Gabe Newell: "Windows 8 en katastrof"

Medlem

Linux kräver inte längre samma kunskap som förr då man var tvungen att kunna en hel del bara för att ens installera det. Hade det inte varit för spelen hade jag nog övergått helt till detta OS. Och stödet ökar för Linux för var dag som går, Microsoft verkar inte förstå vilket stort hot det börjat bli. Anledningen till att man kör med Windows på företag beror inte på att det är ett bättre system utan på att Windows är ett OS som många redan kan och därför behöver man inte lära sig använda det. Visst spelar supporten även roll när det kommer till företag men även här kan man idag få full support när man köper Linux.

Jag gillar Windows 7 och anser det är det bästa som Microsoft någonsin gjort men samtidigt är Linux även det ett riktigt bra OS som däremot är helt gratis. Det enda som saknas är bättre stöd för spel, då hade jag som sagt var nog bytt på stört.

Medlem
Skrivet av Wichita:

Allt han säger är att det är mer slutet och inte mer än de. Hur kan det vara så illa? se bara på mac osx. folk älskar det.

"Folk" älskar inte OSX, Hipsters älskar OSX.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Wichita:

Allt han säger är att det är mer slutet och inte mer än de. Hur kan det vara så illa? se bara på mac osx. folk älskar det.

"Folk" älskar inte OSX, Hipsters älskar OSX.

Lägg ner med de här dumma kommentarerna. Jag känner gott om vuxna människor i olika branscher som alla tagit informativa beslut och valt Mac i olika former. Att det finns ett intresse för Apples produkter i hipster-kretsar är inte samma sak som att bara hipsters är intresserade av dem.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Att folk som klagar på Steam och deras så kallade "monopol" ( som inte ens är sant ), inte ser vad Microsoft vill göra med W8 och deras efterapning av Apple med ett mer låst OS är allt bra ironiskt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Tror att standardiseringen av hårdvara är grejen... spelutvecklarna tjänar ju pengar på att göra sitt spel mer kompatibelt med ena eller andra chiputvecklaren.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Kan inte Valve sätta sig ner och göra Steam OS? Ett OS bara för spel? Hade kunnat vara spännande.

Det är väll just det dom också planerar, antar att när dom bygger steambox se länk under. så antar jag att dom kör ett öppet och bra system (Linux) och bygger ett steam os / program som kör i den miljön.

"http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120304/rykte-valve-forber..."

Skriv svar