Ta bort ogilla knappen

Medlem

Bästa exemplaret har ni här !

Ger +1 för en bra tråd och för det får man tummen ner -.-" Stackars människor som ej vågar stå för något.....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vuze2143:

Bästa exemplaret har ni här !

Ger +1 för en bra tråd och för det får man tummen ner -.-" Stackars människor som ej vågar stå för något.....

Fast det har väl snarare med att "+1" som kommentar är hyfsat menlös.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vuze2143:

Bästa exemplaret har ni här !

Ger +1 för en bra tråd och för det får man tummen ner -.-" Stackars människor som ej vågar stå för något.....

Fast det har väl snarare med att "+1" som kommentar är hyfsat menlös.

Jo precis. Jättebra att du håller med, vuze. Jag tycker också att tummen ned missbrukas även om det är en bra tanke bakom. Men "+1"-inlägg är inte speciellt mycket mer konstruktiva än "meh"-inlägg. Tumma då upp istället. Eller skriv varför du håller med


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tompa:

En ändring är på gång inom kort.


Vad för ändring?!

Medlem
Skrivet av Tompa:

En ändring är på gång inom kort.

Tack för det. För övrigt håller jag med allt som skrevs av TS. Det nuvarande systemet bidrar, i mina ögon, inte till diskussion utan ger bara anonym ammunition till den som vill angripa andras åsikter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ledsen, men jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket om Tumme up/ned.
Tar vi youtube exempel så är hälften av kommentarerna "Thumb up if you like turtles".
För att personen som postade det inlägget tror att det betyder något att det står en grön siffra bredvid deras kommentar. Och ännu värre är det på facebook där folk utnyttjar folk som har det dåligt ställt för att få några digitala siffror bredvid sitt inlägg. "För varje person som gillar skänker facebook 1kr till dessa fattiga barn i Afrika.

Det är patetiskt och kränkande. Och jag tror att det bara är dessa typer av personer som bryr sig om en tumme upp/ned

"Effekten blir att den som väl vill skriva något seriöst och ett inlägg som faktiskt bidrar till något även om det råkar gå emot i åsikt av vad andra tycker blir downvotad, kommer tillbaka och ser 10 downvotes och blir mindre benägen att skriva sina åsikter igen."

Personligen tror jag inte en seriös användare bryr sig, vad spelar det för roll ifall det står en grön 10:a eller en röd 10:a bredvid mitt inlägg?


signatur

Rwa?

Medlem

Problemet kan bli att man får en massa poster med +1 resp -1, om man tar bort knapparna. Vilket är bäst? Knapparna eller poster med bara "word" eller "skit"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det problemet var ju inte stort innan, så varför tro att det skulle bli så.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Stort och stort, det fanns där. Kanske det kan bli större än vad det var nu när folk är vana att kunna tumma ned men helt plötsligt inte kan det längre, så att dom gör en kort post istället.

Fast det är svårt att förutse, kanske bara jag som är pessimist.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Ledsen, men jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket om Tumme up/ned.
Tar vi youtube exempel så är hälften av kommentarerna "Thumb up if you like turtles".
För att personen som postade det inlägget tror att det betyder något att det står en grön siffra bredvid deras kommentar. Och ännu värre är det på facebook där folk utnyttjar folk som har det dåligt ställt för att få några digitala siffror bredvid sitt inlägg. "För varje person som gillar skänker facebook 1kr till dessa fattiga barn i Afrika.

Det är patetiskt och kränkande. Och jag tror att det bara är dessa typer av personer som bryr sig om en tumme upp/ned

"Effekten blir att den som väl vill skriva något seriöst och ett inlägg som faktiskt bidrar till något även om det råkar gå emot i åsikt av vad andra tycker blir downvotad, kommer tillbaka och ser 10 downvotes och blir mindre benägen att skriva sina åsikter igen."

Personligen tror jag inte en seriös användare bryr sig, vad spelar det för roll ifall det står en grön 10:a eller en röd 10:a bredvid mitt inlägg?

På Youtube är det ju ett stort problem för där försvinner ju kommentarer som har för mycket negativt.

Det har med att göra med att folk läser inlägg som kanske inte är de som förtjänar mest att bli lästa och ignorerar andra inlägg bara för att de ogillas av andra

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

På Youtube är det ju ett stort problem för där försvinner ju kommentarer som har för mycket negativt.

