"Vi vill inte att Dead Space 3 till pc ska vara överlägset"

Medlem

Latosfri mjölk fuck yeah!!!

Nej men EA är ju ett gäng idioter. Seriöst först betalar man för dead space 3 sen så kan man måsta betala ännu mer för att få tillgång till de intressanta vapnena.
Det + att dom inte ens anstränger sig med PC versionen..Lustigt att dom kan tycka det är konstigt när PC spelare piratkopierar.

Medlem

Som jag förstått det kan man skaffa allt som man kan köpa via mikrotransaktioner utan det nyss nämnda, och bara använda sig av "in game currency".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Den där snubben säger ju emot sig själv...

Men det är inte tal om att optimera spelet för plattformen.

"Vi vill att de ska vara grymt på alla format. Det är vår approach."

Så därför gör vi en rak portning av konsol varianten så som vi vet skapar den sämsta tänkbara PC upplevelsen.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Vilka idioter...hur fan ska upplevelsen på PC bli "grym" när det bevisligen genom alla åren INTE går att göra en direkt portning och resultatet blir bra?

...sen kommer ursäkten för att spelet sålt så dåligt till PC - PIRATKOPIERING!

KoP
Medlem

Bokat! Älskade både DS och DS2 så detta kommer bli finemang med co-op och allt.

Medlem

Denna snubben vill verkligen inte ha mina pengar, synd!

Medlem

Men...

Citat:

"Den stora grejen är att vi vill vara säkra på att kvalitéen av upplevelsen är konsekvent på alla plattformar, så att inte en användarbas kan säga att spelet är bättre på deras plattform"

Då säger de alltså att kontrollerna kommer vara lika bra på alla format också alltså? härligt! äntligen en portning med jättebra kontroll anpassat till platformen! woho!

720p och 30 fps också antar jag? woho!

Det värsta med konsolportar är ändå när de har styrspaks syndrom för musen. Även att ett UI som är designat för TV - soffa - handkontroll kan i shooters kännas så sjukt stelt, uppstyrt & klaustrofobiskt på PC.

Dead Space 2 var enligt mig knappt spelbart på grund av det. När de säger att det blir en rak portning denna gång så är grafiken det sista jag tänker på :/

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Äckel konsoler. Vad är det för fel på att göra ett riktigt bra spel för pc och skala ner och göra det sämre till konsolerna istället.

Capcom min herre, capcom, de gör spelen till PC sedan skalar de ner dem till konsol

Medlem

Jag kommer vara eran försökskanin! Inget DEMO TILL PC ännu och jag kommer förboka spelet på Origin för hutlösa 499kr (en massa extra godis ingår då).

Kommer pre-loada spelet på Fredag så jag har alla GB på datorn och kan spela det direkt den 7 Februari.

Så kommer jag med min korta recension hur PC vänligt det verkligen är.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så inihelvete pengar kåta så jag blir äcklad ! dra åt helvete !

Inaktiv

Ännu ett helt hjärndött argument.. tror en bojkott är i sin ordning. ;|

Medlem

Det intressanta vore ju om de gjorde det motsatta:

"Ja, alltså, vi körde järnet för PC och gjorde en flat portning till XBox."
"Jamen, det funkar ju inte!"
"Nää, men alla har lika rätt till den bästa upplevelsen"


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Testpilot

Finns vissa minimum krav då man portar nåt vilket de skiter i.

Skitmånga spel som släpps och inte ens har fullt stöd för mus & tangentbord , det är slappt av dem!

"Nää vi har gjort en jättebra portning , spelet startar ju på PC , köp de nu då?"

Inaktiv

Så de är lata och vill bara porta så snabbt som möjligt... fucking awesome... då kommer jag INTE köpa detta spel till PC. Det blir att "prova" spelet först för man vet hur förbannat urusla portningar är, i 99% av fallen.

Alltså dessa kommentarer.

