Mikrotransaktioner i alla framtida spel från EA?

Robot
Mikrotransaktioner i alla framtida spel från EA?

Electronic Arts tror mikrotransaktioner är framtiden för branschen.

#dead-space-3, #electronic-arts


Inaktiv
Mikrotransaktioner i alla framtida spel från EA?

Jag tror Ubisoft har mutat EA att uppföra sig som de gör för att verka bättre i jämförelse. Eller nåt.

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJ

Medlem

Jag tror att EA tror fel.

Men om dom tycker att det är lönsamt att bygga in detta i spel så måste det ju vara en hel del som faktiskt köper saker in game?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Skribent

Det stör mig verkligen inte alls. Man kan ju faktiskt låta bli att handla.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gabe Newell snackade väl också om något liknande? Eller jag kanske bara är haze

Medlem
Medlem

Ska bli intressant att se hur länge mikrotransaktioner är frivilligt

Medlem

EA sports. It's in the wallet.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det tråkiga är nog att tillräckligt många spenderar riktiga pengar i spelen och därmed så finner EA det värt att använda mikrotransaktioner då det inte blir någon större negativ publicitet. Eller åtminstone så är det så att de tjänar tillräckligt mycket pengar för att inte backa på grund av den negativa publiciteten.

Moderator | Testpilot

Bara det är kosmetiska saker och inget som gör dig starkare i spelet så har jag inget emot det alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

så länge man slipper välja mellan att grinda i 500 timmar eller köpa ur deras shop för att klara ut spel så är det lugnt tror jag.

Medlem

Blake Jorgensen kan ta och köra upp något. (Eller så har jag missuppfattat något så rejält, isåfall, ursäkta. Vem som än är ansvarig för detta påhitt inom EA kan ta och köra upp det istället!)

Medlem

Så länge det inte påverkar oss "normala" spelare negativt så tycker jag inte det spelar någon roll.

Medlem

Ja man behöver ju inte köpa så det gör mig inget. Gillar inte att få fördelar när jag spelar då jag tycker det förstör helhetsupplevelsen.

Medlem

grind2win blir det väl för oss som inte vill betala mer för ett spel som vi REDAN KÖPT!

Medlem

Valve är nog de enda som har gjort mikrotransaktioner bra. Man kan få sina grejer utan att handla, men samtidigt få det genom att handla. Kanske inte allt, men det mesta.

Dota 2 och Team Fortress 2

Medlem

Har inga problem med detta om det bara är småsaker. Mass Effect 3 gjorde det på ett bra sätt. Man kunde låsa upp saker med poäng man får efter varje match. Eller så kunde man köpa poängen istället för sina pengar. Det gick ändå snabbt att låsa upp saker när man spelade, så man förlorade inget på att inte köpa.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag tror inte EA tar till sig kritik och läser vad deras köpare tycker. Tänk så mycket mer dem skulle tjäna om dem bara lyssnade till vad spelarna vill ha.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Kan vara bra om man gör de på rätt sätt, men de tror jag inte EA kommer göra ...(de giriga jävlarna)

Medlem

gött med pay to win med alla spel nu då... eller inte

Medlem

Så länge det inte stör mitt spelande.

Medlem

Förr i tiden slog man bossar med skicklighet, i framtiden slår man dom med kreditkortet.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Det stör mig verkligen inte alls. Man kan ju faktiskt låta bli att handla.

Sämsta argumentet någonsin.

Medlem

Kör hårt, så länge det är kosmetiska grejer ni säljer och/eller ni inte tar samma fullpris för spelen som ni gör idag.

Medlem

Problemet med EA nu är att de inte lyssnar på sina fans. De försöker endast att tjäna pengar och det här är ingen bra väg att gå.

Money can't solve everything.

Medlem

Efter sim city så blir det fortsatt bojkott av EA:)

Medlem

Usch nej inte massa season pass och sånt penga kåta gubbar asså

Medlem

Problemet med detta är att EA kommer ta mikrotransaktionerna till en ny lägsta nivå och man lär bli tvungen att köpa procentuella delar av det färdiga spelet istället för tillägg för att få hela upplevelsen. Och jag ser verkligen fram emot att bli rånad på FIFA t.ex. där dom förmodligen kommer att sälja spelare som DLC, eller liknande..

EDIT:

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Johan Olander:

Det stör mig verkligen inte alls. Man kan ju faktiskt låta bli att handla.

Sämsta argumentet någonsin.

Sämsta svaret någonsin. Förklara varför du tycker det istället för att skriva en fjantig one liner.
Jag spelade nyss igenom Dead Space 3 och mikrotransaktionerna i det spelet störde mig inte alls då det bara handlade om småsaker som vapen och skins.

123
Skriv svar