Creative Assembly gör Warhammer-spel

Medlem

YAAAAAAAY! Nu får ni ta och göra warhammer rättvisa, inget bra på fantasy fronten sen dark omen!

Medlem

Älskade Dark Omen så detta kommer att kollas vidare på ! ^^

Medlem

Warhammer = den mesta intressanta fantasyn av alla.

Heeeeeeelvete vad nice detta kommer att bli!

Medlem

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.. CA är kompetenta, men de är ofta för ambitiösa och deras spel plågas ofta av fullständigt värdelös path finding och AI, ska dock erkännas att jag inte spelas deras senaste Total War spel då feudala japan lockar lika mycket som en pungspark. Men hoppas att det blir fullständigt underbart då Warhammer är bland de bästa fantasy universumen. Optimalt hade varit ett nytt spel i stil med Shadow of the Horned Rat och Dark Omen!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

jag trodde EA hade rättigheterna till Warhammer Fantasy genom Warhammer Online

Medlem
Skrivet av LocSin:

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.. CA är kompetenta, men de är ofta för ambitiösa och deras spel plågas ofta av fullständigt värdelös path finding och AI, ska dock erkännas att jag inte spelas deras senaste Total War spel då feudala japan lockar lika mycket som en pungspark. Men hoppas att det blir fullständigt underbart då Warhammer är bland de bästa fantasy universumen. Optimalt hade varit ett nytt spel i stil med Shadow of the Horned Rat och Dark Omen!

I princip word.
Deras slag är roliga, till en början. Sedan tröttnar iaf jag en del på dem. Warhammer håller nog längre pga olika raser och ganska skilda enheter.
Hoppas även kampanjkartan (om de har någon) får mycket kärlek.

Medlem

Gud så bra! Hoppas på en Total War: Warhammer, vore fantastiskt med en Total War:Warhammer 40K ännu mer men som sagt det är väl Relic som får göra sånt antar jag.

För övrigt gissar jag att inga företag har direkt rättigheter till något Warhammer? Dom gör nog på licens basis snarare per spel?

Medlem

Hoppas de gör det i stil med Dark Omen! Det är verkligen ett riktigt bra spel som borde få någon slags spirituell uppföljare.
Hoppas de gör något i stil med det, något mer äventyraktigt än total war serien.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av LocSin:

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.. CA är kompetenta, men de är ofta för ambitiösa och deras spel plågas ofta av fullständigt värdelös path finding och AI, ska dock erkännas att jag inte spelas deras senaste Total War spel då feudala japan lockar lika mycket som en pungspark. Men hoppas att det blir fullständigt underbart då Warhammer är bland de bästa fantasy universumen. Optimalt hade varit ett nytt spel i stil med Shadow of the Horned Rat och Dark Omen!

I princip word.
Deras slag är roliga, till en början. Sedan tröttnar iaf jag en del på dem. Warhammer håller nog längre pga olika raser och ganska skilda enheter.
Hoppas även kampanjkartan (om de har någon) får mycket kärlek.

Tycker AI:n i Shogun 2 har bra path finding, den kanske inte är smart men det vet vart den ska gå (Jag har i alla fall aldrig haft problem med att AI:n inte vet vart den kan gå). De äldre spelen däremot ska man nog inte tala om path finding.

Själv gillar jag striderna, men det kan bli en aningen utdragna ibland vilket är bra att man kan sätta en 60 minuters gräns. Striderna i Rome 2 ser i alla fall ut att bli något mer strategiska med controll points och allt, inte bara spring in i stadens mittpunkt. Dessutom att denna gång så kan land och sjö strida samtidigt. Man kan landsetta sina båtar för att göra en invasion. ( I alla fall är det så jag har uppfattat det som jag läst).

Men jag tror som du säger, de olika raserna kommer att ge spelet variation som tidigare inte funnits i Total War på ett sådant sett som det är i Warhammer. Tror nog striderna kommer bli intressant, hoppas på att diplomati och RPG delarna också blir något mer utvecklat. Samt att världskartan får en del kärlek också (mycket mycket kärlek).

Hoppas även på att CA inte gör som med Shogun 2, säljer blod effekt som DLC. Hoppas allt sådant finns med i spelet från första dagen. Warhammer är ju inte en barnsaga så att säga.

CA måste göra ett spel värdigt namnet Warhammer.

Medlem

Verkar oerhört lovande, CA är ju de som har bäst koll på "sin" genre!

Men folk verkar ha glömt bort Black Hole Entertainments warhammerspel, Warhammer: Mark of Chaos och dess expansion, Battle March. Ingen jättesuccé, men det sålde ju någorlunda och om jag minns rätt var det ändå helt okej? Eller minns jag helt fel?

Medlem

Jag tyckte både Mark of Chaos och expansionen var grymt bra, brukar spela igenom både runt en gång om året

Inte spelat något total war spel men det blir säkert bra


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av LocSin:

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.. CA är kompetenta, men de är ofta för ambitiösa och deras spel plågas ofta av fullständigt värdelös path finding och AI, ska dock erkännas att jag inte spelas deras senaste Total War spel då feudala japan lockar lika mycket som en pungspark. Men hoppas att det blir fullständigt underbart då Warhammer är bland de bästa fantasy universumen. Optimalt hade varit ett nytt spel i stil med Shadow of the Horned Rat och Dark Omen!

I princip word.
Deras slag är roliga, till en början. Sedan tröttnar iaf jag en del på dem. Warhammer håller nog längre pga olika raser och ganska skilda enheter.
Hoppas även kampanjkartan (om de har någon) får mycket kärlek.

Tycker AI:n i Shogun 2 har bra path finding, den kanske inte är smart men det vet vart den ska gå (Jag har i alla fall aldrig haft problem med att AI:n inte vet vart den kan gå). De äldre spelen däremot ska man nog inte tala om path finding.

Själv gillar jag striderna, men det kan bli en aningen utdragna ibland vilket är bra att man kan sätta en 60 minuters gräns. Striderna i Rome 2 ser i alla fall ut att bli något mer strategiska med controll points och allt, inte bara spring in i stadens mittpunkt. Dessutom att denna gång så kan land och sjö strida samtidigt. Man kan landsetta sina båtar för att göra en invasion. ( I alla fall är det så jag har uppfattat det som jag läst).

Men jag tror som du säger, de olika raserna kommer att ge spelet variation som tidigare inte funnits i Total War på ett sådant sett som det är i Warhammer. Tror nog striderna kommer bli intressant, hoppas på att diplomati och RPG delarna också blir något mer utvecklat. Samt att världskartan får en del kärlek också (mycket mycket kärlek).

Hoppas även på att CA inte gör som med Shogun 2, säljer blod effekt som DLC. Hoppas allt sådant finns med i spelet från första dagen. Warhammer är ju inte en barnsaga så att säga.

CA måste göra ett spel värdigt namnet Warhammer.

Jag spelade inte tillräckligt av Shogun 2. 12 timmar i jämförelse med Empires 120 och de övrigas gemensamma 400-500 timmar haha.
Tröttnade snabbt på samurai vs samurai. Iaf i tidigare spel så fanns det ju galler, muslimer, kartager, indianer, indier osv

Medlem

Det här kan typ bli hur episkt som helst. Ser fram emot att få se mer.

Medlem

Woohoo!
Warhammer: Total War :D:D
(kanske inte, men man kan drömma)

Medlem

O M G ! *svimmar*

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Undrar om de kommer att göra spelen i stil med Total War serien, eller kanske som Dark Omen?

Hursomehelst kan jag tipsa om Call of Warhammer modden till Medieval 2: Total War. Mycket bra mod, även om den är lite i obalans ibland.

Jag skulle gissa på en total war liknande Warhammer men om dom gjorde något som liknade och gav en känsla som jag hade när jag spelade Dark Omen så skulle jag banka huvudet mot väggen för att vara säker att det inte var en dröm.

Spelade det spelet sjukt mycket och har aldrig spelat ett spel som gav samma känsla eller som jag tyckte var någorlunda likadant.

Medlem

Jaaaaa!!! Kan knappt vänta på att slunga Skavens över The Old World i digital form. Hoppas man kan färglägga sin armé som man vill ha den.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det behövs verkligen ett bra warhammer fantasy-spel. 40k har ju flera men har varit snålt med fantasy. Hoppas de inkluderar alla raser och imperium, jag vill spela som mina älskade Tomb Kings samt lizardmen.

Medlem

Hoppas inte Rome 2 och Total War i allmänhet får lida av detta, det är det absolut viktigaste.

Men det verkar som det är ett nytt gäng inom CA UK som ska ha hand om Warhammer, så det ska förhoppningsvis inte vara någon vara på taket!?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av LocSin:

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.. CA är kompetenta, men de är ofta för ambitiösa och deras spel plågas ofta av fullständigt värdelös path finding och AI, ska dock erkännas att jag inte spelas deras senaste Total War spel då feudala japan lockar lika mycket som en pungspark. Men hoppas att det blir fullständigt underbart då Warhammer är bland de bästa fantasy universumen. Optimalt hade varit ett nytt spel i stil med Shadow of the Horned Rat och Dark Omen!

I princip word.
Deras slag är roliga, till en början. Sedan tröttnar iaf jag en del på dem. Warhammer håller nog längre pga olika raser och ganska skilda enheter.
Hoppas även kampanjkartan (om de har någon) får mycket kärlek.

Tycker AI:n i Shogun 2 har bra path finding, den kanske inte är smart men det vet vart den ska gå (Jag har i alla fall aldrig haft problem med att AI:n inte vet vart den kan gå). De äldre spelen däremot ska man nog inte tala om path finding.

Själv gillar jag striderna, men det kan bli en aningen utdragna ibland vilket är bra att man kan sätta en 60 minuters gräns. Striderna i Rome 2 ser i alla fall ut att bli något mer strategiska med controll points och allt, inte bara spring in i stadens mittpunkt. Dessutom att denna gång så kan land och sjö strida samtidigt. Man kan landsetta sina båtar för att göra en invasion. ( I alla fall är det så jag har uppfattat det som jag läst).

Men jag tror som du säger, de olika raserna kommer att ge spelet variation som tidigare inte funnits i Total War på ett sådant sett som det är i Warhammer. Tror nog striderna kommer bli intressant, hoppas på att diplomati och RPG delarna också blir något mer utvecklat. Samt att världskartan får en del kärlek också (mycket mycket kärlek).

Hoppas även på att CA inte gör som med Shogun 2, säljer blod effekt som DLC. Hoppas allt sådant finns med i spelet från första dagen. Warhammer är ju inte en barnsaga så att säga.

CA måste göra ett spel värdigt namnet Warhammer.

Jag spelade inte tillräckligt av Shogun 2. 12 timmar i jämförelse med Empires 120 och de övrigas gemensamma 400-500 timmar haha.
Tröttnade snabbt på samurai vs samurai. Iaf i tidigare spel så fanns det ju galler, muslimer, kartager, indianer, indier osv

Jo, visst är det lite tråkigt med att det bara är Samurai mot Samurai, Fall Of The Samurai i alla fall något bättre. Men det är fortfarande ett bra spel som ser både snyggt ut och har bra animationer.

Spenderat 151 timmar i Shogun 2 och 243 i Empire, vet inte hur mycket jag spenderat i tidigare spel.

Just nu spelar jag bara Empire dock, då jag inte har plats för Shogun 2 tack vare en massa andra spel. (Shogun 2 + alla DLC:er och Expansioner tar ju mer än 30 GB ).

Längtar till både Rome 2 och Warhammer Total War.

Medlem

Blood for the blood god!

Medlem
Skrivet av aolbain:

Blood for the blood god!

Skull for the skull throne!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hoppas dom gör att man kan styra gubbar en och en inom ett område så man slipper springa med en stor hög gubbar som ska knuffas överallt så att motståndaren kan skjuta alla hur lätt som helst för att dom rör sig så klumpigt, Gubbarna kan fortfarande vara en enhet fast dom skulle kunna röra sig lite mer fritt..

Medlem

mmo eller singleplayer?

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

och ni har Lizardmen i artikeln!

suck it young ones !!

Medlem

Alla raser. Annars fail.


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar