Original-Xbox Live nedsläckt

Robot
Inaktiv
Original-Xbox Live nedsläckt

Jag hade aldrig någon Xbox utan körde Gamecube och PS2 förra generationen. Denna generationen har det främst blivit Xbox 360 pga spelutbudet men någon timme läggs ibland även på Wii och PS3 med.

Ska bli kul att se vad för nytt som tillkommer på Live framöver.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Vågar inte ens tänka på hur många timmar jag satt och lirade Halo 2 MP back in the day.
Tiden går vidare och jag antar att XBlive för xbox1 redan tjänat sitt syfte.

Byebye original Xblive *tyst minut*


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

*ler*


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja man spelade ju en hel del Ghost Recon & Counter Strike på den gamle goa boxen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Slutet är nog nära för 360 också ;D

Medlem
Skrivet av tavener:

Slutet är nog nära för 360 också ;D

Ah men visst.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tavener:

Slutet är nog nära för 360 också ;D

Knappast.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av tavener:

Slutet är nog nära för 360 också ;D

Obvious troll is obvious


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

jaha då kommer det väll komma ut x antal x boxar till försäljning kan jag väll tänka mig

man kan fortfarande lira online med sin xbox via xbox connect å andra liknande programvaror


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

FYI, gamla xbox live rullar fortfarande för de spel som använder microsofts servrar. Tydligen har de inte släckt ner det ännu.

Medlem

Jag kommer sakna den tiden där man satt och lira Halo 2

R.I.P Xbox live and Halo 2

Medlem

Självklart måste de stänga ner det, måste ju vara svin dyrt att hålla servrarna uppe när knappt någon spelar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av tavener:

Slutet är nog nära för 360 också ;D

Obvious troll is obvious

Och unsuccessful troll is unsuccessful
Blir så jävla trött på människor ibland alltså, speciellt när jag är trött.

Har aldrig ens smakat på vare sig Xbox's eller PS2's onlinetjänst. Den riktigt gyllene konsolonlinetiden för mig var med Phantasy Star Online på Dreamcast. Live på 360'n är även det rätt toppen.

Medlem

Trodde jag skulle se folk rage:a i stil med "HALO 2 > HALO 3 DUMMA MICROSOFT!". Ägde aldrig någon xbox men om där hade varit något kul live-spel som man vill lira lite nostalgisk multiplayer kanske jag hade varit lite ledsen. Jag undrar dock varför de stänger... Är inte Microsoft så big de kan hålla igång det?

Medlem

Äh, snart slocknar även xbox360 och PS3, eller åtminstånde höjer avgiften !


signatur

Retro.

1
Skriv svar