DmC: Devil May Cry

Robot
DmC: Devil May Cry

Dantes comeback, i synnerhet hans nya frisyr, har fått många fans att se rött. Men nya Devil May Cry är snygg, tajt och vanebildade hack and slash. Även om det säljer sig billigt.

#dmc-devil-may-cry-3, #ninja-theory


Redaktör
Ponny

Aldrig gett Devil May Cry någon riktig chans, tyvärr. Men med tanke på att Ninja "Enslaved" Theory ligger bakom detta så kanske det är dags.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Får man en förklaring till det konstiga namnet i artikeln?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Aldrig gett Devil May Cry någon riktig chans, tyvärr. Men med tanke på att Ninja "Enslaved" Theory ligger bakom detta så kanske det är dags.

...att ge fyran en chans. Ja gör det


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kerstin skriver något vettigt vadan detta?

Skämt åsido så är det skönt att höra att spelet faktiskt är dugligt. Aldrig riktigt förstått varför folk för sådan rage bara för att han får en annan hårfärg T__T Han är ju yngre dessutom, antagligen är man inte likadan hela sin livstid.

Tror bara det handlar om att Dante inte känns speciellt Dante utan hans vita hår, hans trenchcoats och hans enorma jävla svärd och dubbla pistoler. Nu tror jag nytolkningen innehåller allt det, minus själva håret, så det är väl close enough tror jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Får man en förklaring till det konstiga namnet i artikeln?

Come again?


signatur
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kerstin skriver något vettigt vadan detta?

Skämt åsido så är det skönt att höra att spelet faktiskt är dugligt. Aldrig riktigt förstått varför folk för sådan rage bara för att han får en annan hårfärg T__T Han är ju yngre dessutom, antagligen är man inte likadan hela sin livstid.

Tror bara det handlar om att Dante inte känns speciellt Dante utan hans vita hår, hans trenchcoats och hans enorma jävla svärd och dubbla pistoler. Nu tror jag nytolkningen innehåller allt det, minus själva håret, så det är väl close enough tror jag.

Tror det mer är hans allmänna "Fuck the Police" personlighet som påminner om en tolvåring som försöker skaffa en identitet som får folk att se lite surt på nya Dante.

Gamla Dante var en ganska medelmåttig karaktär, men han hade sin lilla charm. När jag ser nya Dante vill jag mest bara ta fram linjalen och slå lite hut i pojken.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Får man en förklaring till det konstiga namnet i artikeln?

Come again?

Dåligt formulerat av mig... detta är nog bättre: "Får man ett svar på varför spelet heter Devil May Cry: Devil May Cry, för jag antar att DMC står för just det?"

Finns dock annat att välja på:
http://www.acronymfinder.com/DMC.html

Edit: postade jag detta två ggr nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Acon5:

Tror det mer är hans allmänna "Fuck the Police" personlighet som påminner om en tolvåring

Exakt. Och utöver det en tolvåring som andra helst ska se upp i skrevet också. Som översta bilden och även den med ängeln som ska ha sitt huvud där också men som tolvåringen ändå vill skjuta i huvudet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Typisk Ninja Theory att porra till det, jaja om spelkänslan är bra kan det vara värt ett köp, eller näe jag väljer att bojkotta sån här lollipopchainsaw smörja dels för att jag redan har fler nya spel än vad jag har tid att spela och oxå att bespara min dotter ytterliggare bilder av att kvinnor ska vara istort sätt nakna o kallas hora, även i spel


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Inte ett ord om hur fördummande lätt man sätter SSS nuförtiden heller (av videoklipp att döma).


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Får man en förklaring till det konstiga namnet i artikeln?

Come again?

Dåligt formulerat av mig... detta är nog bättre: "Får man ett svar på varför spelet heter Devil May Cry: Devil May Cry, för jag antar att DMC står för just det?"

Finns dock annat att välja på:
http://www.acronymfinder.com/DMC.html

Edit: postade jag detta två ggr nu?

Aha, och nej, Och nej


signatur
Medlem
Skrivet av toast:

Typisk Ninja Theory att porra till det, jaja om spelkänslan är bra kan det vara värt ett köp, eller näe jag väljer att bojkotta sån här lollipopchainsaw smörja dels för att jag redan har fler nya spel än vad jag har tid att spela och oxå att bespara min dotter ytterliggare bilder av att kvinnor ska vara istort sätt nakna o kallas hora, även i spel

Varför spelar du vuxenspel i barns närvaro?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kerstin skriver något vettigt vadan detta?

Skämt åsido så är det skönt att höra att spelet faktiskt är dugligt. Aldrig riktigt förstått varför folk för sådan rage bara för att han får en annan hårfärg T__T Han är ju yngre dessutom, antagligen är man inte likadan hela sin livstid.

Om det ändå vore bara hårgärgen som hade ändrats, tyvär så var dom tvungen att ändra allt som Dante var i tidigare DMC spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Objektifering?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Inte intresserad. Älskade tidigare DMC spel med ascoola Dante men denna snorvalp kan fara och flyga. Kan dra åt helvete rättare sagt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Varför spelar du vuxenspel i barns närvaro?

Att spela är min hobby och även Då jag inte aktivt väljer att spela blodiga & "sex-iga" spel framför henne så finns ju alltid chansen att hon vaknar upp eller lämnar sitt rum på ett sätt att hon ser saker inte ämnat för henne, Men främst tror jag nog att hon kommer växa upp o spela spel själv till en större grad och det du kallar vuxenspel är så mkt mer spännande för en tolvåring... Nu är hon bara 4a, men tiden går fort..

Jag är inte emot blod & sex i spel, frågan är bara hur och varför.. Om ett spel som Team Ninjas Dead or Alive serie ska sälja en sämmre tekken-kopia genom att ha Ninja-flickor i string med extremt stora och studsande tuttar så tycker jag inte att är en bra grej, Men alla har sin åsikt och de som gillar sånt får lägga sina pengar på det hur mkt de vill.. DmC hurvida verkar ju ha en hel del bra sidor, men då min tid är begränsad blir detta ett av de spel jag inte skaffar i år!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Lås dörren då.

Medlem
Skrivet av toast:

Typisk Ninja Theory att porra till det, jaja om spelkänslan är bra kan det vara värt ett köp, eller näe jag väljer att bojkotta sån här lollipopchainsaw smörja dels för att jag redan har fler nya spel än vad jag har tid att spela och oxå att bespara min dotter ytterliggare bilder av att kvinnor ska vara istort sätt nakna o kallas hora, även i spel

Äsch. Så länge de bara går 2 cm över gränsen så är det inget att gnälla över. Det är annat när det börjar närma sig 10-12 cm över gränsen. Då kan jag förstå att vissa börjar gnälla.

Känner till tjejer som vill att sina karaktärer ska se porriga ut.

Tex i MMO-spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Får man en förklaring till det konstiga namnet i artikeln?

Kollar man på boxen så står det ju DMC och under står det Devil May Cry och FZ är inte de enda som skriver namnet så här. Tolkar det som att utvecklarna vill visa på att det är en reboot, de har antagligen därför valt DMC och lagt till "Devil May Cry" så man inte ska behöva undra vad DMC är en förkortning för. Jag tror att en eventuell uppföljare endast kommer heta DMC 2.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kerstin skriver något vettigt vadan detta?

Skämt åsido så är det skönt att höra att spelet faktiskt är dugligt. Aldrig riktigt förstått varför folk för sådan rage bara för att han får en annan hårfärg T__T Han är ju yngre dessutom, antagligen är man inte likadan hela sin livstid.

Om det ändå vore bara hårgärgen som hade ändrats, tyvär så var dom tvungen att ändra allt som Dante var i tidigare DMC spel.

Är det något dåligt? Jag kan förstå om någon skulle rakt av ändra t ex Megaman, Mario, Zelda, Sonic eller vem annan som helst men här stör det mig inte lika mycket. Det är en Reboot, en "helt annan Dante", ett helt annat spel.

