Need for Speed: Most Wanted

Medlem

Detta är alltså ett bättre spel än Forza Horizon enligt dig Tomas?
Kan ju vara bra att veta så man vet vilka recensenter man ska gå efter när man ska investera i ett nytt spel.
Forza Horizon är nära perfektion i mina ögon, men då är alltså detta ÄNNU bättre, med gummibandseffekt och bling och allt :D.

Skämt åsido, smaken är som baken ;).

Medlem

rättelse, pc-versionen är inget som den till ps3. betydligt sämre förmodligen på grund av att spelet inte är skapat För pc, precis som alla skitspel


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av MclarenII:

Detta är alltså ett bättre spel än Forza Horizon enligt dig Tomas?
Kan ju vara bra att veta så man vet vilka recensenter man ska gå efter när man ska investera i ett nytt spel.
Forza Horizon är nära perfektion i mina ögon, men då är alltså detta ÄNNU bättre, med gummibandseffekt och bling och allt :D.

Skämt åsido, smaken är som baken ;).

Skrivet av MclarenII:

Detta är alltså ett bättre spel än Forza Horizon enligt dig Tomas?
Kan ju vara bra att veta så man vet vilka recensenter man ska gå efter när man ska investera i ett nytt spel.
Forza Horizon är nära perfektion i mina ögon, men då är alltså detta ÄNNU bättre, med gummibandseffekt och bling och allt :D.

Skämt åsido, smaken är som baken ;).

Jag har haft roligare med Most Wanted än Forza Horizon, ja. Bland annat för att jag gillar hur ai:n beter sig bättre i NFS än i Horizon, där den tycks förprogrammerad att köra i ett bestämt tempo. Här gör den körningen mer spännande.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag har haft roligare med Most Wanted än Forza Horizon, ja. Bland annat för att jag gillar hur ai:n beter sig bättre i NFS än i Horizon, där den tycks förprogrammerad att köra i ett bestämt tempo. Här gör den körningen mer spännande.

Intressant, erkänner att jag skrev med en liten nypa bitterhet mest pga att jag är så skeptisk till NFS-spelen nu för tiden och därför ifrågasatte min hjärna betyget något. Egentligen tycker jag ju inte att du/ni ska behöva försvara era betyg, men här tog det lilla av en fanboy jag har i mig överhanden :).
Jag borde veta bättre i min ålder, så jag ber om ursäkt.

Förstår faktiskt vad du menar med AIn i Forza, upplevt samma sak, fast i några av de senare racen tycker jag det har varit bättre :).

Jaja, nog med offtopic. Kanske får ge detta NFS en chans också men jag väntar nog tills jag tröttnat på Forza Horizon.
Vill inte förstöra något nu när jag kört in mig på Forza

Redaktör
Skrivet av MclarenII:

Intressant, erkänner att jag skrev med en liten nypa bitterhet mest pga att jag är så skeptisk till NFS-spelen nu för tiden och därför ifrågasatte min hjärna betyget något. Egentligen tycker jag ju inte att du/ni ska behöva försvara era betyg, men här tog det lilla av en fanboy jag har i mig överhanden :).
Jag borde veta bättre i min ålder, så jag ber om ursäkt.

Förstår faktiskt vad du menar med AIn i Forza, upplevt samma sak, fast i några av de senare racen tycker jag det har varit bättre :).

Jaja, nog med offtopic. Kanske får ge detta NFS en chans också men jag väntar nog tills jag tröttnat på Forza Horizon.
Vill inte förstöra något nu när jag kört in mig på Forza

Du behöver inte be om ursäkt. Men gillar du inte körkänslan i NFS lär du inte uppskatta Most Wanted heller, det är trots allt väldigt mycket NFS. Forza Horizon har den bättre körkänslan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MclarenII:

Intressant, erkänner att jag skrev med en liten nypa bitterhet mest pga att jag är så skeptisk till NFS-spelen nu för tiden och därför ifrågasatte min hjärna betyget något. Egentligen tycker jag ju inte att du/ni ska behöva försvara era betyg, men här tog det lilla av en fanboy jag har i mig överhanden :).
Jag borde veta bättre i min ålder, så jag ber om ursäkt.

Förstår faktiskt vad du menar med AIn i Forza, upplevt samma sak, fast i några av de senare racen tycker jag det har varit bättre :).

Jaja, nog med offtopic. Kanske får ge detta NFS en chans också men jag väntar nog tills jag tröttnat på Forza Horizon.
Vill inte förstöra något nu när jag kört in mig på Forza

Du behöver inte be om ursäkt. Men gillar du inte körkänslan i NFS lär du inte uppskatta Most Wanted heller, det är trots allt väldigt mycket NFS. Forza Horizon har den bättre körkänslan.

Jag antar att det helt saknas möjlighet att styla om bilarna? För i så fall avbokar jag och drar igång originalet...

Medlem

Eftersom att de i stort sätt har nästan tagit bort all costumisation "Stavning?" så tycker jag detta var helt värdelöst. Det var en riktigt stor del i NFS serien som de tog bort. Det känns också helt meningslöst att spela när man efter 1 minut kan hitta världens sport bil. Jag saknar känslan av "Progress" i detta spelet. Man saknar verkligen ett mål att sträva efter. Nah, då tycker jag original Most Wanted var mycket bättre.

Medlem

customization körkänslan är helt anpassad för ratt lr kontroll, noll respons jämfört med shift-serien kan jag säga. på många vis 100% skapat för konsoller. detta borde rimligen inte ens få säljas för mer än 10 euro på pc. är som att sälja gameboyspel för 500 spänn på pc ungefär, även om grafiken är okej. jag håller med, originalet most wanted var Fett, detta, 1/5 av mig, och jag har kört alla bilspel, spec alla NFS.


signatur

//monster

Njaee, syns att det är criterion då det är en direkt copy'n paste ifrån Burnout Paradise. MEN, dock sämre!! Paradise är bättre en detta spel.. större stad snyggare effekter och bättre körkänsla. Vet inte hur dom lyckades med detta.. känns ibland som en mobil version utav Paradise.. 2/5. Kunde blivit så mycket bättre (Burnout Paradise II)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

+ för motorljudet.. Gallardo Spider i tunnlarna låter som den ska


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag fick spelet idag...hade förhoppning om att spelet skulle va bra men...nu är jag besviken

-ingen customization av bilarna(Förutom däck, nitro osv), För att ändra färg åk in vid skiftnyckeln på kartan o nej du får inte välja färg det är random som gamla GTA.
-Ful lågupplöst grafik(aka konsol skadat).
-Konsoliga menyer, inget stöd för mus(inte så viktigt men ändå).
-inget speciellt att göra aka ingen progression.

Hade jag inte låst spelet till mitt Origin konto så hade jag skickat tillbaka spelet för det va sämsta bilspel jag spelat på länge! Fy EA/Criterion.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Jag fick spelet idag...hade förhoppning om att spelet skulle va bra men...nu är jag besviken

-ingen customization av bilarna(Förutom däck, nitro osv), För att ändra färg åk in vid skiftnyckeln på kartan o nej du får inte välja färg det är random som gamla GTA.
-Ful lågupplöst grafik(aka konsol skadat).
-Konsoliga menyer, inget stöd för mus(inte så viktigt men ändå).
-inget speciellt att göra aka ingen progression.

Hade jag inte låst spelet till mitt Origin konto så hade jag skickat tillbaka spelet för det va sämsta bilspel jag spelat på länge! Fy EA/Criterion.

Blir väldigt förvånad när jag läser detta. Jag sitter här och småler hela tiden för att spelet ser så fruktansvärt snyggt ut. Lägg till att motorljuden är det bästa som hänt i bilspelsvärlden på det. Jag kör med en PS3/Xbox360 kontroll och det fungerar ypperligt. Småpyser lite för att sedan ge full gas och höra bilen göra en "kick-down". Spelet har inte vad ett "Gran Turismo" eller "Forza" har vad gäller customization, men det är snyggare och låter bättre än båda två dessa spel.

Faktum är att detta är ett av få spel som får min burk att klaga lite, jag rekommenderar dig att ställa upp all grafik till max och prova igen.

Inaktiv

Riktigt gott motorljud, snygg grafik. Men tyvärr så får man fps drops från 60 ner till 30 så fort man närmar sig downtown.

I7 3820 @ 4 Ghz -- Asus Sabertooth -- 16 Gig 1866Mhz Corsair Dominator -- GTX 680 SLI

Tur man inte köpte skiten... Sen gnäller de på pirater...

Finns mycket forum där detta klagas på. Dåligt optimerat till PC. Och ja, jag köper spel som är värt pengarna. Senast var Xcom.

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag fick spelet idag...hade förhoppning om att spelet skulle va bra men...nu är jag besviken

-ingen customization av bilarna(Förutom däck, nitro osv), För att ändra färg åk in vid skiftnyckeln på kartan o nej du får inte välja färg det är random som gamla GTA.
-Ful lågupplöst grafik(aka konsol skadat).
-Konsoliga menyer, inget stöd för mus(inte så viktigt men ändå).
-inget speciellt att göra aka ingen progression.

Hade jag inte låst spelet till mitt Origin konto så hade jag skickat tillbaka spelet för det va sämsta bilspel jag spelat på länge! Fy EA/Criterion.

Blir väldigt förvånad när jag läser detta. Jag sitter här och småler hela tiden för att spelet ser så fruktansvärt snyggt ut. Lägg till att motorljuden är det bästa som hänt i bilspelsvärlden på det. Jag kör med en PS3/Xbox360 kontroll och det fungerar ypperligt. Småpyser lite för att sedan ge full gas och höra bilen göra en "kick-down". Spelet har inte vad ett "Gran Turismo" eller "Forza" har vad gäller customization, men det är snyggare och låter bättre än båda två dessa spel.

Faktum är att detta är ett av få spel som får min burk att klaga lite, jag rekommenderar dig att ställa upp all grafik till max och prova igen.

Snyggt? NFS SHIFT 1-2, och även Race Driver GRID är mycket snyggare!(DIRT 2-3 med antar jag)
och ljudet eller kontrollerna klagade jag inget på det är ett arkad spel så styrningen funkar.
Men att dom tagit bort ALLT som gjorde NFS bra är inte okej!
Att kunna ändra utseendet på sin bil!
Nu kam man ju inte ändra till vilken färg man vill o inte styla bilen = FAIL!!!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag måste säga att det här är ett steg bakåt. The Run hade bra singleplayer. Det enda det här är värt att spela för är multiplayern, något som var ett totalt misslyckande i the run, särskilt att folk automatiskt hade sina micar påslagna, vare sig dom ville eller inte.

Svinbra ljud dock. Men... 2/5 från mig.

Verkligen 0 singelplayer

Sen fattar jag inte varför NFS spelen suggesivt tar bort customization.

Need for speed är först och främst ett spel om customization, kom inte å säg nåt annat! Detta gör att NFS:Carbon fortfarande är kungen av hela NFS serien, därför att sekundärt handlar NFS spelen också om att det ska finnas många gamemodes.

Jag vet att många hatar drifting, men, att iaf ha med möjligheten att spela så tycker jag är viktigt.

Medlem

Satt och kollade på gameplay från NFS: MW och känslan jag fick var inget vidare. Nu har jag inte spelat det men betyget på FZ kanske är lite i överkant?

Medlem
Skrivet av cinort:

Riktigt gott motorljud, snygg grafik. Men tyvärr så får man fps drops från 60 ner till 30 så fort man närmar sig downtown.

I7 3820 @ 4 Ghz -- Asus Sabertooth -- 16 Gig 1866Mhz Corsair Dominator -- GTX 680 SLI

Tur man inte köpte skiten... Sen gnäller de på pirater...

Finns mycket forum där detta klagas på. Dåligt optimerat till PC. Och ja, jag köper spel som är värt pengarna. Senast var Xcom.

GTX 680 i SLI och du tycker grafiken på PC inte är fullgod. Då tror jag mer på dig för att du nog också stör dig på låga FPS i höga upplösningar. Kör själv med förra generationens 590 (underklockade 580 i SLI). Allt under 60 FPS ger yrsel och huvudvärk för några av oss. Enda problemet jag har med Forza Horizont. Alltså FPS-drop.

Men EA brukar rätta till sådan efter ett år så då blir det nog ett REA-köp.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av shelter:

Satt och kollade på gameplay från NFS: MW och känslan jag fick var inget vidare. Nu har jag inte spelat det men betyget på FZ kanske är lite i överkant?

Definitivt, håller med, detta är långt ifrån ett bra spel, mediokert på sin höjd.

Medlem

Varför ska man straffas när man kör bra med att gummibandseffekten låter AI:n köra ikapp? Det är ju fan det dummaste sen senap till korv.

Medlem

Detta är inte ett bra spel det borde max fått en trea, det är kul visst men det är inget spel egentligen det är sandlåde åka runt och fatta ingenting av man gör och det är stendumt att så fort man tar upp en ny bil av de 123 st som finns måste man helt plötsligt börja om på race 1 för att fixa delar igen för 120:e gången..... sen turbon är ju seriöst sepe i huvet den laddas upp asfort .
Varför finns det ens? finns det nån magisk fe som trycker in mer nos gas i behållaren hela tiden? jag menar om man ska ha skiten hela tiden kan man väl lika gärna lägga till så att bilen kör fortare hela tiden.

Sen så är det snyggt jag gillar hur det ser ut.

Sen fattar jag inte varför alla bilarna känns som containrar att köra runt med det är nästan omöjligt att undvika att krascha när man kör med den brist på känslighet som bilarna har till slut lyckades jag hitta en monsterbil som fungerar någorlunda att undvika faror som plötsligt kommer. Men då stöter man på ett annat problem just det krascherna varför i helvete har dom gjort så att man i varje krasch får se sin bil stå och krascha i några sekunder ... visst det var kul i början men när man kraschar hela jävla tiden (och det gör man för att bilarna är lika bra på att undvika andra bilar som en zamboni)

Det som är kul är att få snutar efter sig och det ärr det enda jag tyckte var roligt med spelet. att åka runt i fåniga race som inte fattar varför man ska göra dom förutom att man får delar till sin bil undviker jag så mycket jag kan. Ne detta spelet känns ungeför som ett minispel till ett riktigt need for speed. Varför kan vi inte få ett bra gammaldags hederligt Need for speed typ hot pursuit 2 det var satans kul.

12
Skriv svar