Spelutvecklarna pratar om Playstation 4

Robot
Spelutvecklarna pratar om Playstation 4

Ingen konsol är bättre än sina spel – och för att få sådana krävs utvecklare. Hör några av dem berätta om PS4.

#double-fine, #gearbox-software


Medlem
Spelutvecklarna pratar om Playstation 4

Det är galet vad raballderna kring Aliens Colonial Marines skadat mitt förtroende för Randy Pitchford, det blev så uppenbart när jag såg detta inatt. Jag kan helt inte ta det han säger seriöst, jag slutade nästan lyssna. :-/


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det är galet vad raballderna kring Aliens Colonial Marines skadat mitt förtroende för Randy Pitchford, det blev så uppenbart när jag såg detta inatt. Jag kan helt inte ta det han säger seriöst, jag slutade nästan lyssna. :-/

får faktiskt hålla med dig på denna punkt var exakt samma sak jag tänkte på så fortf jag såg honom i den videon live. direkt kopplade jag honom med årets besvikelse och mitt förtroende för honom och gearbox har verkligen sjunkit. och jag höll dom rätt högt innan då jag haft förbannat kul med borderlands i co-op. men dom kommer göra något radikalt om dom ska vinna mitt förtroende igen.


signatur

God is dead

Medlem

Ett jävla tjat om "Nextgen", någon får gärna tala om hur detta kan vara nextgen när maskinen motsvarar en några år gammal Pc...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

PS4 måste väl endå kunna köra 60fps, och inte 30? Annars är det ju ett fiasko om konsollerna fortfarande ska sitta och trycka på 30

Medlem

Frågan är hur det blir med onlinebiten. Tänkte mest på detta med max 24 spelare online i t.ex. BFspelen? Kommer de hålla kvar vid detta tro?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Ett jävla tjat om "Nextgen", någon får gärna tala om hur detta kan vara nextgen när maskinen motsvarar en några år gammal Pc...

du kan inte jämföra konsol med pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker "Share" knappen verkar bra för dom som gör videos till youtube, kan spara rejält mycket pengar om man kan spela in mic.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Ett jävla tjat om "Nextgen", någon får gärna tala om hur detta kan vara nextgen när maskinen motsvarar en några år gammal Pc...

Nu är inte jag heller direkt något stort fan utav konsoller, men jag skulle vilja se en några år gammal PC med en CPU på 8 cores och 8 GB DDR5 minne.

Visst, även om detta inte direkt är någonting extremt så är det ett OTROLIGT stort steg för konsoller.

Medlem

Tur att de i alla fall pratade med utvecklarna, gissar att det är därför den har 8GB minne och inte kanske så lite som 2GB, nu kanske vi får lite bättre texturer också

Medlem

Tycker om att samtliga nyheter på framsidan här på FZ omfattar PS4

Medlem

Tycker det är löjeväckande att vi ska vara fast på 1080p i ytterligare tio år. Den upplösningen börjar redan känns lastgammal.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Tycker det är löjeväckande att vi ska vara fast på 1080p i ytterligare tio år. Den upplösningen börjar redan känns lastgammal.

Ja, fram med 4K! Snart kommande mobiltelefoner klarar 1080p.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av JohnnyGreed:

Ett jävla tjat om "Nextgen", någon får gärna tala om hur detta kan vara nextgen när maskinen motsvarar en några år gammal Pc...

Nu är inte jag heller direkt något stort fan utav konsoller, men jag skulle vilja se en några år gammal PC med en CPU på 8 cores och 8 GB DDR5 minne.

Visst, även om detta inte direkt är någonting extremt så är det ett OTROLIGT stort steg för konsoller.

GDDR5* Verkar vara en AMD APU, om det handlar om 8 "fulla/riktiga" kärnor tvistar de lärda om. Antar att den drar nytta av hybrid crossfire mellan APU och en GPU från AMD.

Medlem
Skrivet av N4kame0:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av JohnnyGreed:

Ett jävla tjat om "Nextgen", någon får gärna tala om hur detta kan vara nextgen när maskinen motsvarar en några år gammal Pc...

Nu är inte jag heller direkt något stort fan utav konsoller, men jag skulle vilja se en några år gammal PC med en CPU på 8 cores och 8 GB DDR5 minne.

Visst, även om detta inte direkt är någonting extremt så är det ett OTROLIGT stort steg för konsoller.

GDDR5* Verkar vara en AMD APU, om det handlar om 8 "fulla/riktiga" kärnor tvistar de lärda om. Antar att den drar nytta av hybrid crossfire mellan APU och en GPU från AMD.

DDR3* det är 8gb Ram, inte 8gb Vram.
Vad jag vet så finns det inte DDR5 Ram. har sökt på det men hittar inget.

Inaktiv

Jag hade gärna sett att de inkluderat Jenova Chen istället för kukhuvudet Pitchford. Inte bara för ACM utan för DNF - jag känner mig faktiskt inte så säker längre på att hela skulden för det fiaskot låg hos 3D Realms.

I övrigt: en spelupplevelse som "följer med dig hela dagen" tilltalar mig lika mycket som kalla våta strumpor. Blir även ganska avtänd av allt babbel om hur "direkt" upplevelsen måste vara - ADHD-generationens impulser ska alltså diktera villkoren för maskinen?

Missförstå mig rätt: jag gillar Sonys maskiner (folk verkar ha missat hur fräsig upplösningen var på Xperia-telefonen när de klagade på den), jag äger en PS3 och har precis börjar ladda batteriet på min PS Vita. Jag gillar däremot INTE hur Sony väljer att marknadsföra sig.

Slutligen: folk som på allvar vill summera PS4 med ord som "ultimate" och "magic" borde få en klädnypa eller två i pungen.

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

DDR3* det är 8gb Ram, inte 8gb Vram.
Vad jag vet så finns det inte DDR5 Ram. har sökt på det men hittar inget.

Det är GDDR5. Bara för att det inte finns till PC betyder inte att det inte går att använda i en konsol.

Om jag förstått det hela rätt så får utvecklarna fördela hur detta minne ska användas som de vill (minus det som används av OS)?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Kimeriderf99:

DDR3* det är 8gb Ram, inte 8gb Vram.
Vad jag vet så finns det inte DDR5 Ram. har sökt på det men hittar inget.

Det är GDDR5. Bara för att det inte finns till PC betyder inte att det inte går att använda i en konsol.

Om jag förstått det hela rätt så får utvecklarna fördela hur detta minne ska användas som de vill (minus det som används av OS)?

okey, Konstigt med tanke på att GDDR5 betyder Graphics Double Data Rate, version 5

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det är galet vad raballderna kring Aliens Colonial Marines skadat mitt förtroende för Randy Pitchford, det blev så uppenbart när jag såg detta inatt. Jag kan helt inte ta det han säger seriöst, jag slutade nästan lyssna. :-/

håller med..har tappat respekten helt för gearbox

1
Skriv svar