Red Dead Redemption

Medlem
Skrivet av WaltX:

RDR är värd en fullpott. Det är ett mästerverk.

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Håller inte med om betyget. Detta är i min mening inte bara årets spel detta är ett av det senaste tioårens bästa spel. detta är lika mycket ett steg fram som GTA 3 var när det kom. I mina ögon blir inte spel bättre än så här!

Håller med dig till fullo. Vill även tillägga att det blir inte mer spel än detta. Du kan göra massor och få tiden att gå med vad du vill känns det nästan som. Sen är massa smådetaljer i spelet otroligt sköna att ha med. Om något spel ska ha 5 så är det detta. Men 4 är även det ett bra spel, och betygen ska ju inte jämföras med andra spel.

Medlem
Skrivet av pewpew:
Skrivet av Sleazarn:

Bra skriven recension, rättvist betyg!
Även om det saknas lite för en 5:a så är det enligt mig ett av årets bästa spel!!

de kan du väl inte veta nu? de e bara maj

Detta är för mig årets spel. Jag har inte sett något spel med relesedatum satt till det här året som skulle kunna tänkas slå detta.

Men visst kan man väl ändra sig senare ifall man provar något som man kanske har trott fel om.

Inaktiv

dålig recension, spelet är fantastiskt, grym grafik, grym story, mycket mer värkligt än gta 4 tex man kan typ döda 10 personer i gta 4 och få en wanted stjärna av polisen man rymmer ifrån på 10 sek. men red dead redemption är mycket mer värkligt men bounty wanted osv. attt fz klagar på de långa stäckorna är helt fel, ska man ha taxi med eller???? rockstar gör det nästan helt perfekt värkligt. plus om man trycker select kan man åka var man vill utan att behöva ta hösten, grym multiply ochså. dålig recnsion. plus vad då dåligt med mecico tyucket att landte var fint. tex IGN gav spelet 9,7 av 10 bara a few bugs sänkte ner det.

Inaktiv

inte gta 4 i västern IDIOTER om ni som tror att ni kan allt som spelet fast ni inte har det sluta skriva massor av dumma komentarer

Medlem

Sjukt bra spel och sjukt bra röstskådespeleri, Och framförallt tycker jag grafiken är sjukt bra med, detaljerat osv.
Och roliga och varierande uppdrag, Dock kunde multiplayer varit så mycket mer, Men DLC ska ju komma så det blir nog nice.

4.5/5

Medlem

Det känns som några miljoner hjärnceller dog av att läsa det där inlägget.

Inaktiv

Brukar inte vara nån skrivpolis men bear_109 det heter inte värkligen för det första,, Resten av inlägget var som nåt sjörövarspråk.

Skrivet av bear_109:

dålig recension, spelet är fantastiskt, grym grafik, grym story, mycket mer värkligt än gta 4 tex man kan typ döda 10 personer i gta 4 och få en wanted stjärna av polisen man rymmer ifrån på 10 sek. men red dead redemption är mycket mer värkligt men bounty wanted osv. attt fz klagar på de långa stäckorna är helt fel, ska man ha taxi med eller???? rockstar gör det nästan helt perfekt värkligt. plus om man trycker select kan man åka var man vill utan att behöva ta hösten, grym multiply ochså. dålig recnsion. plus vad då dåligt med mecico tyucket att landte var fint. tex IGN gav spelet 9,7 av 10 bara a few bugs sänkte ner det.

Haha... min gissning är att han fick en stroke med 4 rader kvar och ihärdig som han är fortsatte han skriva

Keep on Trucking

Btw Vilka föregångare till det här spelet pratas det om som inte kom till PC??

Det här bara måste komma till pc :\


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Synd att jag bor i en skitstad där det inte finns att köpa:(

Medlem

Tycker inte det e GTA i öken. Dessutom e transportsträckorna sjukt roliga med tanke på allt som kan hända och RDR är kul hela tiden. Det är inte GTA4

Inaktiv

Jag håller med rececenten, när man kom till mexico blev spelet ett litet minus, det var häftigt tills man började göra revolutions uppdragen, då ville jag tillbaka till cowboy uppdragen.....

sen saknar jag coop uppdrag på MP, det borde dom slängt in några direkt, te.x " Rob the Train "4 player coop, sen försvara mot poliser

Medlem

Tycker att Mexiko har en hel del roliga karaktärer, t.ex. när generalen börjar spy helt spontant i ett klipp framför 2 tjejer....skitkul!

Medlem

Bra spel, dock lite väl mycket hype. 4/5 tycker jag rä ett rättvist betyg, även om det är en "stor" tillverkare som Rockstar så är det grymt att se en sida som vågar sätta ett betyg de står för.
Sett alltför många som sätter bra betyg bara för att företagen vill det. Fanboys, ta och skärp er!
Inse att spelet inte är perfekt, det är bra men långt ifrån utmärkt. Spela lite till och njut istället
PS. Se bara alla brister i PS3-versionen, det borde medföra rejält sänkt betyg för den versionen, tycker synd om alla stackare som betalat fullpris för den.

OfT:
Håller med om att Bionic Commando borde fått 3/5 som högst, men ett svenskutvecklat spel + lite nostalgi kan påverka. Om inte annat finns möjligheten att recensenten verkligen gillade spelet som det var, smaken är olika trots allt.

Medlem

Nu ska dom bara släppa det till PC!!!!

Medlem

nice recension! Denna spel ser ut o vara värt att spela!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Värdelös recension, var mer objektiv!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

OfT:
Håller med om att Bionic Commando borde fått 3/5 som högst, men ett svenskutvecklat spel + lite nostalgi kan påverka.

Ska väl knappast påverka för att det är svenskutvecklat, det är ju precis lika illa som att ge ett spel som lätt förtjänar 5/5 ett "alternativt" betyg.

Överhuvudtaget känns det lite som att vissa recencenter här lider lite av "jag tänker inte ge samma betyg som alla andra för jag är/vet lite bättre." Blir lite fånigt.

Rätt värdelös recension överhuvudtaget. Bl.a att man klagar på de långa transportsträckorna, vilket i ett free-roaming spel är just en av dom grejerna som man är ute efter. Låter mer som att recencenten bör hålla sig till Gears of War och andra lågvattenmärken till spel.


signatur
Medlem

Håller med om betyget, anser dock att Transportsträckorna är felaktig - då man i det flesta fal via ett camp kan köra autotravell till waypoints.

Medlem
Skrivet av kluve:

Bra recension, men hur fan kan man ha Mexico som ett minus... hade känts lite fel att va i vilda västern i t.ex Boston.

Läste du ens recensionen? det var ju inte Mexico som plats som var dåligt utan Mexico-avsnittet i spelet.

Medlem

först ger FZ lågt betyg, om nu 4/5 är lågt, sen höjer nästan samtliga kommentarerna det. Detta låter ju som ett perfekt spel. Någon info om hur länge spelet varar? Pratar vi 24h speltid?

Medlem

Vad glad jag blir när jag hör av vissa (eller någon) att det är så kul i SP, då jag sällan spelar MP. Detta ska jag köpa.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Klart klockren recension.
Själv tycker jag att spelet är helt underbart.


signatur

It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Synd att jag bor i en skitstad där det inte finns att köpa:(

Har du hört talas om onlinebutiker? Elgiganten hade (har?) Limited Edition för 499kr.

Inaktiv

Lunga nu, han har säkert recenserat PS3 versionen och den vet vi alla är lite inferior (se jmfr. http://www.sankakucomplex.com/2010/05/20/red-dead-redemption-... )

Jag är inte så långt igenom red dead än, men jag är grymt impad och tycker personligen det är hästlängder förbi GTA. Mycket bättre polished och mer varierande. Sen att det handlar om Västern med gör ju inte saken sämre.

Har bara testat lite mp och det verkar var riktigt tufft!

Vill inte sätta betyg än på RDR men det känns nämre fem än fyra änsålänge!

Medlem

Varför klagar folk på att recensenten pekar ut de dåliga punkterna? En recension ska ju finnas för att peka ut precis det om du frågar mig så man vet vad man kan förvänta sig? Kanske bara jag som ser det på det viset...

Det kunde varit bättre optimerat till PS3 dock, dåligt gjort av R*! Men jag är ändå nöjd att lira det på PS3an. Absolut ett underbart lir!

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Någon info om hur länge spelet varar? Pratar vi 24h speltid?

Huvudstoryn ska visst gå att ta sig igenom på runt 20 timmar. Men varför stressa, tycker man missar så mycket då.

Själv har jag redan spenderat 16 timmar i spelet, men endast en liten del i storyn. Rider i stället runt i landskapen och beundrar detaljerna, jagar (eller blir jagad... cougar'd!), betar av challenges (t ex jaga varg med kniv), letar upp skatter, osv. Kollar upp olika ställen, stöter ofta på intressanta figurer och sidouppdrag där.

Och jag gillar verkligen de så kallade "långtråkiga transportsträckorna". De är ju sjukt roliga - den där prärien är allt annat än tråkig!

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Det kunde varit bättre optimerat till PS3 dock, dåligt gjort av R*! Men jag är ändå nöjd att lira det på PS3an. Absolut ett underbart lir!

Om bara sånny kunde ha gjort det lite enklare för multiplatformsutveckling (eller utveckling över huvudtaget) så hade vi sluppit se alla dessa sloppy portar av Xbox 360 spel till PS3 - tyvärr kan man inte lägga skulden på utvecklarna, det kostar redan tillräckligt mycket att göra ett spel. Felet är sånnys.

En stark cpu ersätter INTE en stark GPU när det gäller spel.

Medlem

Bara 4:a? Nu skojar ni.
Visst är smaken som baken men vaffan... Mer solklar 5:a i år får ni fan leta efter.

Medlem

Jag är helt slut, satt oh spelade hela helgen istället för att göra klart jobbet jag ska fakturera i morgon.

Sitter och sneglar på 360:n nu med. damn you R*.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skriv svar