Prova "uppföljaren" till Giana Sisters till pc

Robot
Prova "uppföljaren" till Giana Sisters till pc

Kickstarter-projektet Project Giana finns numer i demoform. Prova själv!

#project-giana, #black-forest-games


Medlem
Prova "uppföljaren" till Giana Sisters till pc

Hoppas verkligen dom får in de sista slantarna så det blir klart, älskade ju orginalet när det kom.

Medlem

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

.....

förstår inte problemet. Kickstarter är det bästa som hänt spelvärlden på länge, VI spelare får bestämma vilka spel vi vill ha.
Du verkar inte ha förstått att de som ger pengar genom kickstarter inte donerar pengar för att de är snälla, de BETALAR i förskott för ett spel de VILL att utvecklarna ska göra. Du skänker inte först 50 dollar för att de ska göra spelet, och sen betalar 50 dollar till för att få spela spelet om det är det du tror.

Istället för att få till Gamestop och leta bland en bunt dåliga, ooriginella uppföljare så kan du gå till kickstarter och ge t.ex. 50 dollar till ett spel som du verkligen vill spela men ingen utvecklare vågar satsa på, och sen sätta dig ner och vänta tills spelet levereras till dig utan några fler betalningar.

Vad fan är problemet?

Medlem
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Problemet är väl at få utvgivarna att inse att det finns en marknad för spelet och/eller att hindra dem från att ställa krav omkring det. Sedan får man ju belöningar för att betala och ingen "tar pengar", man lägger pengar på det man vill se bli av.

Medlem
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Haha, "liten del av kakan" i samma utsträckning som skivbolagen tar en "liten del av kakan" från artister?

Det är inga direkta småsummor vi pratar om som dom tar i mellanhand.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

Låt dom gå till utgivarna för att göra ett spel, om spelet ser bra ut så investerar dom. Varför gå in på kickstarter för att få annat folk att riskera sina pengar?
Dessutom blir man ju lite förvirrad när man ser att små spel som detta kräver 150 000 usd för att tillverkas. 40 000 hade varit för mycket för detta, vad ska dom med 150 000 att göra med?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Låt dom gå till utgivarna för att göra ett spel, om spelet ser bra ut så investerar dom. Varför gå in på kickstarter för att få annat folk att riskera sina pengar?
Dessutom blir man ju lite förvirrad när man ser att små spel som detta kräver 150 000 usd för att tillverkas. 40 000 hade varit för mycket för detta, vad ska dom med 150 000 att göra med?

Tyvärr så brukar det nog vara svårt att få utgivare att investera i sådana här spel. Och det betyder inte att spelet måste vara dåligt, det är bara det att det är en för nichad marknad för att utgivarna ska tycka det är värt att satsa på. De föredrar ju spel med vapen i första person och/eller sport som går att sälja till den breda massan.

Personligen tycker jag att det är jättebra att denna sorts system finns så att folk som vill spela sköna plattformslir kan köpa sköna plattformslir av spelutvecklare som vill tillverka sköna plattformslir.

angående summan så känns den ganska rimlig tycker jag, det är ju inte bara en snubbe som harvar på med detta utan ett helt team. 150 000 USD är inte särskilt mycket pengar i sammanhanget.

Hoppas verkligen att detta går igenom och till er som är lite intresserade testa demot och avgör om inte spelet kan vara värt knappa 70 spänn!

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

Låt dom gå till utgivarna för att göra ett spel, om spelet ser bra ut så investerar dom. Varför gå in på kickstarter för att få annat folk att riskera sina pengar?
Dessutom blir man ju lite förvirrad när man ser att små spel som detta kräver 150 000 usd för att tillverkas. 40 000 hade varit för mycket för detta, vad ska dom med 150 000 att göra med?

Hela Kickstarter grejen kostar en del pengar även det, sedan är det massor av kringkostnader som finns. Du borde läsa på dig lite mer om Kickstarter och projekten som har blivit finansierade. Du har inte jätte bra koll på det.

Man riskerar inte mer med sina pengar på Kickstarter än vad man gör när man går ut och köper ett spel, når dom inte målet dras inte pengar du donerat från ditt konto. Det enda kan ju tänkas vara ifall dom inte skulle slutgöra spelet och ta pengarna och sticka, men det kan ju även affären som du förbokat ditt spel hos göra.

Utan en utgivare får utvecklarna mycket friare händer, och släppa spel som deras trognaste fans bland annat suktat efter, läs om till exempel Wasteland - Kickstartern. Utgivare vill inte släppa äventyrsspel etc längre då de ser att de inte kan göra mångmiljon vinster så som AAA - titlar gör.

