Läderlappen i nytt moba-spel!

Robot
Medlem
Läderlappen i nytt moba-spel!

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Avstängd

Det är väll bra med fler MOBA spel så länge som faktiskt är bra och skiljer sig en del annat än temat.

AW8
Medlem

Började snarka halvvägs genom trailern.

Är det här det bästa de kan åstakomma med DC-licensen?


signatur

PC gamer 'til I die.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Var du inte med när WoW var nytt tills TBC? Allting skulle ju kopiera det spelet (vilket iofs händer fortfarande).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Måste säga att hjältarna ser väldigt små ut, I LoL är man iaf 2-3 ggr större än minions, känns mera "hjälteaktigt" ut

Medlem

blir detta också ett f2p som lotro?

Inaktiv
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Om vi jämför med FPS eller MMO så är MOBA en rätt liten genre.

Medlem

Jag förstår att man försöker slå sig in på denna marknaden eftersom den är så stor och jag betvivlar inte en sekund på att företagen bakom HoN, LoL och DOTA tjänar grymt med pengar.

Dock så tror jag att marknaden är relativt mättad för tillfället, sen är väl även också Blizzards variant på ingång.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Om vi jämför med FPS eller MMO så är MOBA en rätt liten genre.

Det är en ganska orättvis jämförelse eftersom MOBA har inte varit med lika länge. Sen släpper ju inte t.ex. Riot Games ett LoL 2, 3, 4 etc utan de jobbar fortfarande med samma spel.
Jag tycker också där är för många, jag tror inte att de som ger sig in genren nu kommer klara av konkurrensen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Var du inte med när WoW var nytt tills TBC? Allting skulle ju kopiera det spelet (vilket iofs händer fortfarande).

Jodå, jag var nog allt med men jag har också sett hur det gick för de allra flesta som försökte kopiera WoW. Inte så bra.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Det är väl självklart man måste mjölka det som går bra... squeeze squeeeze. och förstöra en hel genre med massa skit, som dessutom drar ner licenserna i skiten. Åhh dom gör ett Lotr moba, åååh då gör vi ett DC moba... nej fy fan säger jag!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Måste säga att hjältarna ser väldigt små ut, I LoL är man iaf 2-3 ggr större än minions, känns mera "hjälteaktigt" ut

Det skulle dock bli väldigt fel med minidvärgar som minions med tanke på att Batman, Jokern etc. är människor så dom är inte speciellt stora av sig

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Om vi jämför med FPS eller MMO så är MOBA en rätt liten genre.

Det är en ganska orättvis jämförelse eftersom MOBA har inte varit med lika länge. Sen släpper ju inte t.ex. Riot Games ett LoL 2, 3, 4 etc utan de jobbar fortfarande med samma spel.
Jag tycker också där är för många, jag tror inte att de som ger sig in genren nu kommer klara av konkurrensen.

Vadå MOBA har inte varit med så länge? Var ett jävlar tag sen DOTA kom ur nu.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Om vi jämför med FPS eller MMO så är MOBA en rätt liten genre.

Har inte LoL en av världens största spelarbas atm? Kan inte tänka mig att HoN har så jättestor men Dota 2 kan nog också ha en rejäl mängd spelare som spelar dagligen

Inaktiv
Skrivet av Kuci:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Parzec:

Ska precis allt bli ARTS/MOBA nu för tiden ? Tycker det börjar komma lite väl många nu.

Därmed inte sagt att det här automatiskt kommer bli dåligt men det torde finnas en gräns för hur många sådana här spel det finns spelare till.

Om vi jämför med FPS eller MMO så är MOBA en rätt liten genre.

Har inte LoL en av världens största spelarbas atm? Kan inte tänka mig att HoN har så jättestor men Dota 2 kan nog också ha en rejäl mängd spelare som spelar dagligen

Jag menar mer att det finns inte så många MOBA-spel där ute, men de som finns är rätt populära.

1
Skriv svar