Pokémon-utvecklarna förklarar varför de inte gör 3D

Robot
Pokémon-utvecklarna förklarar varför de inte gör 3D

Game Freak är rädda att förlora den klassiska Pokémon-känslan om de inte fortsätter göra spelen i 2D.

#pokemon-black-version-2, #game-freak


Medlem
Pokémon-utvecklarna förklarar varför de inte gör 3D

Dom har ju gjort Pokemon i 3d förut. Till Gamecube släppte dom ju Pokemon XD: Gale of Darkness

Visst spelet var ju inte jättebra. Men det funkade ju utmärkt i 3d

----edit----

Kom på att dom har gjort två spel till och med. Colosseum fanns ju med. Även det till GC


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Dom har ju gjort Pokemon i 3d förut. Till Gamecube släppte dom ju Pokemon XD: Gale of Darkness

Visst spelet var ju inte jättebra. Men det funkade ju utmärkt i 3d

----edit----

Kom på att dom har gjort två spel till och med. Colosseum fanns ju med. Även det till GC

Glöm inte bort Pokémon Stadium 1 och 2 samt Snap, för böveln!

3D-Pokémon är vad många har efterfrågat i flera års tid. Hur grymt vore det inte med en titel till Wii U där man traskar runt i tredjepersonsläge och fångar monster? Kanske till och med ett sorts Pokémon-MMO? Jag skulle köpa utan att blinka, trots att jag är 21 år och det nyaste Pokémonspelet jag lirat genom är Crystal.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ett Pokémon spel som sandbox vore hur bra som helst.. typ Skyrim/GTA stil.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Dinskugga:

Dom har ju gjort Pokemon i 3d förut. Till Gamecube släppte dom ju Pokemon XD: Gale of Darkness

Visst spelet var ju inte jättebra. Men det funkade ju utmärkt i 3d

----edit----

Kom på att dom har gjort två spel till och med. Colosseum fanns ju med. Även det till GC

Glöm inte bort Pokémon Stadium 1 och 2 samt Snap, för böveln!

3D-Pokémon är vad många har efterfrågat i flera års tid. Hur grymt vore det inte med en titel till Wii U där man traskar runt i tredjepersonsläge och fångar monster? Kanske till och med ett sorts Pokémon-MMO? Jag skulle köpa utan att blinka, trots att jag är 21 år och det nyaste Pokémonspelet jag lirat genom är Crystal.

Haha, exakt samma här, minus ett år. Är 20 år och skulle lätt köpa ett Pokémon-MMO, och senaste spelat jag lirade var crystal..

Medlem

Pokémon MMO hade jag också köpt o jag är 21, det behöver ju inte vara jättebra grafik heller, wow grafik borde väl räcka? kanske lite mer?

Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Pokémon MMO hade jag också köpt o jag är 21, det behöver ju inte vara jättebra grafik heller, wow grafik borde väl räcka? kanske lite mer?

http://pokemmo.eu/

Finns snart ett Pokemmo, så du behöver inte köpa det.

Medlem

Inget kommer bli battre an Pokemon Red/Blue/Yellow/Gold samt Silver

Medlem

Har ingetting emot 2D
Men det hade varit nice om Pokemonerna hade riktiga animationer istället bara för att vara stillbilder som slåss mot varandra

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Har ingetting emot 2D
Men det hade varit nice om Pokemonerna hade riktiga animationer istället bara för att vara stillbilder som slåss mot varandra

Blir inte samma nostalgi känsla då

Medlem
Skrivet av Ztreek:

ett Pokémon spel som sandbox vore hur bra som helst.. typ Skyrim/GTA stil.

Pixelmon till Minecraft är kanske något som du borde kolla upp:
http://www.youtube.com/watch?v=46ngt5tlmmQ

Tja, eller för att 3D är skräp. Väsentligen... alltid.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Tja, eller för att 3D är skräp. Väsentligen... alltid.

Det finns inte många nya spel du kan lira om du tycker 3d modeller är skräp, mest indie spel & ds som använder sprites...

Medlem

Kan hålla med om att ett pokemon MMO skulle va roligt :). Skulle nog va ganska skönt med något nytt :).

Medlem

De får väl ta ett snack med de som ansvarade för grafiken på Zelda Wind Waker


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

jag skulle vilja ha ett 3d pokemon med tredje persons perspektiv från pokemonen man har ute och ett annat stridsystem så man får hoppa runt och använda attakerna som man skälv vill litte mer "skill" baserat


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Tja, eller för att 3D är skräp. Väsentligen... alltid.

3D som i 3D med glasögon eller liknande är skräp. 3D som i en värld i 3D är det absolut inget fel med!

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Rasmus117:

Pokémon MMO hade jag också köpt o jag är 21, det behöver ju inte vara jättebra grafik heller, wow grafik borde väl räcka? kanske lite mer?

http://pokemmo.eu/

Finns snart ett Pokemmo, så du behöver inte köpa det.

Hahaha vad nice! Men hade ju varit kul om de var i typ samma stil som en MMO i dagens läge

Skrivet av Skjuludde:

Inget kommer bli battre an Pokemon Red/Blue/Yellow/Gold samt Silver

Fire Red och Leaf Green är ju Red/Blue fast lite uppdaterat!

Medlem

Kan de bara inte erkänna att de är lata och fega som de flesta andra japanska utvecklare? Kolla bara på hur grafiskt dåliga de flesta moderna japanska spel är och hur många JRPG som släpps med PS1 grafik så förstår man ganska snabbt hur det ligger till.

Sen i fallet med Pokemon så är det mest ett skämt, serien har ju inte utvecklats på nått sätt alls. Spelade pokemon på en kompis 3DS och det är precis samma skit som det pokemon jag spelade på mitt gameboy för 10 år sedan.

Medlem

Pokémon Action RPG / Pokémon Sandbox RPG / Pokémon MMO på PC med modern grafik. Skulle köpa utan att blinka.

Medlem
Skrivet av Syahin:

Pokémon Action RPG / Pokémon Sandbox RPG / Pokémon MMO på PC med modern grafik. Skulle köpa utan att blinka.

på pc? det kan man nog bara drömma om ifall inte nintendo skulle gå så dpligt att dom måste licensera pokemon rätterna till andra eller sälja dom.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

kommer att köpa Pokemon Mystery Dungeon: Magnagate and the Infinite Labyrinth och det här

Medlem

De har en poäng faktiskt. Just den här sortens pokemonspel passar nog bäst med 2D-sprites.

1
Skriv svar