Det är som att lägga ut flugpapper Fångar det de ska.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vilka idioter, jag älskar Dead Space serien, men det där var den sämsta ursäkten (för dålig portning)till lathet och girighet inom spelbranchen jag nånsin hört.

Här kommer min dåliga ursäkt: Jag tänker tanka ner spelet gratis, för jag köper inte dåliga pc portningar... visst lät det bra!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Alltså dessa kommentarer.

Det är som att lägga ut flugpapper Fångar det de ska.

Så, du menar att vi skall sluta kommentera?
Bara säg till för det är inget som helst problem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Aha! Okej ni skiter alltså i PC spelarna. Men dåså, då skiter jag i att köpa ert spel också. Saken är klar!

Inaktiv

Wow. I vanliga fall brukar man ju säga att det är EA som förstör utvecklarnas vision och kreativitet men här verkar det mest som att kaka söker maka. Jag ber till Gud att deras kiss-spel floppar. På samtliga format. Det är min bittra approach.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag kommer vara eran försökskanin! Inget DEMO TILL PC ännu och jag kommer förboka spelet på Origin för hutlösa 499kr (en massa extra godis ingår då).

Kommer pre-loada spelet på Fredag så jag har alla GB på datorn och kan spela det direkt den 7 Februari.

Så kommer jag med min korta recension hur PC vänligt det verkligen är.

Brave brave Sir Robin!!

Du har min yxa, etc etc.

EA skräckspel 2013: Mikrotransatkioner, coop, mobilanpassat, konsolanpassat, anstränger sig för att göra folk med PC förbannade. Tror dom missuppfattat själva skräckgrejen.

Såg för övrigt när Robbaz lirade det o ja det verkar ju skit redan i demot.

Får bli A Machine for pigs istället.

Medlem

Ganska löjligt ursäkt faktiskt även om dom nu försöker att vara ärliga.

Men å andra sidan så var Dead space 1 och 2 ruskigt bra och i min åsikt väl portade till PC och nu så betalade jag endast lite över 300kr för 3:an så vi får se hur det blir. Co-op med polare är nog också ett stort + så länge som storyn fortsätter att vara bra. Benefit of the doubt så att säga.

Medlem

Skulle också vilja testa coop i DS3, men har inga vänner...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Alltså nu har jag bestämt mig. Det blir inget DS3 för min del. Sorry Visceral Games men här betalar jag för high-end hårdvara just för att jag inte vill ha konsollgrafik.

Inaktiv
Skrivet av North:

Alltså nu har jag bestämt mig. Det blir inget DS3 för min del. Sorry Visceral Games men här betalar jag för high-end hårdvara just för att jag inte vill ha konsollgrafik.

Precis, det stör mig till förbannelse. Och till spel som är modbara så lyckas alltid communityt fixa ut "HD" texturer och annat jox helt gratis, utan ett helt team som jobbar minst 40h/vecka. Men det är väl ekonomin som styr helt o hållet, men jag har planen för att förstöra den, då alla vet att en piratkopia = en försäljning:

Vi bränner 100.000.000 olagliga kopior, sen tar vi ut dom på ett fält o eldar upp alltsammans = feteförlust

problem?

Medlem

alltså så i slutet finns det typ 3-4st stora studios som faktiskt gör dator spel? medans alla andra gör portningar?

Medlem

Man kan ju hoppas på en liten patch för oss PC ägare en bit efter iaf

Medlem

Deadspace ska ju ändå avnjutas från soffan med ett par kalla!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Sämsta förklaringen någonsin?

Vad de säger är ju egentligen-
"Nej vi vill inte göra pc varianten för bra, vi vill att alla versioner skall vara lika DÅLIGA"


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jag tycker det är en meningslös debatt, Dead Space 1 och 2 var båda konsollportningar utvecklade för X-Box och jag har inte hört att de var optimerade för PC, ändå var de fantastiska.

Varför skulle det vara annorlunda nu?

Skriv svar