Beyond slopar QTE

Robot
Beyond slopar QTE

David Cage säger att Beyond: Two Souls inte kommer innehålla Quick Time Events. Istället blir det en mekanik som ligger i linje med vad vi förväntar oss av moderna actionäventyr.

#beyond-two-souls, #heavy-rain, #fahrenheit, #quantic-dream


Medlem
Beyond slopar QTE

Kolla på The Walking Dead hörrni, dom gjorde ju Heavy Rain kontroller fast bra.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Praise the lordaaah!

Medlem

Jag hatar Quick Time Events

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Preed:

Kolla på The Walking Dead hörrni, dom gjorde ju Heavy Rain kontroller fast bra.

Styrningen i The Walking Dead var väl snarare det enda tråkiga med spelet. QTE och "träffa cirkeln med muspekaren" som var barnsligt enkla och det enda man gjorde i övrigt var att knalla runt.

Jag säger självklart inte att det borde ha varit ett skjutspel eller dylikt, men jag säger att styrningen inte hade någon del i det som gjorde TWD till årets spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Preed:

Kolla på The Walking Dead hörrni, dom gjorde ju Heavy Rain kontroller fast bra.

Styrningen i The Walking Dead var väl snarare det enda tråkiga med spelet. QTE och "träffa cirkeln med muspekaren" som var barnsligt enkla och det enda man gjorde i övrigt var att knalla runt.

Jag säger självklart inte att det borde ha varit ett skjutspel eller dylikt, men jag säger att styrningen inte hade någon del i det som gjorde TWD till årets spel.

Ja men skall man ha ett spel där man skriver ett manus som innehåller i princip helt unika interaktioner hela tiden, och inte har ett etablerat "gameplay" i hur man styr. Då MÅSTE man ha den här typen av kontroller. Och The Walking Dead gjorde en typ av helt anpassningsbar styrning till det man skall göra mycket bättre än Heavy Rain.

Men vanliga kontroller begränsar man också historieberättandet en hel del, för man måste bestämma att dom interaktioner som finns är typ Interact knapp, rörelse och strider. The Walking Dead är en revolution på ett sätt, för nu kan man i princip bara skriva ett manus och man kan utföra efter manuset som spelare. Det har aldrig riktigt gått förut, och det banar väg för historieberättande i spel riktigt ordentligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Kolla på The Walking Dead hörrni, dom gjorde ju Heavy Rain kontroller fast bra.

Det var väl just QTE som var styrningen i walking dead? Jag tycker det är tråkigt, för man missar vad som händer på skärmen när man koncentrerar sig på att inte missa vad man ska trycka på. Jag föredrar att veta mina kontroller innan och sedan få använda dem för att klara mig ur situationer.

Dock ska väl sägas att de genom åren har gjort en del coola scener som kanske inte skulle blivit av om man inte hade den typen av styrning.

Själv tror jag att han snackar om någon form av kinect/motion detection som styrning. T.o.m nya Bioshock ska ju tydligen ha stöd för det och jag tror att det ligger nära tillhands (inte pga bioshock) att tänka sig att har en sådan typ av styrning i åtanke. Han är ju en sådan som vill att vi ska involvera oss i spelen.


signatur

K9
:.:

Ska bli intressant att se vad man kokar ihop för system nu, med tanke på vad dom gjorde för QTE.

1
Skriv svar