Gears of War: Judgment

Robot
Gears of War: Judgment

Gears of War är slut, ridån har fallit och Marcus med flera har fått semester. Trodde jag, tills jag fick spela Gears of War Judgment och insåg att det finns mycket mer.

#gears-of-war, #people-can-fly, #gears-of-war-judgment


Medlem
Gears of War: Judgment

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

Medlem

Det blir nog ett köp ändå! Baird var alltid min favorit! Men är det sant att "Downed But Not Out" inte är med i multiplayer?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

Tycker det är bra att gå in i ett spel med inga förväntingar och sedan bli skitglad för hur bra det är Eller om det inte är så bra så behöver man inte bli så besviken

Medlem

Skön recension att läsa. Eftersom rescencenten uppenbarligen hatar allt vad action heter, så är nog spelet bra eftersom till och med han verkade klara av att spela det utan att gråta allt för mycket.


signatur

I drank what?

Så det hade varit bättre med smala, klena vanliga män som uträttade alla uppdrag i gears of war? Finns inte typ BF och andra spel för sådant. (Ja, i went there)


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Lepr:

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

Det tycker jag är en positiv grej. Allting måste inte ha en massa "100 GÅNGER BÄTTRE ÄN UPPFÖLJAREN!" hype runtom sig. Ibland är det skönt att veta att det är ett mindre spel bara som ändå förbättrar tidigare saker lite grann. (tycker för övrigt Peter Jackson borde ha resonerat så angående Hobbit-filmen)

Medlem
Skrivet av Mirage:

Skön recension att läsa. Eftersom rescencenten uppenbarligen hatar allt vad action heter, så är nog spelet bra eftersom till och med han verkade klara av att spela det utan att gråta allt för mycket.

Det är ingen recension utan förhandstitt och jag förstår inte hur du kan komma till slutsatsen att Mats hatar actionspel? Personligen tycker jag han verkar ha lirat alla tidigare GoW spelen vilket i min värld ger substans till hans reflektioner. Hans slutsats är ju också att Judgement ger oss kanske inte något nytt men mer av något beprövat som folk tidigare uppskattat.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Lepr:

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

Det tycker jag är en positiv grej. Allting måste inte ha en massa "100 GÅNGER BÄTTRE ÄN UPPFÖLJAREN!" hype runtom sig. Ibland är det skönt att veta att det är ett mindre spel bara som ändå förbättrar tidigare saker lite grann. (tycker för övrigt Peter Jackson borde ha resonerat så angående Hobbit-filmen)

Jo det tycker jag också, men tycker det är ganska konstigt ur ett marknadsperspektiv.

Medlem

bra recension, som vanligt när vederbörande skriver!

EDIT: eller ja, förhandstitt... samma poäng!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

k3m
Medlem
Skrivet av Mirage:

Skön recension att läsa. Eftersom rescencenten uppenbarligen hatar allt vad action heter, så är nog spelet bra eftersom till och med han verkade klara av att spela det utan att gråta allt för mycket.

Håller med dig.

Medlem

Väldigt sugen på detta Gears of War, kommer bli co-op med en polare och även multiplayer

Medlem
Skrivet av Nebowski:

Det blir nog ett köp ändå! Baird var alltid min favorit! Men är det sant att "Downed But Not Out" inte är med i multiplayer?

Det kommer att finnas med men bara i vissa gamemodes vilka vet jag inte men det kommer inte finnas i FFA.

Medlem

Men jag bryr mig.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Lepr:

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

Det tycker jag är en positiv grej. Allting måste inte ha en massa "100 GÅNGER BÄTTRE ÄN UPPFÖLJAREN!" hype runtom sig. Ibland är det skönt att veta att det är ett mindre spel bara som ändå förbättrar tidigare saker lite grann. (tycker för övrigt Peter Jackson borde ha resonerat så angående Hobbit-filmen)

är det ett mindre spel??, på vilket sätt då?
bara för att det är mindre hype och en annan utvecklare gör väl inte denna del till ett mindre spel vs de första 3?

Medlem

"Gears of War: Judgment blir i slutändan mer Gears of War, med allt vad det innebär av stockdum story, framgrymtade repliker och svajig kontroll"

svajjig kontroll?, på vilket sätt menar du då?
i de tidigare gow spelen har man haft utomordentligt bra spelkontroll,jag har alltid upplevt den som smidig,snabb och enkel,

Medlem
Skrivet av Lepr:

Blir nog att köra igenom i vanlig ordning med polarna.

Men har det inte varit extremt tunt med hype kring detta?
Knappt sett eller hört något om det och det släpps om några veckor?

tippar på att det beror på att det är en annan utvecklare+att gears of war spelen redan har sin skara fans så spelet kommer sälja sig självt utan ngn super hype,men det kommer nog dyka upp mer o mer grejjer sista tiden före släppet, sen för egen del har jag inte följt vad som händer med gow serien ngt överdrivet sen gow1 och 2, 360`n samlar mest damm numera men den får dammas av lagom te detta släpp iaf

1
Skriv svar