EA: "Stabilare släpp för SimCity i Europa"

Skribent
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ramkha:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ramkha:
Skrivet av Johan Olander:

Köpte det precis och om de inte hade förladdning innan, så har de det nu. Hoppas på att få spela lite innan Company of Heroes 2 släpps.

Jag kan fortfarande inte ladda ner det!!! är du inne på "mina spel" eller? Förbeställde limited edition igår.
Edit: Måste jag göra något speciellt (exempelvis registrera produkten) innan jag kan börja ladda ner? Står bara "spel inte släppt än" när jag klickar på det i mina spel.

När jag registrerade fanns det en knapp för förladdning. Och när jag klickar står det att det släpps natten till i morgon och att det är förladdat. Bör tilläggas att jag köpte Limited Edition, eftersom jag är känd för att slänga pengar i sjön.

Ja men vart registrerar man produkten då? Har köpt den på origin.com och den syns i "mina spel" men jag kan inte förladda det. Är det något steg jag missat eller?

Kolla ditt bibliotek. Klicka på spelet och där bör det komma upp en liten ruta som berättar att det släpps i natt och om du förladdat. Frågan är dock hur mycket förladdning det är. Min var på 226 mb eller nåt sånt.

Jag köpte mitt utanför Origin, eftersom det är cirka 200 kronor billigare.

Om man får fråga, vart köpte du ditt? Jag känner att 549:- för spelet känns lite väl saftigt.

Kanske från http://www.greenmangaming.com/

Greenman gaming nedsteg från himmelen och gav Europeiska spelare vettiga spelpriser, och allt var gott. Rekommenderas starkt.

Brukar annars handla från Gamecarddirect. Köpte dock detta från Greenman Gaming. Blev någonstans runt 355 kronor.


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Holmann:

Hoppas att det är stabilare då Undra vilken tid det går att börja tanka ner spelet via Origin?

00:01

Va? 00:01 nu inatt? Trevlig överraskning i så fall, hade fått för mig att det släpptes den 8:e.

Inaktiv

Köp inte spel via Origin.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Holmann:

Hoppas att det är stabilare då Undra vilken tid det går att börja tanka ner spelet via Origin?

00:01

Va? 00:01 nu inatt? Trevlig överraskning i så fall, hade fått för mig att det släpptes den 8:e.

De beslöt sig för att ge Europa, minus Storbritannien, en dags tidigare släppdatum.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Holmann:

Hoppas att det är stabilare då Undra vilken tid det går att börja tanka ner spelet via Origin?

00:01

Va? 00:01 nu inatt? Trevlig överraskning i så fall, hade fått för mig att det släpptes den 8:e.

Ibland är det bra att läsa fel på release datum som i ditt fall då du trodde de släpps den 8:e Fast det gör de ju igentligen i UK

Medlem

En av de positiva delarna med att bo i Skandinavien är att USA får ta den största skiten med de större releaserna x)

Medlem

man får ju verkligen hoppas att spel som görs på detta sättet floppar, annars kommer vi inte bli av med skit som detta. våga säga nej!


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Om man faktiskt läser vad det står i mejlet man får när man förbeställt spelet så står det att de släpps på release dagen. Så någon preload ska egentligen inte finnas.

Så ni som faktiskt har lyckats att ladda ner det i förväg har egentligen haft tur, det har blivit nått "bra" fel.

Medlem

Köper man från greenman går det att ladda ner i förväg, men inte att installera ännu. Vet dock inte om greenman fortfarande har erbjudandet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ramkha:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ramkha:
Skrivet av Johan Olander:

Köpte det precis och om de inte hade förladdning innan, så har de det nu. Hoppas på att få spela lite innan Company of Heroes 2 släpps.

Jag kan fortfarande inte ladda ner det!!! är du inne på "mina spel" eller? Förbeställde limited edition igår.
Edit: Måste jag göra något speciellt (exempelvis registrera produkten) innan jag kan börja ladda ner? Står bara "spel inte släppt än" när jag klickar på det i mina spel.

När jag registrerade fanns det en knapp för förladdning. Och när jag klickar står det att det släpps natten till i morgon och att det är förladdat. Bör tilläggas att jag köpte Limited Edition, eftersom jag är känd för att slänga pengar i sjön.

Ja men vart registrerar man produkten då? Har köpt den på origin.com och den syns i "mina spel" men jag kan inte förladda det. Är det något steg jag missat eller?

Kolla ditt bibliotek. Klicka på spelet och där bör det komma upp en liten ruta som berättar att det släpps i natt och om du förladdat. Frågan är dock hur mycket förladdning det är. Min var på 226 mb eller nåt sånt.

Jag köpte mitt utanför Origin, eftersom det är cirka 200 kronor billigare.

Om man får fråga, vart köpte du ditt? Jag känner att 549:- för spelet känns lite väl saftigt.

Kanske från http://www.greenmangaming.com/

Greenman gaming nedsteg från himmelen och gav Europeiska spelare vettiga spelpriser, och allt var gott. Rekommenderas starkt.

Brukar annars handla från Gamecarddirect. Köpte dock detta från Greenman Gaming. Blev någonstans runt 355 kronor.


signatur

Nämen!

Medlem

Fick mitt spel i förväg efter ha bokat mitt i ett "fysiskt" format. Kan respektera att det inte går att spela för än imorgon, men kan ju tycka att ja borde få installera det från skivan så länge i alla fall...


signatur

IT´s MURDER TIME!!!

Medlem

Jag beställde "CE" ifrån Hemmakväll tidigare idag och fick nyss ett sms om att det har skickats. Så då borde man få det imorgon.

700 kr är j-a mycket pengar för så lite... men med tanke på att det nog lär bli både det första och sista spelet jag köper i år så är det lite sak samma.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Jag beställde "CE" ifrån Hemmakväll tidigare idag och fick nyss ett sms om att det har skickats. Så då borde man få det imorgon.

700 kr är j-a mycket pengar för så lite... men med tanke på att det nog lär bli både det första och sista spelet jag köper i år så är det lite sak samma.

Shit ja verkligen, men tänk på att du kan köpa "lagliga" cd keys från bland annat greenmangaming och även gamersgate för långt under 700sek. Nu var ju sim city lite speciellt svindyrt via Origin, men det finns oftast billigare alternativ.

Har väl för övrigt börjat dåligt redan innan servrarna slår upp, då både Gamecard direct och Webhallen rapporterar att dom fått för få exemplar.

Medlem

det tackar vi för, sämre lär det väl dock inte kunna bli (eller?)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Sisyr:

Va? 00:01 nu inatt? Trevlig överraskning i så fall, hade fått för mig att det släpptes den 8:e.

De beslöt sig för att ge Europa, minus Storbritannien, en dags tidigare släppdatum.

Sedär, då var det därför jag rört ihop det då. Härligt!

Medlem

Vilken j-a hög med "crybabies" alltså... buhu, jag kan inte logga in o spela mitt nya spel precis sekunden efter lanseringen... tror jag dör lite... eller världen går under.

Bortskämda snorvalpar...

Medlem

Kom ihåg hur det var med error 37, och att samma folk senare spelade spelet trots att de säger att de hatar spelet och ville ha pengarna tillbaka.

Medlem

Jag kan eventuellt ha råkat spela 7 timmar av det redan
VPN <3


signatur

// Bacon <3

Medlem

10 min kvar till 7:e kmr det släppas direkt på 12 slaget


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

10 min kvar till 7:e kmr det släppas direkt på 12 slaget

Nä, 1 minut över tolvslaget!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag kan eventuellt ha råkat spela 7 timmar av det redan
VPN &lt;3

Wipe hörde jag?

Medlem

Nån som har kunnat starta ett spel ännu? Står bara försök skapa staden igen för mig

Medlem

Servern är nere och öppnar igen om en timme...

Bra start!

Medlem

Härligt! Alla servrar är nere... asså hur fan tänker EA! Och nu skjuter dem upp det med 1 timme.. Fuckers.. fuckers...fuckers..

Medlem

Ah, det gick ju åt HELVETE! Sitter här och väntar på att få spela mitt jävla spel!

Medlem

Kom in och kunde lira runt 00:20, östeuropa funkade finfint.
Han bara köra tutorialen för nu är det dags att lägga sig.
Lycka till!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vilken j-a hög med "crybabies" alltså... buhu, jag kan inte logga in o spela mitt nya spel precis sekunden efter lanseringen... tror jag dör lite... eller världen går under.

Bortskämda snorvalpar...

Jag minns en tid då man slapp sådant här BS, när man väl hade spelet i hand så var det bara att gå hem och köra det på datorn. Inga problem med att spela spelet eftersom allting fanns på disketterna eller på skivan. Sedan kom Internet och sakta men säkert försökte utgivarna implementera saker som innebar att de fick mer kontroll över spelen och aktivt kunde motarbeta en av de värsta marknader som funnits, den så kallade legala andrahandsmarknaden. Att SimCity numera är ett spel som kräver konstant uppkoppling beror med stor säkerhet på att de vill kunna implementera samma modell som för F2P.

Själv skiter jag fullt i detta då jag sedan länge slutat köpa spel från EA men någonstans inom mig finns det fortfarande den där lilla naiva pojken som hoppas på att EA ska komma till insikt. Ja jag är korkad som tror att dessa utgivare någonsin kommer förstå att de själva gräver sin egen grav. Kickstarter kommer ta över mer och mer om spelen som kommer i år visar sig vara populära, speciellt när stora utgivare som EA blir mer och mer arroganta mot sina kunder.

Inaktiv

Hjälp en som trevar i mörkret. Jag sitter på jobbet (jobbar natt). Vid 19-tiden kunde jag förladda något via Origin, då stod det att den skulle ta hem drygt 12 gb men den laddade hem ca 300 meg och sa sedan att den var "klar".

Jag ringde min sambo nu vid 12-slaget och hon startade upp Origin, den sa att spelet var klart att spela. Så hon startade upp det och då kom någon laddningsskärm upp tydligen? Den stog på ca 25% efter 30 minuter men det kan inte vara de där 12 gb:en för vi har långsamt ADSL. Så håller spelet på att komma hem nu eller vad är det frågan om?

Sitter som sagt inte vid datorn Får väl se imorgon när jag kommer hem, men vore kul om man kan spela när man vaknar på eftermiddagen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oväntat att jag inte kommer in, haha. Vet inte riktigt hur EA tänkte där.

Medlem

Valde en server som det stod upptagen på... funkade hur fint som helst och har spelat i 2:45 min, men nu måste jag sova

Skriv svar