Det har med att göra med att folk läser inlägg som kanske inte är de som förtjänar mest att bli lästa och ignorerar andra inlägg bara för att de ogillas av andra

Fast här måste man aktivt välja att dölja kommentarer med många tummar ned. Jag brukar läsa även det med mycket minus, bara för att se varför det fått mycket minus. Men det är klart, ignorerar man per automatik alla med mycket minus kan man missa en del, men det är iaf upp til var och en.

BTW, det går väl att välja "Visa kommentar" på YT också eller? Går det att ställa in så att alla visas hela tiden?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DarkZide8:

På Youtube är det ju ett stort problem för där försvinner ju kommentarer som har för mycket negativt.

Det har med att göra med att folk läser inlägg som kanske inte är de som förtjänar mest att bli lästa och ignorerar andra inlägg bara för att de ogillas av andra

Fast här måste man aktivt välja att dölja kommentarer med många tummar ned. Jag brukar läsa även det med mycket minus, bara för att se varför det fått mycket minus. Men det är klart, ignorerar man per automatik alla med mycket minus kan man missa en del, men det är iaf upp til var och en.

BTW, det går väl att välja "Visa kommentar" på YT också eller? Går det att ställa in så att alla visas hela tiden?

Jo det går att se vad som är dolt om man tar sig tiden och trycker på det. Vet inte om det går att ställa in så man slipper.

Medlem

Hållet med, hela ideen med att rösta för eller emot ett inlägg är fullständigt meningslös.
Det borde skrotas helt och hållet, låt hjärnskador såsom aftonbladet och övriga "nyhets" sajter syssla med sånt.

Jag saknar också "gamla" fragzone, när det var spelnyheter och speldiskussioner för hela slanten.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bifaller till dem som anser att man skall ta bort downvotes. Skälv tycker jag att en tumme upp eller en annan plus "sak" för att visa att man håller med/gillar det som är skrivet finns.
Men om det skall "konkurrera" med Facebook likes och hela den hysterin tycker jag det vore bättre att skippa det hela och snarare införa ett annat system för att uppmuntra bra kommentarer. Att bli citerad ofta brukar ju vara ett bra tecken på att man bidrar till diskussion - oavsett om ens kommentarer får bifall eller ej.

Jag tycker framför-allt att downvotesen skapar ett WTF-tänkande när man postar. Man gör ett inlägg och man kan ge sig sjutton på att fem minuter senare har man en neråt tumme. Uppmuntrar ju inte till en trevlig atmosfär för att svara och ge sig in i diskussioner.


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Jag är 90-talist och har inga problem att håla mig från sådant.

Det jag tycker saknas är en seriösare attityd på själva användarupplägget. Som skrivs här ovan; Tvinga riktiga namn att synas t.ex. Skippa nicknamn helt, eller tillåt de som en andrahands identifikation, men tvinga riktiga för och efternamn som användarnamn. Då kan man inte vara anonym längre, så ingen som är seriös på forumet har något att förlora på det.

Men ja, On topic, downvotes behövs egentligen inte, och jag tror att upvotes skulle fungera bättre om det fungerade som rep. Rep som i något som sparas till din användare och visas ovanför din postcount.

En användare med mycket rep, en hjälpsam användare. Många andra forum använder sådana system, och jag tror att det skulle funka bra.

Edit: Bara det faktum att den väldigt konstruktiva posten här ovan fått två minus säger väl allt..

tryckte tummen ner bara för du har en flickvän på bilden och jag inte har någon.

Inaktiv

ha kvar tummen ner , men att den som varit medlem i t ex ett år ger ett minus om han trycker på tummen ner, och om ngn som varit medlem sen 2002 trycker på tummen ner ska det ge 10 minus..

Medlem

Så du skriver öppet att du gav mig en tumme ner pga det..? Det är ju precist sånt beteende som gör att den här tråden ens existerar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Så du skriver öppet att du gav mig en tumme ner pga det..? Det är ju precist sånt beteende som gör att den här tråden ens existerar.

är det jag ville belysa.

Medlem

Fair point, men om du gör detsamma är du ju inte bättre än de som du vill få bort som gör det nu.

Det hänger ju trots allt i slutändan på medlemmarna, även om jag håller med om att tumme ner, eller iallafall negativ tumme, är onödigt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ta bort tummen helt och hållet, och ge direkt ban, till folk som missköter sig varför vill FZ ha mobbing och tjaffs likt vecko revyn. FZ ska vara en plats för nyheter inom spel, inte nån sorts social media portal för små flickor och pojkar.

Så nu har jag sagt vad jag tycker, FZ sätt ner foten och visa nu att ni har ryggrad av mänsklig sort.

12
Skriv svar