White Knight Chronicles

Robot
White Knight Chronicles

Gillade du Final Fantasy XII? I så fall kommer du även få nytta och nöje av White Knight Chronicles. Det är nämligen till synes en total ripoff av den moderna klassikern.


#square-enix, #white-knight-chronicles, #final-fantasy-xii, #final-fantasy-x, #final-fantasy-xiii


Medlem
Testat - White Knight Chronicles

FU på eran review.

Medlem
Skrivet av Kotou:

FU på eran review.

Fin kritik, inte alls efterbliven.. :\

Medlem
Skrivet av Kotou:

FU på eran review.

Act your age!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Haha, där fick Kotou allt till det?

Medlem
Skrivet av Kotou:

FU på eran review.

Konstruktiv kritik deluxe!

O.T
Blir nog ett köp vartefter. Finns lite för många bra topplir som dyker upp just nu. Så denna får nog bli ett reaköp vartefter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Importerade billigt (från staterna, via AxelMusic) och har haft det hemma ett par veckor, men inte kommit särskilt långt. ME2 och Bad Company 2-betan på PC:n kom emellan.

Bra recension i alla fall, kritiken verkar väl befogad. Spelet verkar vara precis vad man förväntade sig, på gott och ont. Helt ärligt så har jag saknat klassiska JRPG:s rätt ordentligt.

Medlem
Skrivet av Kotou:

FU på eran review.

Buuuhuuuu.

Medlem

va fan hänt med japanska rpg sen Chrono trigger o xenogears, suikoden, Radiant story, final fantasy 6 o 9. enda bra är Tales of Vesperia till xbox.

flesta nya jrpg har dåliga röster karaktärerna känns stela, spelen känns buggiga typ Infinite Undiscovery kunde va huur bra spel som helst fast rösterna är så kassa o massa små buggar som röster försviner o mobs står ba stilla gah. star ocean 4 fetaste roliga action mycket explora fast där också värdelösa röster manus GAH! star ocean 3 var ju hur bra som helst.The Last Remnant där failar det på action sidan fast röster och story rätt okej men så tråkit att slåss så man gav upp snygg värld sjuuukt långa ladningstider gah. Magna Carta II är små buggigt dåliga röster annars bra action hyffsad story. Lost odysses random ecounter ... trodde den plågan var över rätt långa ladningstider dock kan jag inte säja röster och story är dålig men va fan det är 2000 talet random ecounter ska borT!.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Skrivet av Griimlock:

va fan hänt med japanska rpg sen Chrono trigger o xenogears, suikoden, Radiant story, final fantasy 6 o 9. enda bra är Tales of Vesperia till xbox.

flesta nya jrpg har dåliga röster karaktärerna känns stela, spelen känns buggiga typ Infinite Undiscovery kunde va huur bra spel som helst fast rösterna är så kassa o massa små buggar som röster försviner o mobs står ba stilla gah. star ocean 4 fetaste roliga action mycket explora fast där också värdelösa röster manus GAH! star ocean 3 var ju hur bra som helst.The Last Remnant där failar det på action sidan fast röster och story rätt okej men så tråkit att slåss så man gav upp snygg värld sjuuukt långa ladningstider gah. Magna Carta II är små buggigt dåliga röster annars bra action hyffsad story. Lost odysses random ecounter ... trodde den plågan var över rätt långa ladningstider dock kan jag inte säja röster och story är dålig men va fan det är 2000 talet random ecounter ska borT!.

Lost odyssey hade i alla fall bra röstskådisar 8de hade japanskt tal med :F, annars suger dem såklart, som i detta spel) och relativt bra story, last remnant är ett FAIL. Men du glömmer bort att "klassiska" J rpg har nästan enbart random encounter (tex alla FF innan 12). Sedan fattar jag inte vad alla Fanboys till Chrono Trigger pratar om egentligen. Det är samma sak, fast inte random utan på exakt samma ställe hela tiden :s. Är det att det inte är laddning mellan striderna? Visst i tex FF IX var de brutalt långa (spela på ett ps1 så märker ni) men herregud, i FF X var det knappt märkbara (för det mesta). Skärmen sprack och BAM man kunde ge orders. Eller är det själva ordersystemet? Det är ju exakt samma. För övrigt så är ett av de bästa stridsystemen som finns i J-RPG serien är Mana Khemia: Alchemist of Al-revis (spela det och släng igång ett par Chorana drives och du fattar vad jag menar). Jag är inte för random encounter men snälla dra ett spel som Lufia 2 eller FF Mystic quest om du vill ha ett spel med "inte random/förutbestämda med samma antal fiender strider som man alltid måste slåss i/whatever" (även om strider i ALLA spel är samma) och inte CT (för övrigt, "uppföljaren" (om man nu kan kalla det det) till det Chrono Cross har random encounter).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Vill minnas att Chrono Cross hade förutbestämda platser på kartan där man mötte monster. Inne i grottor and what not kommer jag inte ihåg.

Random Encounters är ok, men helst ska det ju vara som Phantasy Star där man kan slippa småskitarna när man är stor nog att slåss mot drakar. Då förstör de bara genom att ta en massa tid, utan att ge något för det.

1
Skriv svar