Om du inte vågar ta den lilla risken att få ett spel av den gamla skolan, eller nya ideér. Så är det väldigt enkelt, donera inte till Kickstarter. Låt de folk som verkligen brinner för dessa titlar göra det, och sedan kan du avgöra när det släppts om du vill köpa det då.

Kickstarter är en win - win idé. Utvecklare får göra saker de verkligen vill göra, och folk får spel som de längtat efter. Resten får kanske nyss om ett nytt och toppen spel som släppts och köper det. Det öppnar för större variation och mer innovations experiment, i en annars rätt stel och slö spelbranch.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av kill455:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

Låt dom gå till utgivarna för att göra ett spel, om spelet ser bra ut så investerar dom. Varför gå in på kickstarter för att få annat folk att riskera sina pengar?
Dessutom blir man ju lite förvirrad när man ser att små spel som detta kräver 150 000 usd för att tillverkas. 40 000 hade varit för mycket för detta, vad ska dom med 150 000 att göra med?

Hela Kickstarter grejen kostar en del pengar även det, sedan är det massor av kringkostnader som finns. Du borde läsa på dig lite mer om Kickstarter och projekten som har blivit finansierade. Du har inte jätte bra koll på det.

Man riskerar inte mer med sina pengar på Kickstarter än vad man gör när man går ut och köper ett spel, når dom inte målet dras inte pengar du donerat från ditt konto. Det enda kan ju tänkas vara ifall dom inte skulle slutgöra spelet och ta pengarna och sticka, men det kan ju även affären som du förbokat ditt spel hos göra.

Du verkar inte ha så bra koll på kickstarter heller. Om dom har 141 000 just nu, och behöver 150 000 för att få all pengar, så kan dom själva "donera" resterande mängden av pengar och sedan ta ut allt. Dessutom kan jag stämma affären som inte ger mig mitt förbokade spel. Gå och läs kickstarters terms of agreement. Du kan inte stämma de som gör produkten.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kickstarter rockar. Har själv satt $20 i Planetary Annihilation och $250 i Wastelands 2.
Vad det gäller detta spelet så tänker jag inte stöda det - inte för att jag inte gillar Giana Sisters, det är ett av de bästa plattformspel jag spelat (även om det är en exakt klon)...men jag tyckte inte direkt att det kändes som giana sisters (eller såg ut som det i videon). Ser mer ut som någon korsning av nya plattformspel/sonic och en liten gnutta Giana Sisters. Dock hoppas jag för deras skull att det lyckas!

Sen undrar jag om alla insett att pengarna för kickstarter projekt dras först när målet är uppnått?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

.....

förstår inte problemet. Kickstarter är det bästa som hänt spelvärlden på länge, VI spelare får bestämma vilka spel vi vill ha.
Du verkar inte ha förstått att de som ger pengar genom kickstarter inte donerar pengar för att de är snälla, de BETALAR i förskott för ett spel de VILL att utvecklarna ska göra. Du skänker inte först 50 dollar för att de ska göra spelet, och sen betalar 50 dollar till för att få spela spelet om det är det du tror.

Istället för att få till Gamestop och leta bland en bunt dåliga, ooriginella uppföljare så kan du gå till kickstarter och ge t.ex. 50 dollar till ett spel som du verkligen vill spela men ingen utvecklare vågar satsa på, och sen sätta dig ner och vänta tills spelet levereras till dig utan några fler betalningar.

Vad fan är problemet?

Sen får man väl spelen billigare också? Dom flesta kickstarters jag kollat upp tar en minimum summa på 10 dollar och då får man spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kill455:

Du verkar inte ha så bra koll på kickstarter heller. Om dom har 141 000 just nu, och behöver 150 000 för att få all pengar, så kan dom själva "donera" resterande mängden av pengar och sedan ta ut allt. Dessutom kan jag stämma affären som inte ger mig mitt förbokade spel. Gå och läs kickstarters terms of agreement. Du kan inte stämma de som gör produkten.

Det tar några veckor/nån månad efter kickstarter kampanjen är avslutad innan utvecklarna får tag i pengarna från den (Tim Schaefer har nämnt det).

Sen är det sant att det inte är som att förboka ett spel. Det finns en risk att du blir av med pengarna utan att du får någon produkt. Själv är jag beredd att ta den risken för att få hjälpa utvecklare skapa spel på sina egna vilkor utan att en utgivare lägger sig i speldesignen eller kräver att utvecklaren ger bort IP:n till dem för att finansiera spelet.

Medlem
Skrivet av Esslan:
Skrivet av kill455:

Du verkar inte ha så bra koll på kickstarter heller. Om dom har 141 000 just nu, och behöver 150 000 för att få all pengar, så kan dom själva "donera" resterande mängden av pengar och sedan ta ut allt. Dessutom kan jag stämma affären som inte ger mig mitt förbokade spel. Gå och läs kickstarters terms of agreement. Du kan inte stämma de som gör produkten.

Det tar några veckor/nån månad innan utvecklarna får tag i pengarna från kickstarter kampanjen (Tim Schaefer har nämnt det).

Sen är det sant att det inte är som att förboka ett spel. Det finns en risk att du blir av med pengarna utan att du får någon produkt. Själv är jag beredd att ta den risken för att få hjälpa utvecklare skapa spel på sina egna vilkor utan att en utgivare lägger sig i speldesignen eller kräver att utvecklaren ger bort IP:n till dem för att finansiera spelet.

Fattar inte varför du citerar mig?
ag sa ju att det inte var som att förboka? Och sedan är din första poäng om att det tar veckor tills man får pengarna helt orelevant. Jag sa att den som själv startat kickstartern kan lägga de resterande pengarna så att kickstartern når målet, och på så vis få alla pengar som folk donerat också.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Aha, missförstod vad du försökte säga om pengarna. My bad.
Angående andra delen så höll jag bara med dig helt enkelt. Tagga ner lite, du verkar vara lite... aggressiv.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av kill455:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av kill455:

Är ju lite tråkigt att se dessa giriga utvecklare vända sig till kickstarter eftersom att utgivarna tar en liten del av kakan.
Nä låt oss ta pengar ifrån kunderna för att göra ett spel.

Hemskt.

Ta pengar ifrån kunder? Varje gång du köper ett spel är ju samma sak i så¨fall, de vill ha pengar av dig! Hemska tanke!

Låt dom gå till utgivarna för att göra ett spel, om spelet ser bra ut så investerar dom. Varför gå in på kickstarter för att få annat folk att riskera sina pengar?
Dessutom blir man ju lite förvirrad när man ser att små spel som detta kräver 150 000 usd för att tillverkas. 40 000 hade varit för mycket för detta, vad ska dom med 150 000 att göra med?

Hela Kickstarter grejen kostar en del pengar även det, sedan är det massor av kringkostnader som finns. Du borde läsa på dig lite mer om Kickstarter och projekten som har blivit finansierade. Du har inte jätte bra koll på det.

Man riskerar inte mer med sina pengar på Kickstarter än vad man gör när man går ut och köper ett spel, når dom inte målet dras inte pengar du donerat från ditt konto. Det enda kan ju tänkas vara ifall dom inte skulle slutgöra spelet och ta pengarna och sticka, men det kan ju även affären som du förbokat ditt spel hos göra.

Du verkar inte ha så bra koll på kickstarter heller. Om dom har 141 000 just nu, och behöver 150 000 för att få all pengar, så kan dom själva "donera" resterande mängden av pengar och sedan ta ut allt. Dessutom kan jag stämma affären som inte ger mig mitt förbokade spel. Gå och läs kickstarters terms of agreement. Du kan inte stämma de som gör produkten.

Det är väl självklart att dom kan göra så, det är ju även det jag säger att visst finns det en risk men det gör det även med förbokningar. Om du nu skulle förboka ett spel, och sedan får du inte spelet för att dom tagit pengarna dom fått in och stuckit, innan din stämnings ansökan ens kommit in är företaget försatt i konkurs och du får inte ett ruttet öre av dina pengar tillbaka. Detta är vanligt inom byggbranchen,vvs, etc.

Det förekommer också nästan varje år ett par större nystartade luftföretag som tar in förbokningar för billigare priser, och sedan sätts i konkurs och springer undan med pengarna. Du blir av med dina pengar, och de personer som drev företaget är inte skyldiga att betala tillbaka dig efter att kronofogden mätt ut företagets tillgångar.


signatur

Nämen!

Medlem

Testade demot, tyckte inte det var något speciellt.
Trevlig musik däremot

Medlem

Själv hoppar jag demon, väntar tills det släpps ^^ Inte många hundringar kvar nu så det ser ju ut att gå vägen

Medlem

Kollade precis och nu har de med 51 timmar kvar skrapat ihop 153k / 150k så lyckligtvis blir det av


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar