Robot
Grid 2

Vi har varit hos Codemasters för att se om uppföljaren kan trumfa den fem år gamla racingpärlan men någon drar i handbromsen hela tiden.

#codemaster, #grid-2


Medlem
Grid 2

Tyvärr tror jag att det kommer att bli en komplett arkadracer med obligatoriska gummibandsfunktioner. Saknas bara powerups på banan sedan kommer det att bli komplett.

Jag gillade Grid men just de där amatörmässiga tilläggen, ex gummibandseffekter, gör att jag tröttnade efter ett tag.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag är mer nyfiken på att veta vad skribenten tycker det lutar åt, Arkad eller Sim? (Edit*) Och fick du möjlighet att köra med ratt? Kanske missade det någonstans i artikeln.

I filmen känns det ju väldigt arkadigt är jag rädd för, men jag säger inte att det är ett dåligt spel för det. Bara att jag föredrar Sim före Arkad.

Mycket kan hända innan släpp också.

Edit* Fick det köras något med ratt? Kanske missat detta i artikeln.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jag är mer nyfiken på att veta vad skribenten tycker det lutar åt, Arkad eller Sim? (Edit*) Och fick du möjlighet att köra med ratt? Kanske missade det någonstans i artikeln.

I filmen känns det ju väldigt arkadigt är jag rädd för, men jag säger inte att det är ett dåligt spel för det. Bara att jag föredrar Sim före Arkad.

Mycket kan hända innan släpp också.

Edit* Fick det köras något med ratt? Kanske missat detta i artikeln.

Jag skulle saga att det lutar mer at arkadhallet men anda med en definitiv hint av simulation, framfor allt I hur petnoga de varit med bilarnas individuella hantering.

Jag markte heller inte av sa mycket gummibandseffekt, men det ar svart att avgora efter bara nagon timme. Nar jag val tog en rejal ledning sa kandes det som att jag kunde halla den ganska val utan att datorn lade sig I - iaf sa lange jag inte fuckade upp fullstandigt.

90% av tiden fick vi spela med 360-kontroll men jag fick faktiskt testa med ratt I ett par lopp. Klart att det rekommenderas om man vill ha total fingertoppskansla.

Medlem

Jag spelade aldrig Grid men hade fått för mig att det var en blandning av Arkad och Sim-racing. Det här ser ju dock ut att ha mer gemensamt med Mario Kart än Gran Turismo. Ser ut som det bara är powerups som saknas som sagt.. Oerhört besviken av det jag fått se så här långt, men det är väll mitt eget fel att jag haft fel förväntningar helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag skulle saga att det lutar mer at arkadhallet men anda med en definitiv hint av simulation, framfor allt I hur petnoga de varit med bilarnas individuella hantering.

Jag markte heller inte av sa mycket gummibandseffekt, men det ar svart att avgora efter bara nagon timme. Nar jag val tog en rejal ledning sa kandes det som att jag kunde halla den ganska val utan att datorn lade sig I - iaf sa lange jag inte fuckade upp fullstandigt.

90% av tiden fick vi spela med 360-kontroll men jag fick faktiskt testa med ratt I ett par lopp. Klart att det rekommenderas om man vill ha total fingertoppskansla.

Very good, gummisnodd!
Kör ju med ratt så total fingertoppkänsla it is!

Men Live for speed ligger mig nog varmast om hjärtat fortfarande. Synd bara att utvecklingen av det går så långsamt. Många andra simulatorer som har ploppat upp som erbjuder ju finare grafik och modernare och verkligare bilar.

Inte för att jag tror att Grid 2 kommer vara i närheten av LFS men som sagt så behöver det ju inte vara en renodlad sim.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Spelar man GRID för simulations skull så är man fel ute...

Medlem

Detta kan man nog spendera några timmar i, innan det är dax att ta ut bilen. hoppas dock det blir mer sim än arcade.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Vad jag har hört så spenderade två personer ett års tid med en bana i Gran T... och en vän vän till mig har kört den banan på riktigt och säger att varje spår i banan stämmer överens helt med verkligheten. Han kan köra den banan exakt på samma sätt som han kör den i verkligheten.

Vilken bana det är vet jag inte, då jag inte är motornörd som min vän. Men har för mig att Gran T... bara har en bana som finns i verkligheten i spelet.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Vad jag har hört så spenderade två personer ett års tid med en bana i Gran T... och en vän vän till mig har kört den banan på riktigt och säger att varje spår i banan stämmer överens helt med verkligheten. Han kan köra den banan exakt på samma sätt som han kör den i verkligheten.

Vilken bana det är vet jag inte, då jag inte är motornörd som min vän. Men har för mig att Gran T... bara har en bana som finns i verkligheten i spelet.

Vad har det med den här nyheten att göra?
Hursomhelst, nej, dom flesta banor (alla?) i Gran Turismo (antar jag att du menar?) finns på riktigt.

Jag kan tänka mig att din vän pratar om Nürburgring, eller vad den heter.

Medlem
Citat:

bilarna ska vara jämnt matchade samtidigt som de också förblir trogna sina verkliga förlagor.

Det går inte. Men det förstår säkert alla.

Citat:

inkluderingen av roadracing

Roadracing handlar underförstått om motorcyklar. Jag misstänker dock att det inte finns motorcyklar i det här spelet?

Skrivet av azynkron:

Tyvärr tror jag att det kommer att bli en komplett arkadracer med obligatoriska gummibandsfunktioner. Saknas bara powerups på banan sedan kommer det att bli komplett.

Ja det är av allt att döma nästa Codemastersspel. "Codemastersracing" är ett användbart begrepp nuförtiden. Det är fortfarande Race 07 med tillhörande material och GTR2 som gäller för mig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Citat:

inkluderingen av roadracing

Roadracing handlar underförstått om motorcyklar. Jag misstänker dock att det inte finns motorcyklar i det här spelet?

Nej, det stammer, men jag maste erkanna att jag inte ar saker pa de korrekta svenska termerna. Vagracing?

Medlem

Nä.
"Road racing is a general term used in North America for most forms of motor racing held on paved, purpose-built race tracks (i.e. "road courses"), as opposed to oval tracks and off-road racing."

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nä.
"Road racing is a general term used in North America for most forms of motor racing held on paved, purpose-built race tracks (i.e. "road courses"), as opposed to oval tracks and off-road racing."

Och Amerikanerna kallar fotboll för soccer också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Loxus:

Nä.
"Road racing is a general term used in North America for most forms of motor racing held on paved, purpose-built race tracks (i.e. "road courses"), as opposed to oval tracks and off-road racing."

Och Amerikanerna kallar fotboll för soccer också.

Vad har det med saken att göra? Bara för att man säger fel på svenska?

1
Skriv svar