En välkommen inblick i Forza Horizon

Robot
En välkommen inblick i Forza Horizon

Utvecklarna tar oss med bakom kulisserna – häng med!

#forza-horizon, #playground-games


Medlem
En välkommen inblick i Forza Horizon

Jag är tveksam till detta...vet inte om man ska skaffa det eller hålla sig till vanliga forza.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Lite som med nya Most Wanted, varför vill de försöka oss att tro att man kan köra vart man vill? Tror de ens på det själva? Man lär kunna köra mer fritt och till fler ställen i San Andreas än detta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

30 fps i bilspel = fail.
Är väl endast Gran Turismo nu som fortfarande håller sig till 60 (på konsol)?

Medlem
Skrivet av eddie_m:

30 fps i bilspel = fail.
Är väl endast Gran Turismo nu som fortfarande håller sig till 60 (på konsol)?

nope. forza 4 kör på 60


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Redaktör
Skrivet av Propy:
Skrivet av eddie_m:

30 fps i bilspel = fail.
Är väl endast Gran Turismo nu som fortfarande håller sig till 60 (på konsol)?

nope. forza 4 kör på 60

Och Forza 3 och 2. Fast backspegeln i Forza 4 (och repriserna i övriga, tror jag) kör 30 fps, det syns rätt tydlig skillnad där. Vilket inte bådar gott för Horizon.


signatur
Medlem

Ja är medveten att Forza 2, 3 och 4 har 60 fps, men i och med detta nya spel går denna serie över till 30.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Och Forza 3 och 2. Fast backspegeln i Forza 4 (och repriserna i övriga, tror jag) kör 30 fps, det syns rätt tydlig skillnad där. Vilket inte bådar gott för Horizon.

yepp stämmer bra, märktes tydligt att backspegeln betedde sig lustigt när man gick från 3an till 4an.

Jag är intresserad av forza i en open world miljlö, men troligtvis inte om det betyder att fps'n halveras.

Skrivet av eddie_m:

Ja är medveten att Forza 2, 3 och 4 har 60 fps, men i och med detta nya spel går denna serie över till 30.

på samma sätt som SHIFT 1 och 2 är NFS försök att nå simulatormarknaden, är Horizon ämnat att vara lite mer casual än dess numrerade syskon.

det släpps mellan varven och kommer, om jag förstått rätt, inte ha lika avancerade inställningsmöjligheter som de numererade spelen i serien.

Är detta det nya spelet i serien? både ja och nej.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Propy:
Skrivet av eddie_m:

30 fps i bilspel = fail.
Är väl endast Gran Turismo nu som fortfarande håller sig till 60 (på konsol)?

nope. forza 4 kör på 60

Och Forza 3 och 2. Fast backspegeln i Forza 4 (och repriserna i övriga, tror jag) kör 30 fps, det syns rätt tydlig skillnad där. Vilket inte bådar gott för Horizon.

precis. Jag körde forza 1 för ett tag sedan och jag vet inte om den kör på 30fps men det kändes inte bra iaf. Inte när man vant sig vid 60.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Ja är medveten att Forza 2, 3 och 4 har 60 fps, men i och med detta nya spel går denna serie över till 30.

serien går inte över till 30. Ingen som sagt det. Det är ett spel, en spin-off, som gör det. Eller har du bestämt det?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

KoP
Medlem

Ser fram emot att bränna lite gummi och spruta lite grus. Forza Horizon är dessutom det enda spelet jag har kvar på min "to buy" lista för i år.

Sen får man absolut inte se detta som en uppföljare till Forza Motorsport 4, då lär det finnas en överhängande risk att man blir besviken. Den vanliga serien kommer ju rulla på vid sidan om.

Sen tjaffsat om 60 vs 30 fps.. big deal. Personligen tycker jag 30 fps flyter på som en inoljad säl i en vattenrutschkana. Kanske för att man som gamer av den gamla skolan har lite distans till vad verkligt låg fps är.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser fram emot att bränna lite gummi och spruta lite grus. Forza Horizon är dessutom det enda spelet jag har kvar på min "to buy" lista för i år.

Sen får man absolut inte se detta som en uppföljare till Forza Motorsport 4, då lär det finnas en överhängande risk att man blir besviken. Den vanliga serien kommer ju rulla på vid sidan om.

Sen tjaffsat om 60 vs 30 fps.. big deal. Personligen tycker jag 30 fps flyter på som en inoljad säl i en vattenrutschkana. Kanske för att man som gamer av den gamla skolan har lite distans till vad verkligt låg fps är.

jo, men har man kört forza på 60fps och vant sig vid det så känns 30fps inte bra


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Detta blir inte den "uppföljare" (done right) till TDU serien som Turn10 påstod sig ha.
De valde att gå bakåt eller stå stilla i de mesta, delvis likt dunderfloppen TDU2.
(TDU 1 servrarna (och därmed genren) skall stängas i slutet av månaden.. -->Liten namninsamling mot/lösning<--)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser fram emot att bränna lite gummi och spruta lite grus. Forza Horizon är dessutom det enda spelet jag har kvar på min "to buy" lista för i år.

Sen får man absolut inte se detta som en uppföljare till Forza Motorsport 4, då lär det finnas en överhängande risk att man blir besviken. Den vanliga serien kommer ju rulla på vid sidan om.

Sen tjaffsat om 60 vs 30 fps.. big deal. Personligen tycker jag 30 fps flyter på som en inoljad säl i en vattenrutschkana. Kanske för att man som gamer av den gamla skolan har lite distans till vad verkligt låg fps är.

Alltså, man kan bara gilla 30 FPS om man bara har det som referensram, ställer man 30 mot 60 - så är det ingen match vad som faktiskt är det bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar