Medal of Honor: Warfighter

Robot
Medal of Honor: Warfighter

När Danger Close nu gör sig redo att följa upp fjolårets modernisering och nystart av Medal of Honor-serien är det utan hjälp från svenska Dice, med ett omarbetat multiplayerupplägg där allt kretsar kring stridspar. Och återigen lyfts den påstådda ambitionen att göra de emotionella aspekterna av krigföring centrala.

#medal-of-honor, #dead-island, #danger-close, #medal-of-honor-warfighter, #battlefield-3, #dice, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Medal of Honor: Warfighter

AK5'or och M90?

Geeks Gaming
Skrivet av Fuidama:

AK5'or och M90?

Ja där är ak5c i spelet. sök bara på medal of honor och ak5

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja där är ak5c i spelet. sök bara på medal of honor och ak5

Thx
...såg fin ut. Blir väl till att testa lite MP också då.
Jag hoppas att detta kommer bli något man ser i spelet (orkar inte leta upp en "action" bild):
http://www.soldf.com/images/s_ak5c_skytt.jpg

Medlem

"Bortom de militära uppdragen vill vi skildra vad de känner när de förlorar en av sina bröder i strid. Och den här gången tar vi det steget längre. Många av de här killarna har fruar och barn, och har varit i fält under trehundra dagar på ett år, och de får inte ens berätta för sin fru var och varför eftersom det måste hållas hemligt. Så vi försöker visa på hur detta påverkar dem och deras familjer, och den emotionella resa de genomgår."

Det kanske bara är jag men detta stycket fick mig att bli lite undrande.

Vad är egentligen detta för känslor att eftersträva i ett spel?
Försöker inte vara sentimental eller så men tycker att det ändå låter lite konstigt att han vill försöka visualisera följden av en fallen stridskamrat / familjefar och hur frun och barnen tacklar en sådan sak.

Sen när gick spel från att helt enkelt vara roliga till det här eller är detta dagens underhållning?

Medlem
Skrivet av Zibbit:

"Bortom de militära uppdragen vill vi skildra vad de känner när de förlorar en av sina bröder i strid. Och den här gången tar vi det steget längre. Många av de här killarna har fruar och barn, och har varit i fält under trehundra dagar på ett år, och de får inte ens berätta för sin fru var och varför eftersom det måste hållas hemligt. Så vi försöker visa på hur detta påverkar dem och deras familjer, och den emotionella resa de genomgår."

Det kanske bara är jag men detta stycket fick mig att bli lite undrande.

Vad är egentligen detta för känslor att eftersträva i ett spel?
Försöker inte vara sentimental eller så men tycker att det ändå låter lite konstigt att han vill försöka visualisera följden av en fallen stridskamrat / familjefar och hur frun och barnen tacklar en sådan sak.

Sen när gick spel från att helt enkelt vara roliga till det här eller är detta dagens underhållning?

Jämför med filmer. Det finns filmer som är ren underhållning, noll eftertänksamhet och endimensionella. Sen finns det filmer som är precis tvärtom där man känslomässigt kastas åt alla håll och efteråt kan analysera på en mängd olika sätt. Inom filmvärlden finns det utrymme för båda dessa ytterligheter och massor däremellan. Och jag tycker att det vore förbannat märkligt om inte spelvärlden skulle kunna uppvisa samma spektra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Kunde inte va mer ointresserad av EAs mellanmjölk..
http://tinyurl.com/9dztqf7

08a
Medlem

Tror inte riktigt på detta spel, men ska inte döma det såhär tidigt. Hoppas man får spela något uppdrag som innefattar dessa:

http://www.pakdef.info/pakmilitary/army/regiments/images/s_ss...

Lär knappast hända dock! Segt för utvecklarna att SOGs schema och sysslor är topphemliga. Hade varit kul att verkligen få spela som SOG!

Medlem

Säkert jättebra. Men jag förstår fortfarande inte på vilket sätt det skiljer sig från BF3.

Det känns lite som att om man köper BF3 får man allt som det här spelet har att erbjuda och lite till. I alla fall när det gäller MP.

Men jag har kanske missat något.

Geeks Gaming

Har redan köpt de... och alla filmer som visats de senaste dagarna är ju bara xbox... så kommer se sjukt kul ut på pc.

Inaktiv

gjorde just ett undantag i adblock för er FZ.

bara för att ni bad så snällt ^ ^

Medlem

Finns ett spel som lyckats leverera en kampanj där man vrkligen "upplevde" krigets fasor, inte bara mejade ner dumma AIs i massor. En kampanj som fick dig att ifrågasätta dina val, fick dig att må dålig över dina handlingar, lära dig att i krig finns det inte alltid ett "bra" val, bara dåliga.
Spc Ops: The Line lyckades leverera en story där man kunde leva sig in, på gott och ont. Till skillnad från andra AAA spel så spelade civila roll, du påverkades direkt av om du dödade dem eller ej (känslomässigt såväl som gameplay).

Efter att ha spelat det tycker jag det är fult att CoD fick så mycket uppståndelse med sitt "du kan skjuta civila på en flygplats", när Spec Ops levereade en långt mer levande, realistisk och hemsk skildring på samma tema. En där du som spelare faktiskt brydde dig...

Redaktör
Skrivet av bleak:

gjorde just ett undantag i adblock för er FZ.

bara för att ni bad så snällt ^ ^

<3


signatur
Medlem

Bra att man kan vara blond och stilig. Svårt att känna sig svensk annars.........

Medlem

Spelade lite i helgen på ett con här i Budapest, helt okej.
Väldigt "arenaaktigt" det spelläget vi testade som var på en mindre map, men det kanske behövs just nu i fps-världen.
Väntar med spänning på om det blir någon scen för detta, vi får se hur det tas emot.

Geeks Gaming
Inaktiv
Skrivet av Zibbit:

"Bortom de militära uppdragen vill vi skildra vad de känner när de förlorar en av sina bröder i strid. Och den här gången tar vi det steget längre. Många av de här killarna har fruar och barn, och har varit i fält under trehundra dagar på ett år, och de får inte ens berätta för sin fru var och varför eftersom det måste hållas hemligt. Så vi försöker visa på hur detta påverkar dem och deras familjer, och den emotionella resa de genomgår."

Det kanske bara är jag men detta stycket fick mig att bli lite undrande.

Vad är egentligen detta för känslor att eftersträva i ett spel?
Försöker inte vara sentimental eller så men tycker att det ändå låter lite konstigt att han vill försöka visualisera följden av en fallen stridskamrat / familjefar och hur frun och barnen tacklar en sådan sak.

Sen när gick spel från att helt enkelt vara roliga till det här eller är detta dagens underhållning?

Underhållning är inte detsamma som att något är roligt. Schindler's List är ingen rolig film att se, den är rätt hemsk större delen av tiden men likväl är den underhållning.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bleak:

gjorde just ett undantag i adblock för er FZ.

bara för att ni bad så snällt ^ ^

&lt;3

Jag gjorde samma sak. Skrev även ett PM till Calle där jag påpekade att det är helt okej med banners vid sidan av artiklarna men snälla kör inte reklam som täcker hela artikeln som man aktivt måste kryssa bort, det är den som retar gallfeber på mig.

Medlem

Förhandstittar känns ganska menlösa när det inte handlar om rapport från betatestning. Artikeln här är visserligen välskriven men upprepar bara pr-snack. Allt jag sett från multiplayerdelen har dessutom gett intrycket av en skamlös klon av Call of Duty mer än någonting annat. Eftersom det är det sista genren behöver så skippar jag nog detta.

Medlem

De här låter fan intressant

Medlem

Lät mer positivt än vad jag väntade mig.

Medlem

Sett lite film och jag låter mig inte lockas ens av att man kan spela som Sverige, spelet ser otroligt medelmåttigt ut. Namnet i sig avslöjar väl detta också...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det sorgliga är att de portrerar strider precis som call of duty medan de samtidigt försöker göra en autentisk story och att detta ska vara en "tribute" till riktiga soldater.

Det är fan bara sorgligt och jag har noll respekt för Greg.

Medlem

"- Jag kan säga så mycket som att de kommer att se svenska ut, ha rätt utrustning och kläder, och att de kommer prata svenska. De kommer att vara blonda och stiliga."

Blonda och stiliga?

De glömde bort att vi också är långa och har flätat skägg. Gärna en stor sköld i ena handen och ett stop mjöd i andra som komplement.

*Facepalm*

On topic
Kul att vi kan spela som svenskar överhuvudtaget dock, saknar man i många militära-FPS spel idag.

Medlem

Ge mig en AK4 så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Craven:

"- Jag kan säga så mycket som att de kommer att se svenska ut, ha rätt utrustning och kläder, och att de kommer prata svenska. De kommer att vara blonda och stiliga."

Blonda och stiliga?

De glömde bort att vi också är långa och har flätat skägg. Gärna en stor sköld i ena handen och ett stop mjöd i andra som komplement.

*Facepalm*

Så vadå? Runt om i världen tror folk att alla svenskar är blonda och stiliga, och det är väl ändå något positivt att folk har nästan bara bra fördomar om oss?

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Craven:

"- Jag kan säga så mycket som att de kommer att se svenska ut, ha rätt utrustning och kläder, och att de kommer prata svenska. De kommer att vara blonda och stiliga."

Blonda och stiliga?

De glömde bort att vi också är långa och har flätat skägg. Gärna en stor sköld i ena handen och ett stop mjöd i andra som komplement.

*Facepalm*

Så vadå? Runt om i världen tror folk att alla svenskar är blonda och stiliga, och det är väl ändå något positivt att folk har nästan bara bra fördomar om oss?

Haha jo det är klart att det är positivt Bestrider man inte, tycker bara att det är lustigt att det håller så hårt om den bilden.

Medlem

Tror inte en sekund på detta tyvärr. Kan bli en medelmåttig historia till konsoll men till PC kommer det garanterat att suga. Realism ser det inte ut att bli om man tittar på gameplayet, istället är det det vanliga CoD-lirandet men dessutom med något skumt kontursystem som jag inte gillar. Det HADE kunnat bli häftigt om man gjorde en riktigt realistisk shooter i stil med Project Reality, men tyvärr tilltalar ju det inte kidsen varför vi nog aldrig får se något sånt.

Medlem
Skrivet av KloN:

Spelade lite i helgen på ett con här i Budapest, helt okej.
Väldigt "arenaaktigt" det spelläget vi testade som var på en mindre map, men det kanske behövs just nu i fps-världen.
Väntar med spänning på om det blir någon scen för detta, vi får se hur det tas emot.

Spel världen behöver knappast mer mindre maps det har vi haft sedan CS och COD. Så var har du varit de sista 5 åren om du missat det?
Alla gillar inte små kartors spelande.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förhandstittar känns ganska menlösa när det inte handlar om rapport från betatestning. Artikeln här är visserligen välskriven men upprepar bara pr-snack. Allt jag sett från multiplayerdelen har dessutom gett intrycket av en skamlös klon av Call of Duty mer än någonting annat. Eftersom det är det sista genren behöver så skippar jag nog detta.

"Upprepar PR-snack"? Hela artikeln bygger på en kritisk granskning. Jag kände mig nästan bitter, iallafall ifrågasättande, i tonen. Det skulle uppskattas att man faktiskt läser texten innan man avfärdar den.

12
Skriv svar