Så spelar du Splinter Cell: Blacklist utan att döda

Robot
Så spelar du Splinter Cell: Blacklist utan att döda

Skjuta sunkar men smyga funkar, kan man säga.

#ubisoft, #splinter-cell-blacklist-3


Medlem
Så spelar du Splinter Cell: Blacklist utan att döda

Det är såhär splinter cell ska vara, vad jag är rädd för är att det blir alldeles för lätt att köra "spring in och skjut allt" stilen.

Medlem

Nej Ubisoft, efter Conviction där ni totalförstörde SC-serien så blir det inga mer köp från mig. Den enda, en gång i tiden bra serien ni ännu inte har förstört är Assassin's Creed!

Medlem

Tycker fortfarande det ser grymt kul ut.

Medlem

Det där ser inte ut som Splinter Cell!

Medlem

Blasphemy!! man kan inte spela ett spel utan att döda något!! vart är det här samhället påväg!!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Vad är meningen med att smyga när det är så lätt att döda alla?
Verkar ju inte heller så svårt att smyga .. Jag fattar inte hur man kan smyga omkring när det är ljust? Han som spelar smyger förbi fiender som verkar vara blinda .. Dom märker ingenting även fast han sprinter runt i deras synfält på dagen .. Känns nästan som att alla fiender borde skaffa glasögon

Medlem

Framförallt behövs ju mörkerkikare på dagen, nej SC har gått i graven för länge sedan, precis som många andra spelserier.

Utvecklare saknar fantasi, ekonomiska förutsättningar eller stöd från programhuset, som bara stressar fram ena skräptiteln efter den andra, i hopp om att sälja. Precis som filmindustrin.

SC var en utav dem bästa titlarna på mkt länge, det tillförde något nytt vilket gjorde att man inte kunde sluta spela, NU, ja vet inte vad jag skall skriva, det verkar skräp i mina ögon, oavsett plattform eller grafik.

Och när man läser vissa forumsinlägg så inser man hur dumt det var att ta bort filmcensuren och sänka åldergränsen på spel. Vissa personer oavsett ålder är inte mogna att förstå eller ta till sig informationen som når deras hjärna, och kan på så sätt inte skilja på vad som är påhitt eller verklighet. Men det har vi internet och EU att tacka för. thank you for fucking up our younger generations!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Visar de upp hur man tar sig genom spelet utan att döda.. på sju minuter? Pfff.. Spelen blir allt kortare och kortare..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

SC var en utav dem bästa titlarna på mkt länge, det tillförde något nytt vilket gjorde att man inte kunde sluta spela, NU, ja vet inte vad jag skall skriva, det verkar skräp i mina ögon, oavsett plattform eller grafik.

Alltså, Splinter Cell i all ära, bra spel var det, men jag tror folk har lite väl rosiga glasögon på sig när de kikar tillbaks på gamla spel.

Själv gjorde jag en Let's Play av Splinter Cell 1, 2, 4 på SA-forumet en gång i tiden, och även om spelen var roliga så fanns det definitivt en fadd eftersmak.

SC1 (och 2) är ett oerhört linjärt spel, där du ofta bara kan gå en enda snitslad bana. Det fanns också flera sekvenser där du var tvungen att skjuta och slåss, något som spelets kontroller och gameplay inte lämpade sig för! SC 3 löste många av problemen, medges, och är antagligen det bästa av dom.

Fortfarande en av mina absoluta spelserier, men man ska se saker för vad dom är tycker jag!

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Det är såhär splinter cell ska vara, vad jag är rädd för är att det blir alldeles för lätt att köra "spring in och skjut allt" stilen.

Tycker jag inte. Splinter cell skall vara "mörkret är din vän", Kasta burkar, och fimpa lamor. Detta ser ju bara fånigt ut när han går runt dom helt öppet. Distraction, distraction, distraction.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Det är såhär splinter cell ska vara, vad jag är rädd för är att det blir alldeles för lätt att köra "spring in och skjut allt" stilen.

Japp! Hur ska man kunna motivera allt detta när kuta-skjuta modellen är enklare och coolare? I dom gamla spelen var man ju tvungen att smyga...

Tycker det är bra att en spelserie som började med smygandet som bas och i första hand, förespråkar att spelaren skall hålla sig gömd och undvika att döda bara för att ett vapen finns i hand. Varför skall man annars smyga.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar