dom får då.

Tack för svaren.

1
Skriv svar