Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Splinter Cell: Blacklist

Robot
Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Splinter Cell: Blacklist

Ubisoft utlovar ett pc-släpp samtidigt som konsolsläppet.

#splinter-cell-blacklist-3, #ubisoft


Medlem
Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Splinter Cell: Blacklist

Ajdå...
Är rädd att antingen kommer konsolanvändarna bli rasande eller så kommer det att bli en horribel port.
...
Men då är ju jag en pessimist förstås.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Kanske för tillverkare oftast koncentrerar sig på dåliga konsoler och "finslipar" mer på pc versionen lol... Nä för att det oftast portas en mög version till oss PC spelare så tar det längre tid. Detta kan ju vara intressant att se hur det blir
Avvaktar tills man vet, trött på ofärdiga spel vid release.

Moderator | Testpilot

Kan endast hoppas på det bästa


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Frågan är väl snarare om de ens vill ha era spel numera. Ni har ju helt missat varför de andra spelen var bra.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Frågan är väl snarare om de ens vill ha era spel numera. Ni har ju helt missat varför de andra spelen var bra.

True that Nä men skulle man inte kunna välja taktik om man vill köra stealth eller full on. Men där kommer vi till det igen, ska passa alla

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Kanske för tillverkare oftast koncentrerar sig på dåliga konsoler och "finslipar" mer på pc versionen lol... Nä för att det oftast portas en mög version till oss PC spelare så tar det längre tid. Detta kan ju vara intressant att se hur det blir
Avvaktar tills man vet, trött på ofärdiga spel vid release.

Vad är dåligt med konsol menar du?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Testpilot

Seeing is believing!

Ubisoft har dålig trackrecord gällande sina släpp , dock blev man positivt överraskad av Far Cry 3 släppet , lite hopp finns.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Qvisten:

Kanske för tillverkare oftast koncentrerar sig på dåliga konsoler och "finslipar" mer på pc versionen lol... Nä för att det oftast portas en mög version till oss PC spelare så tar det längre tid. Detta kan ju vara intressant att se hur det blir
Avvaktar tills man vet, trött på ofärdiga spel vid release.

Vad är dåligt med konsol menar du?

Idag är min mening, det mesta. Jag har wii, ps3 och 360,ds och haft alla andra konsoler genom tiderna även udda grejer som amiga cd32 vilket inte många hade i Sverige
Förr var det bra det passa in och tillförde något som nintendo 8bit sega 16bit super nintendo osv. Men dagens konsoler är inget kul, håller tillbaka PC spel, dyrt för indie utvecklare och små studios, uppdatera tar tid o pengar osv och du kan inte bygga på konsolerna så de håller tillbaka utveckling av spelindustrin i sin helhet efter ett litet tag.

Ska tillläga att jag endast använder 360 och ps3 som mediaspelare och kör netflix osv, möjligtvis köper ett arcade spel 1gång om året eller nått.

Pc använder jag alltid. Öppet flexibelt, bra tillgänglighet och kan anpassa hur du vill men en viktig grej för mig är också mus och tangentbord. Det kvittar hur många som säger att jag kan minsann köra lika bra med kontroll osv, bullSh*t säger jag, för där har du autoaim, slö när du ska vända och dålig precision osv. PC kan du ha mus o tangentbord eller bara plugga i kontroll till det spel jag vill ha det till. Finns många fler orsaker som vi kan ta en annan gång.
---------
Glömde ju en viktig grej till, moddning. Konsol is a nono...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Frågan är väl snarare om de ens vill ha era spel numera. Ni har ju helt missat varför de andra spelen var bra.

Tänkte instinktivt samma sak. Bryr sig någon tillräckligt?
I don't.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Gta V rättare sagt

Medlem
Skrivet av WardonE:

Pc-spelarna ska inte behöva vänta på Gta V rättare sagt

Typsikt konsolernas fel

Medlem

Kan ju alltid hoppas att det inte blir em horribel konsolport.. Finns ju inget värre än att spela en konsolport på PC :/

Medlem
Skrivet av lorithlor:

Kan ju alltid hoppas att det inte blir em horribel konsolport.. Finns ju inget värre än att spela en konsolport på PC :/

Tja, horribla design beslut angående i en spelserie till det sämre.
Finns några exempel på uppjöljare som verkligen blivit besvikelser på senare år.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag gillade Conviction på PC, tror Blacklist kan bli bra också. Men releasedatumet för PC tror jag på när jag ser det. Det är långt kvar och de har brutit releaselöften förr.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tur iaf dem är ärliga och tänker på oss PC spelare. Hoppas dem finslipar PC versionen så det blir mindre buggar på release. Good job ubi!

Medlem

Har för mig de sa samma sak om AC3
Gick jättebra med det.

Medlem

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Medlem
Skrivet av Aero:

Tur iaf dem är ärliga och tänker på oss PC spelare. Hoppas dem finslipar PC versionen så det blir mindre buggar på release. Good job ubi!

Vad är detta? En bland oss som är positiv?!? Fram med högafflarna!

/joke


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Seeing is believing!

Ubisoft har dålig trackrecord gällande sina släpp , dock blev man positivt överraskad av Far Cry 3 släppet , lite hopp finns.

Eller hur? Så jäkla trevligt, bra Ubi!

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av lorithlor:

Kan ju alltid hoppas att det inte blir em horribel konsolport.. Finns ju inget värre än att spela en konsolport på PC :/

Tja, horribla design beslut angående i en spelserie till det sämre.
Finns några exempel på uppjöljare som verkligen blivit besvikelser på senare år.

Tyvärr är det ju inte många uppföljare som är bättre i dagens spelvärld :/

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

[http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/05/ubisoft-scrapping-...]

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Vänta bara, de kommer säkerligen återgå till drakonisk DRM, "vargen kommer" har man liksom hört lite för många gånger från detta företag för att kunna lita på att de inte kommer göra det. Ett steg att visa att de verkligen försöker bättra sig är ju att ta bort denna vidriga form av DRM på tidigare spel, nej köper som sagt var inte detta för fem öre.

Edit: Tja de varade tydligen inte länge om man ska tro denna http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.398025-Ubisoft-..., som sagt var tror inte på ett skvatt detta företag säger längre.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Vänta bara, de kommer säkerligen återgå till drakonisk DRM, "vargen kommer" har man liksom hört lite för många gånger från detta företag för att kunna lita på att de inte kommer göra det. Ett steg att visa att de verkligen försöker bättra sig är ju att ta bort denna vidriga form av DRM på tidigare spel, nej köper som sagt var inte detta för fem öre.

Edit: Tja de varade tydligen inte länge om man ska tro denna http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.398025-Ubisoft-..., som sagt var tror inte på ett skvatt detta företag säger längre.

För det första så har du ju kraftigt missförstått "vargen kommer". För det andra så har de inte drakoniska drm längre. Far Cry 3 och Assassins creed 3 fungerar utan att du är online.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Vänta bara, de kommer säkerligen återgå till drakonisk DRM, "vargen kommer" har man liksom hört lite för många gånger från detta företag för att kunna lita på att de inte kommer göra det. Ett steg att visa att de verkligen försöker bättra sig är ju att ta bort denna vidriga form av DRM på tidigare spel, nej köper som sagt var inte detta för fem öre.

Edit: Tja de varade tydligen inte länge om man ska tro denna http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.398025-Ubisoft-..., som sagt var tror inte på ett skvatt detta företag säger längre.

Nej inget nytt. Uplay krävs för att kunna köra deras spel och bara en inloggning krävs bara för att verifiera att kopian av spelet är äkta. Du kan sen spela spelet i ett offlineläge. Lite kul att du länkar The Escapist, värre sida än FZ på att smutskasta spelföretag :P.

För att gå lite mer offtopic så har istortsätt alla AAA-titlar någon form av DRM skydd idag. Se Steam och Origin.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Vänta bara, de kommer säkerligen återgå till drakonisk DRM, "vargen kommer" har man liksom hört lite för många gånger från detta företag för att kunna lita på att de inte kommer göra det. Ett steg att visa att de verkligen försöker bättra sig är ju att ta bort denna vidriga form av DRM på tidigare spel, nej köper som sagt var inte detta för fem öre.

Edit: Tja de varade tydligen inte länge om man ska tro denna http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.398025-Ubisoft-..., som sagt var tror inte på ett skvatt detta företag säger längre.

För det första så har du ju kraftigt missförstått "vargen kommer". För det andra så har de inte drakoniska drm längre. Far Cry 3 och Assassins creed 3 fungerar utan att du är online.

Nej jag har inte missförstått den, visst det rör sig inte om någon fara men vad jag menar är att de har sagt samma sak hela tiden så många gånger att man nu inte längre tror på vad de säger, på samma sätt som pojken som ropar att vargen kommer. När den väl kom var det inte någon som trodde på honom.

Nu var det ju dock inte dessa spel som det jag länkade berörde utan att Ubisoft har ljugit för folk, de sade att de inte skulle använda sig av DRM i From Dust men tydligen höll de inte det löftet. Vad är det som säger att de inte kommer göra samma sak med AC 3 och FC 3? Var är det som säger att de inte kommer återigen påstå att anledningen till detta beror på piratkopieringen. Nej tack, jag tror nog jag avstår att köpa spel från företag som har sagt att att mer än 90% av deras köpare är pirater.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av luftman:

Alltså vad har hänt med Ubisoft? Dom verkar ju ha gjort en helomvänding när det gäller deras inställning till PC-spelare , bra jobbat Ubisoft!

Du menar packa hårdisken full med DRM-skydd som gör spelet sämre för kunderna än piraterna?

Nu så är inte deras spel "överdrivet" DRM-skyddade längre. Sen är det ju så att de flesta stora spelen har något typ av DRM idag.

Vänta bara, de kommer säkerligen återgå till drakonisk DRM, "vargen kommer" har man liksom hört lite för många gånger från detta företag för att kunna lita på att de inte kommer göra det. Ett steg att visa att de verkligen försöker bättra sig är ju att ta bort denna vidriga form av DRM på tidigare spel, nej köper som sagt var inte detta för fem öre.

Edit: Tja de varade tydligen inte länge om man ska tro denna http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.398025-Ubisoft-..., som sagt var tror inte på ett skvatt detta företag säger längre.

Nej inget nytt. Uplay krävs för att kunna köra deras spel och bara en inloggning krävs bara för att verifiera att kopian av spelet är äkta. Du kan sen spela spelet i ett offlineläge. Lite kul att du länkar The Escapist, värre sida än FZ på att smutskasta spelföretag :P.

För att gå lite mer offtopic så har istortsätt alla AAA-titlar någon form av DRM skydd idag. Se Steam och Origin.

Jag kritiserar inte DRM, jag kritiserar drakonisk sådan. DRM har alltid funnits men aldrig tidigare har de varit så "kränkande". Jag har inga som helst problem med att skriva in en serie siffror eller slå upp en viss sida i en manual (eller behöva göra saker som står i den á la Sierras Quest spel). Det jag har problem med är att man ska behöva koppla upp sig till en sabla server för att "bevisa" att man faktiskt köpt spelet, det har jag väldigt stora problem med och anser det vara väldigt kränkande.

Har köpt en del spel på Steam men då har jag även baserat vad jag är beredd att betala efter just det jag skriver ovan. Ett spel på GoG är jag beredd att betala mer för tack vare att det är DRM-fritt. Jag har även betalat för spel jag redan äger då jag köpte IHB tack vare att jag ägde dessa på Steam och således inte hade en DRM-fri version av de.

Medlem

När vi nu är ändå inne på DRM skydd. Varför fortsätter dessa stora företag/third porgram eller vad man nu ska kalla dem för så som Origin/uplay/steam med att använda sig av DRM skydd vilket är väl svindyrt för spelutvecklarna när de ändå vet att antingen så har piraterna lyckats knäcka skyddet redan dag ett eller nån dag efter release ev i förväg.

Kommer ihåg Alone in the dark som släppte 08 att det tog säkert 1-2 månader innan dem lyckades cracka det har för mig det var paul.dll filen dem hade problem med.

Hitman Sniper Challenge vart också crackad efter nästan ett halv år av den releasen med samband att Sleeping dogs vart crackad bara en vecka efter release.

Grand theft auto IV vart crackad direkt vid release också men då hade rockstar lagt till denna drunk camera saken men vilket lyckades också crackas bort.
AC 3 och FC 3 vart crackad vid release.
Så jag förstår inte varför ska spelföretagen fortsätta med att använda DRM vilket kostar dem en del pengar när det nästan blir knäckt vid dag ett. Är det inte bättre då att göra som CD PROJEKT gör att dem skippar denna form av DRM skydd.

Menar det är ändå dem trogna kunderna som drabbas av dessa DRM problem medans piraterna skrattar mitt upp i ansiktet på dem. Och var det förresten inte Ubisoft som använde sig hjälp av nån scengrupp om det nu var Reloaded till deras drm eller vad det nu var?

12
Skriv svar