Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lyssnar på det mesta, men det du länka lyssnar jag inte på när det kommer till hiphop. Jag lyssnar inte på hiphop alltför ofta nu för tiden, men när jag väl gör det är i klass med detta:

https://www.youtube.com/watch?v=pJk0p-98Xzc

https://www.youtube.com/watch?v=QA4DG804VuI

Andra versen i denna är förjävla bra.
https://www.youtube.com/watch?v=3qpcyJ-nse0

Bra hiphop med andra ord. ;P

Jag kommer ihåg när Wu-tang Clan blev stora. Alla som lyssnade på dem var kallades kickers och man hatade musiken. Men det är verkligen en klassisk grupp.

Det som jag postade (SosMula & ZillaKami) tror jag handlar mer om olika genrer inom just hip-hop. För ett antal år sedan försökte folk korsa hip-hop med rock. Rap, nu-metal med band som Rage Against The Machine & Limp Bizkit. Detta försvann.

Nu säger folk att det är på väg tillbaka fast denna gång fokuserar det mer på Hip-hop beats med hårdare rap istället för gitarrer. Man tar energin från punken & hårdrocken till beatsen. Det går under "Emo rap" eller även "Soundcloud Rap". Texterna och sättet det framförs på handlar t.ex om ensamhet & depression. Mycket misär, 666 & anime. ZillaKami säger sig lyssna på en del punk & har tatueringar med Corey Taylor (Slipknot).

Annars är Ghostemane (t.v.) ganska stor inom genren. Han sysslade mycket med hardcore (punk) innan det gick över till Hip-hop.

Releasehästryttare
Medlem

Fan vad denna är häftig. Som en person som spelat väldigt mycket World of Warships och lyssnat väldigt mycket på Sabaton kunde det inte ha blivit mycket bättre. Fan vad bra!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@Maysay : ute o cyklar, helt klart, hårdrock o metal är where its at

Personligen tycker jag att såndärn hiphop/rap som du postar är bland det sämsta jävla skit man kan lyssna på. -Såååaatteeh, smaken är ju som bekant som baken, -alla har en och de flesta luktar illa

@Smuts : Heh, helt tvärtom för mig, jag har inte lyssnat jättemycket på Sabaton, men tycker inte alls den var något märkvärdigt.

...med det sagt, mer Sabaton, deras hyllningslåt till metal(band). rockar fett.. som kidsen säger (sa? för typ 10 år sen )

Fan, måste slänga med Metal Machine också, ännu en hyllning till metal.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gojira - L'Enfant Sauvage


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Medlem

Also...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Zymac: Ok Men varför är det bara ostig gitarronani? Istället för något liknande detta?

3Teeth kommer med en ny skiva 7 maj: METAWAR tror att den kan bli bra. Producerad Sean Beavan (Nine Inch Nails & Marilyn Manson)

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Zymac: Ok Men varför är det bara ostig gitarronani?

En liten ledtråd - Vi postar musik vi gillar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: Jag tror att @Zymac: kan ta att jag kallar det för "ostig gitarronani" eftersom han själv skrev "...som du postar är bland det sämsta jävla skit man kan lyssna på". En mening som jag själv skrattade åt när jag läste det. Eftersom folk lägger till musik i svaren till mig som de tycker är mycket bättre än min smak så valde jag att göra det också. Tror inget är illa menat utan mer vänlig roasting. Men kanske ska ta det lugnt och återgå till postande av enbart videos. Mitt fel. Sorry.

Medlem

@Maysay: Jag gillar ost Detdär var bättre än det andra du postade iaf även om jag inte skulle lyssna på det frivilligt, (är inget stort fan av NiN eller Marylin Manson heller)

@Akronym: som Maysay sa, det e mest lite friendly roasting.

Dock är jag uppriktig med att jag verkligen avskyr såndär rapmusik som bara innehåller massa racial slurs, svordomar och "Bitch hitodit jag är så jävla ball för jag e kriminell o har så jävlamycket pengar o bling". Allt som postas på WSHH typ

Och för att posten inte bara ska innehålla text... Mer musik, mindre kontroversiellt nu något jag tror alla kan uppskatta.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Imorgon är det första maj. Tagga!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Medlem

Ska bli så sjukt roligt att se dem live på Lördag!

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Vi hinner med en till innan det är 2 maj.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Releasehästryttare

Videon till Sabatons Fields of Verdun släpptes idag:

Medlem

Nytt album släppt idag!

Medlem
Skrivet av Devan:

Videon till Sabatons Fields of Verdun släpptes idag:

https://youtu.be/xP8G-LwWNn0

Låter inte den låten som något Hammerfall-igt? Sabaton låter förvisso lite äldre och mer förstoppade medan Hammerfall låter lite som om de har bromsat för hårt med cykeln som barn.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Releasehästryttare

Maxxa basen och sätta på denna låten!

Medlem
Medlem
Medlem

Hip hop som inte är gangster...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skriv svar