Total War: Arena - F2P från Creative Assembly

Medlem
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Håller med dig 100% Hittills har jag varit så himla nöjd med alla Total War spel som finns där ute, Arena är ju också ett gratis spel varför klaga? Ingen tvingar någon annan att köpa.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Castor.T:

Känns som rikitigt kalle anka spel.

http://www.youtube.com/watch?v=QeuI01WICJM

Jo men andemeningen är något helt annat den här gången.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Geeks Gaming
Skrivet av electric8:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Håller med dig 100% Hittills har jag varit så himla nöjd med alla Total War spel som finns där ute, Arena är ju också ett gratis spel varför klaga? Ingen tvingar någon annan att köpa.

Varför? jo för att f2p genen har förstört många spel genom tiden. Plus att 99% av alla f2p är pay 2 win

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av electric8:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Håller med dig 100% Hittills har jag varit så himla nöjd med alla Total War spel som finns där ute, Arena är ju också ett gratis spel varför klaga? Ingen tvingar någon annan att köpa.

Varför? jo för att f2p genen har förstört många spel genom tiden. Plus att 99% av alla f2p är pay 2 win

Skulle vilja se den statistiken. Jag skulle hellre kolla HUR MÅNGA som spelar F2P spel som inte har P2P och som faktiskt är bra och funkar.

League of Legends, DOTA 2 (så småningom), Age of Conan, Neverwinter, LOTRO SWTOR, List goes on. Vill du verkligen räkna med dumma spel från Asien som folk knappt spelar här borta så är det ju ditt problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem

Det här låter intressant. Hoppas det blir bra.

Geeks Gaming
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av electric8:
Skrivet av SToFo:

Haha folk blir besvikna när de inte ens testat spelet. Creative Assembly har inte gjort mig besviken med något av deras Total War-spel så varför skulle de börja nu. Testa först, grina sen (eller prisa, vad vet jag).

Håller med dig 100% Hittills har jag varit så himla nöjd med alla Total War spel som finns där ute, Arena är ju också ett gratis spel varför klaga? Ingen tvingar någon annan att köpa.

Varför? jo för att f2p genen har förstört många spel genom tiden. Plus att 99% av alla f2p är pay 2 win

Skulle vilja se den statistiken. Jag skulle hellre kolla HUR MÅNGA som spelar F2P spel som inte har P2P och som faktiskt är bra och funkar.

League of Legends, DOTA 2 (så småningom), Age of Conan, Neverwinter, LOTRO SWTOR, List goes on. Vill du verkligen räkna med dumma spel från Asien som folk knappt spelar här borta så är det ju ditt problem.

Nu ska vi se... LoL så kan du köpa bättre heroes.
World of tanks kan du köpa tanks som ingen annan kan göra.
Planetside2 kan du köpa bosts och andra vapen som man inte kan låsa upp.
Tribes kan du köpa bosts och vapen.
Black Light samma sak där.
Mech Warrior online kan du köpa mechs som man inte kan låsa upp.
Super MNC bosts och vapen man inte kan låsa upp.
APB samma sak där.
StarTrek online.
Som du sa the list goes on.

Btw Age of Conan, Neverwinter, LOTRO och SWTOR va inte free 2 play från början och va 100% färdiga och hade en färdig modell. Och i ock med sviktande siffror så gjorde dom de till free 2 play.
Och även där så är det pay 2 win... jag sluta spela Age of Conan och LOTRO för dom införde att dom som betala en liten summa fick OP vapen som dom som körde free 2 play inte kunde.

Dom enda som gör free 2 play bra är TF2, DOTA2 och Planetside2(även om ps2 också är pay2win)

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom enda som gör free 2 play bra är TF2, DOTA2 och Planetside2(även om ps2 också är pay2win)

Du menar dem enda som DU tycker som gör free 2 play bra är... Det är ganska subjektivt och det låter som om du pratade om fakta.

Tycker dock inte att P2W är ett problem om det är balanserat. Jag menar det finns gött om spel där det finns unlocks som man uppnår när man spelat X antal timmar. Som gör en helt odödlig och ifall man då precis börjat spela spelet och är vid lvl 1 eller något sådant så är man körd pga obalansering. Det är inprincip samma resultat men olika sätt att gå tillväga.

LoL anser jag inte är p2w även fast man kan låsa upp hjältar med pengar så handlar det om skicklighet i slutändan ändå.

Tror faktiskt det inte handlar om att man kan köpa saker för pengar, utan mer för att det inte finns en balans mellan saker som du kan låsa upp och saker du kan köpa. Hade allt varit balanserat, bara att man kunde låsa upp vissa och andra kan man köpa tror jag inte det hade varit ett problem.

Men glad påsk på er alla ändå, intressant diskussion!

12
Skriv svar