Mikrotransaktioner i alla framtida spel från EA?

Medlem

Det ligger mycket i orden pay to win i framtiden. Än så länge kan man få välja, men vad händer när det kommer till den punkten där spelet är utformat så man måste, och det är väl det alla sådana spel strävar efter.

Medlem
Skrivet av Stubben:

Sanningen är ju faktiskt att det är dyrare än nånsin att utveckla spel samtidigt som spel är billigare än nånsin så dom måste dra in pengar någonstans. Så länge det inte påverkar balansen eller ger orättvis fördelar så är det lugnt för mig.

Det beror på om man anser det är orättvist när man betalat för det?

Skrivet av krille1986:

Det här gör mig inget skriver vissa men för mig personligen så vet jag inte om jag är villig att betala för ett spel för att sedan betala igen efter en vecka. Spel ska vara något roligt som man inte behöver betala mer än en engångssumma för. Själv tror jag att inom kort så kommer det stå när du väl ska starta ditt spel att ''du måste vänligen köpa den här saken för att kunna spela vidare''. 90 talet var så oerhört bättre på så sätt att du betalade för en produkt så hade du den sen, inte något mygel om sådant här skit tyvärr...

Håller med till 100%. Har man missat 90 talets gaming vet man inte vad gaming är.

Medlem

EA - Enormous Assholes
alternativt
EA - Egocentric Assholes

Medlem

Tråkigt för EA att man bara lirar offline för det mesta, MP på konsoll är förstört sen lång tid, och kommer aldrig upp i samma klass / anda som PC.

Vill man sen Ha fulla DLC / MicroTA så finns det att hämta på andra ställen.

fördelen med utvecklarmaskiner, Jtag eller RGH, är att man kan köra precis vad man vill, och vill man hacka fram fördelar som annars bara går att köpa, så funkar det oxå!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Tyvärr EA mikrotransaktioner är INTE 50kr eller 100kr.
Mikrotransaktioner är 1kr här 2kr där etc. en 5kr när det är "dyrt".


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Gott då blir alla spel från EA gratis att införskaffa. För det är väl därför man kör microtransaktioner? Fast när det kommer till EA så lär de ju ta betalt för båda saker.

Gör världen en tjänst och försvinn från spelmarknaden där ni ändå bara förstör.

Medlem
Skrivet av undercover:

Håller med till 100%. Har man missat 90 talets gaming vet man inte vad gaming är.

Jag är benägen att hålla med. Särskilt efter att jag nyss kollat på 11 minuter av animerad interaktiv film (nya Tomb Raider). Skillnaden mellan att gå och köpa ett nytt spel idag och förr är att idag bör man också veta

- Om det är DLC drabbat
- Om det har mikrotransaktioner
- Om det har onlinekod
- Om man äger sin kopia
- Om det kräver installation av DRM lauchers

o s v


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Jag tvivlar på att det blir så, men det står för framtiden att bevisa om nutidens missnöje har starkast röster.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Deadspace 3's vapenbyggarsystem var mer eller förstörd för min del då det verkade gå ut på att man antingen farmar material (vilket jag absolut inte har varken lust eller ork att göra) eller att man "fuskar" och köper materialen för IRL pengar.
Detta i ett jävla singleplayerspel, hur fan de har tänkt förstår jag inte.

Det slutat i vilket fall som helst med att jag använde en trainer till att "köpa" det material som annars hade kostat mig riktiga pengar, då jag inte har tid att sitta och farma något som är löjligt svårt att få i spelet och det enda vettiga sättet är att köpa detta.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Johan Olander:

Det stör mig verkligen inte alls. Man kan ju faktiskt låta bli att handla.

Sämsta argumentet någonsin.

How come? tyckte det var bra, jag har spelat en hel drös av f2p mmos och lite annat och har aldrig betalat ett öre i dom flesta. Sen har man ju lirat WoW men går aldrig tillbaks till ett spel med månadskostnad igen. Nöjer mig med Tera nu när det är f2p vilket jag tyckte var sjukt roligt spec när man bara behöver 5 pers för allt innehåll så man kan vara ett polargäng som lirar bara.

Medlem
Skrivet av undercover:
Skrivet av Stubben:

Sanningen är ju faktiskt att det är dyrare än nånsin att utveckla spel samtidigt som spel är billigare än nånsin så dom måste dra in pengar någonstans. Så länge det inte påverkar balansen eller ger orättvis fördelar så är det lugnt för mig.

Det beror på om man anser det är orättvist när man betalat för det?

Skrivet av krille1986:

Det här gör mig inget skriver vissa men för mig personligen så vet jag inte om jag är villig att betala för ett spel för att sedan betala igen efter en vecka. Spel ska vara något roligt som man inte behöver betala mer än en engångssumma för. Själv tror jag att inom kort så kommer det stå när du väl ska starta ditt spel att ''du måste vänligen köpa den här saken för att kunna spela vidare''. 90 talet var så oerhört bättre på så sätt att du betalade för en produkt så hade du den sen, inte något mygel om sådant här skit tyvärr...

Håller med till 100%. Har man missat 90 talets gaming vet man inte vad gaming är.

Det är ju det jag menar. Så länge man inte får orättvisa fördelar eller på något sätt får ett övertag bara för man har betalat extra så borde det väl inte vara någon fara? Alltså, ingen Pay 2 Win.

Medlem
Skrivet av Stubben:
Skrivet av undercover:
Skrivet av Stubben:

Sanningen är ju faktiskt att det är dyrare än nånsin att utveckla spel samtidigt som spel är billigare än nånsin så dom måste dra in pengar någonstans. Så länge det inte påverkar balansen eller ger orättvis fördelar så är det lugnt för mig.

Det beror på om man anser det är orättvist när man betalat för det?

Det är ju det jag menar. Så länge man inte får orättvisa fördelar eller på något sätt får ett övertag bara för man har betalat extra så borde det väl inte vara någon fara? Alltså, ingen Pay 2 Win.

Jo det kan man kanske köpa (höhöh xD) i vissa spel men hade helst sett det försvinna helt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det stör mig verkligen inte alls. Man kan ju faktiskt låta bli att handla.

Men detta är vad vi får istället för gamla (o)hederliga fusk-koder. Om man var en casual noob förr kunde man ändå ha kul med svåra spel genom att skriva in en kod och få hjälp.

Nu ersätts den här koden med "Varsågod och betala för hjälp om du vill". Det är rent ut sagt en försämring av spelens evolution. Och dessutom i kontrast med de gamla spelkoderna känns det bara riktigt oärligt och lömskt.

Medlem

Hallå EA, de här alternativen kan jag gå med på:

1. Jag köper och betalar fullt pris för ett spel. Allt ingår. Inget jäkla tjafs med mikrotransaktioner.

2. Spelet är gratis och har mikrotransaktioner, dvs jag betalar inget för att installera och sätta igång och spela, men sedan får jag hosta upp plånboken, om jag nu väljer det.

Allt annat suger.

123
Skriv svar