Mortal Online drar igång 9 juni

Robot
Medlem
Mortal Online drar igång 9 juni

"Är du sugen på Mortal Online?"

nej, tyvärr.

Medlem

Mycket sugen. Har inte orkat med det under betan p.g.a. desynchs och lagg, men nu så!

Då ska man bara hitta någon att spela med också.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Enormt sugen.

Medlem

Tyvärr inte alls sugen efter att ha spelat Darkfall när det släpptes. Ger man folk för mycket frihet släpper man loss alla idioter och exploiters.

Medlem

Var darkfall dåligt eller är det dåligt ännu?

Medlem

Inte särskilt sugen nej. Det har många häftiga idéer, men i allmänhet är det så dåligt utfört. Om någon stor studio skulle ta tag i det och göra det till något bra så skulle jag nog skaffa det. Brutalt hardcore är vad det är.

Desynch-problemen var giganorma i betan. Jag och en polare körde, och vi tog tid på varandra. Allt jag gjorde syntes för honom ca 3 minuter senare. Det var rätt flummigt.

Medlem
Skrivet av bongis93:

Var darkfall dåligt eller är det dåligt ännu?

darkfall är väldigt bra atm

Medlem

inte sugen, men får man testa senare när det släppts blir det ett test, betan sög, hoppas den riktiga versionen är bra......


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Blev sugen av o se trailern. Inte hört något alls om det här spelet faktiskt, synd att man inte hann testa Open Betan.. Får väl se om man kan lira typ 7 dagar gratis senare eller något


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Efter fyra, fem klick på hemsidan kan man fortfarande inte se vad det kostar att köpa. *VARNINGSFLAGG*

Medlem

Lycka till, hoppas det kommer gå bra för vårt svenska MMO.
Själv nöjer jag mig med Warhammer Online

Medlem

unrealmotorn ? ser ju ut som quake1 !

Medlem

Jag spelade öppna betan ett tag. Lagget och desync i städerna var helt hopplöst, speciellt när man var inne på primetime.

Men om man rörde sig utanför staden en bra bit där det inte var mycket folk var det riktigt trevligt.

Men tyvärr gillar jag inte riktigt att man förlorar precis allt man har på sig till folk som dödar en så jag kommer inte spela det.

Medlem
Medlem

Provade det, startade vid något slott.

Gick omkring lite, efter några min av ingenting så beslöt jag mig för att ta livet av karaktären och hoppade utför berget.

Landar... inget händer, går vidare till en sjö. Går på botten till andra sidan, 5 min senare kommer jag till en bro och plötsligt börjar jag ta skada, fallskada dvs.

Alltså, 15 min efter att jag hoppade av berget dör jag av fallskada och drunkning.

Medlem

Det var lite för mkt hardcore för min del, annars såg jag framemot det men tyvärr känns världen så tom på något sätt. :/ Nåväl håller mig till conan.

Medlem

För dom som undrar så borde priset ligga runt 45 euro med 5 euro rabatten inräknad. Är digital download.

Är det detta MMOt som ska ha någon slags "gör din egen klass" grejj?
Tror ju inte på den idéen iallafal. Kommer ju bli så att en speciell uppsättning förmågor alltid är bäst.

Inaktiv

Spelet som dom släpper är en ofärdig beta.

Spelet är förstört. Tror dom att dom skall kunna göra ett spel i en lägenhet 15 personer tillsammans?

Det laggar, det är allmänt dåligt. Tyvärr. :/

Medlem
Skrivet av Oneone:

unrealmotorn ? ser ju ut som quake1 !

Unreal 1 kanske...?

Medlem

Nån här som spelar betan av Mortal Online och kan berätta lite hur de är? Äre nått för en föredetta Diablo2, wow, Lineage2, warhammer online lirare!? x)

Medlem

Blev sugen då jag såg trailern, blev avskrämd då jag såg verkligheten... Beta i all ära, men det såg fruktansvärt ut och var knappast spelbart.

Sen attityden från de personal på deras forum får en riktigt avskrämd... De skulle behöva en charmkurs deluxe!

Medlem
Skrivet av Funkateer:

Efter fyra, fem klick på hemsidan kan man fortfarande inte se vad det kostar att köpa. *VARNINGSFLAGG*

Du verkar vara bra att navigera på hemsidor.. står klart och tydligt vad alla versioner kostar

Skrivet av showerguy:

Spelet som dom släpper är en ofärdig beta.

Spelet är förstört. Tror dom att dom skall kunna göra ett spel i en lägenhet 15 personer tillsammans?

Det laggar, det är allmänt dåligt. Tyvärr. :/

15 pers i en lägenhet? Dom har kontor i centrala Malmö och har runt 25-30 anställda just nu. Skulle alla spelutvecklare ha samma inställning, "de här går inte , vi kan inte konkurera ut dom större bolagen" skulle de inte finnas så mycket spelbolag

Skrivet av Hannu87:

Det var lite för mkt hardcore för min del, annars såg jag framemot det men tyvärr känns världen så tom på något sätt. :/ Nåväl håller mig till conan.

Runt 30% av alla planerade mobs/varelser är inne just nu till att börja med, för andra är mobs i MO inte planerade att bara vara "grind objekt" utan nånting man måste leta efter och sedan döda med planering, alla mobs AI är unik, vissa flyr andra slåss, andra kan göra båda, först fly sen attackera när den blir fången i en återvänsgränd eller slagen för mycket etc etc
Slutligen så är desync problemen borta för dom flesta spelare

1
Skriv svar