Bah, så trött just nu. Förstår i alla fall inte alla dessa klagomål på hur han ser ut. Tycker han ser mer badass ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Håller på att kolla på Gametrailers recension av spelet och något som slår mig är likheterna med Bayonetta, verkar som Ninja Theory kollat en hel del på det spelet. Det är absolut inget negativt utan snarare motsatsen.

Medlem
Skrivet av t4jr3nT_:

Lås dörren då.

Jaa låsa in är ju bra, när ungen gråter o vill bli tröstad, kan ju lika gärna sätta henne framför Mortal Kombat tills hon slutar tycka det är otäckt isf. Båda metoderna skulle vara exempel på dåligt föräldraskap!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det något dåligt? Jag kan förstå om någon skulle rakt av ändra t ex Megaman, Mario, Zelda, Sonic eller vem annan som helst men här stör det mig inte lika mycket. Det är en Reboot, en "helt annan Dante", ett helt annat spel.

Bah, så trött just nu. Förstår i alla fall inte alla dessa klagomål på hur han ser ut. Tycker han ser mer badass ut.

Jasså det förstår du inte? Jag ser fram emot tills de gör ett nytt Megaman som ser helt annorlunda ut och kallar spelet för Megaman för att det är det etablerade varumärket. Och för dom som inte förstår att skilja på "Megaman" och "Megaman" när det är två olika karaktärer så är den nya ju en reboot. Och så tar vi bort svårighetsgraden också.

"Fan va bra" kommer alla nytillkomna säga, "vilket grymt spel".

The End (tills reboot 2 "Megaman 2" kommer och folk börjar undra om de ska kalla det första för vanilj eller orginal eller det nya för new age eller casualage Megaman 2 och sen när alla missuppfattat varandra om vad de pratar om så bestämmer man sig för att skriva årtalet spelet gavs ut efter titeln)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Aldrig gett Devil May Cry någon riktig chans, tyvärr. Men med tanke på att Ninja "Enslaved" Theory ligger bakom detta så kanske det är dags.

Inte jag heller, tills för någon månad sedan när jag testade fyran. Fastnade direkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

"Jag kan inte under några omständigheter förlåta spelprostitution och hur den förlänger avståndet mellan feminint och maskulint. Det här är en av många orsaker till att branschen signalerar brist på ansvar gentemot kultur och konsumenter."

Jag är bra nyfiken på vad Kerstin menar med "brist på ansvar gentemot kultur" rent definitionsmässigt. Jag är nästan lika nyfiken på hur man kan visa brist på ansvar gentemot konsumenter därför att någon betraktar karaktärerna som objektifierande. Luktar entitlement-tänk lång väg.

Själv var jag inte det minsta intresserad av spelet innan dess men nu tror jag banne mig jag köper det bara för att jag läste de där två fåniga meningarna.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag är bra nyfiken på vad Kerstin menar med "brist på ansvar gentemot kultur" rent definitionsmässigt.

ansvaret som Sopranos visar genom att aldrig ha strippor som svansar omkring i bakgrunden för att som enda skäl visa gangsterkulturen för vad den är skulle givetvis stå i kontrast till att realistiskt skildra helvetet utan nakna människor, allt är alltså Gustave Dorés fel i det här fallet.

för det är ju just "kulturen" som säger att man är naken i helvetet, kläderna skulle lätt fatta eld i miljön och ge brännskador redan innan tortyren börjar. och vad skulle Beelzebul göra då, börja i FAS3?

Medlem

Riktigt skön och välskriven recension! Ser bättre ut än vad jag trodde att det skulle bli.

Medlem

Är det bara jag som tycker spel som denna och god of war är otroligt barnsliga med massa combos, sväva i luften och döda massa saker. En massa mindless killing, som cod typ, spring runt och skjut, si så.

ZF
Medlem
Skrivet av sinan:

Är det bara jag som tycker spel som denna och god of war är otroligt barnsliga med massa combos, sväva i luften och döda massa saker. En massa mindless killing, som cod typ, spring runt och skjut, si så.

nej, men vad är alternativet, en massa QTE med moraliska val eller bortförklaringar i skärselden eller pärleporten?

jag tycker mest det är jobbigt för tummen.

12
Skriv svar