Robot
Singularity

Ravens senaste börjar som vilken mörk och trist shooter som helst. En timme senare har det fångat mig med design i klass med Bioshocks. Med intressant spelmekanik och väl avvägt tempo håller det mig fast ända till slutet. Det här är Singularity och det är överraskande bra.

#portal, #raven-software, #half-life-2, #prey, #max-payne


Medlem
Singularity

Jag håller just nu på att spela igenom det, är riktigt nöjd med detta spelet, det är riktigt skoj tkr ja och de förtjänar helt klart en 4a eller en 5a utan att tveka, bra recension

Medlem

Hörde att spelet var rätt meh, men kanske prövar det iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

verkar ganska kul, men vem vann tävlingen? D:

Redaktör
Inaktiv

Någon som lagt märke till hur konstiga de flesta trappor är i spelet (främst de som man inte kan manipulera)? Trappstegen har samma djup som de har höjd, vilket för att en trappa med tolv trappsteg ser helt sjukt bisarr ut.

Helt okej spel, men ganska ojämt. Vissa delar är fina, genomtänka och polerade, medans andra skulle behöva mycket mer jobb. Betyget blir 3,5/5 för min del.

Inaktiv

Nu har jag precis bara börjat spela men något som jag inte tror ändrar sig med tiden är avsaknaden av ryskhet. Det är kanske meningen att Singularity skall framstå som en travesti av hur amerikaner föreställer sig 50-talets sovjet. Men efter spel som 'Metro 2033' och 'Stalker' upplever jag miljön, inte minst informationsfilmerna som ser ut att komma direkt från 'Fallout', som helt fel.

Medlem
Skrivet av bf07:

Nu har jag precis bara börjat spela men något som jag inte tror ändrar sig med tiden är avsaknaden av ryskhet. Det är kanske meningen att Singularity skall framstå som en travesti av hur amerikaner föreställer sig 50-talets sovjet. Men efter spel som 'Metro 2033' och 'Stalker' upplever jag miljön, inte minst informationsfilmerna som ser ut att komma direkt från 'Fallout', som helt fel.

Tycker inte att det påverkar spelvärdet nämnvärt. Verklighetskopplingen i Singularity är ju verkligen underordnad resten av spelet.

Medlem

var väldigt nöjd med de här spelet faktiskt, helt ok single player shooter. Tyckte dock att de var lite för enkelt, körde igenom hela spelet utan att dö en enda gång, man tål lite för mycket medans ett skott i armen, benet eller huvet dödar dom flesta "mänskliga" fiender direkt, och när man håller på o dö så kändes de som man var odödlig i några sekunder så man kunde spamma "first aid" knappen.. en till lite tråkig grej va uppgraderingarna på vapnena, alla vapen hade samma 3 tråkiga uppgraderingar: clip size, reload speed, damage.. kanske blivit lite bortskämd av modern warfare, vet inte.. väldigt spännande spel dock, satt fast i stolen alldeles för många timmar.

Medlem

Solklart köp vid nästa lön!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Ett minus är att det inte finns något somhelst support för eyefinity eller multiscreen. Jävla konsolskit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kul att se att recensenten inte whinade på ett spelföretag som kan klona koncept på ett vinnande vis. Känns jävligt kontraproduktivt om man skulle principnedgradera t.ex. Singularity på grund av ett projicerat behov av att "hålla saker och ting på sin plats" eller "rätt ska vara rätt" (filed under: maniskt tvångsbeteende).

Idéer bör flöda fritt, sen får man betyg för execution, vilket är vad som skett här. Applåder.

Medlem
Skrivet av Blodsbroder:

Hur är systemkraven, jämfört med spel som typ Metro 2033? Och hur pass "konsolifierat" är det?

Har bara testat 360-versionen än så länge. Kan tänka mig att det här spelet gör sig bättre på konsol, eftersom många av de precisionsmoment som utgör en stor del av utmaningen nog riskerar att bli lite för snabba och "hackiga" på PC. Dessutom rapporterar många att PC-versionen har problem med texturerna.

Spelar det med just nu, tip-top, även om jag får mycket av Bioshock-känslan, men det gör inget, för det är bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kör en spoiler för er som är kräsna.

Singularity = Dead Space (Skräck samt uppgraderingsenheterna och -möjligheterna), Portal (Companion Cube och pusselaspekten), Half Life 2 (anti-gravity), Max Payne (bullet time).

Detta har jag inte något emot alls, det är bara ashäftigt att kombinera detta!

Det som stör mig är att spelet är så kort så man hinner knappt uppgradera sina vapen innan spelet är slut och att man inte längre behöver E99-energi.

Dessutom får man bara något tillfälle att använda raketkastaren och granatkastaren(!).

Gör single-player kampanjen längre, låt mig få mosa fiender med alla skitfräna vapen! Och gärna mer tillfällen att använda Age-funktionen.

...eller har jag missat något? Snälla, säg att jag har missat något.

Inaktiv
Skrivet av Blodsbroder:

Hur är systemkraven, jämfört med spel som typ Metro 2033? Och hur pass "konsolifierat" är det?

Än så länge är den största konsolinfektionen att man inte får spara när man vill.

Jag har två till tre gånger så många frames per sekund i Singularity jämfört med Metro 2033.

Medlem
Skrivet av Blodsbroder:

Hur är systemkraven, jämfört med spel som typ Metro 2033? Och hur pass "konsolifierat" är det?

Inte ett dugg krävande då spelet ser ut att vara från 2005 jämfört med Metro 2033. Bättre än medel vad gäller konsolifieringen.

Det håller dock inte i närheten av samma klass som Metro 2033 när det gäller story/storyberättande.

Medlem

Tycker de va konstigt att de här spelet inte fick ett minus för hur sjukt kort det var.

Inaktiv
Skrivet av Jakob Svärd:

Tycker inte att det påverkar spelvärdet nämnvärt. Verklighetskopplingen i Singularity är ju verkligen underordnad resten av spelet.

Det handlar inte om verklighetskoppling, som jag tror att du använder med betoning på plotten. Oavsett hur fantasifull en historia må vara så måste den beskrivna miljön stämma överens med den upplevda annars blir det inte mycket 'suspension of disbelief' och utan det blir spel snabbt tråkiga.

Medlem

väldigt välprogrammerat spel skulle jag vilja säga, har en ganska kass dator, kunde knappt lira metro 2033 på den, singularity flyter på utmärkt dock, och de ser väldigt bra ut.. har lagt märke till hur dom gjort att de flyter på så bra dock, när man vänder sig om så förlorar allting bakom en sina mer detaljerade texturer, vänder man på sig snabbt så kan man se hur texturerna blixtsnabbt laddas in igen, kanske bara e på min dator dock?

Medlem

Jag tyckte detta spelet var riktigt underhållande, men som med så många andra spel så var det för kort

GIEF längre spel


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

¨Har precis börjat på MP,som vanligt kör jag MP tills jag tröttnat och då blir det SP.
Att spelet flyter på bra på mindre bra burkar kan ni tacka Unreal-motorn för.Klart bästa motorn enligt mig.

Medlem

Åhå... blev intresserad av detta efter denna artikel...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Åhå... blev intresserad av detta efter denna artikel...

What he said.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

God dagens kära FZ hobbisar. Någon av er som kan svara mig om det finns "southpaw" schema i spelet? Dvs vänterhänt kontroll om ni undrar. Skulle vara extremt tacksam om någon vänlig själ kunde kolla upp det åt mig, så att jag isf kan beställa detta fina spel.

Så iväg och på med konsolen nu och kolla kontrolluppsättningarna.

Medlem

känns som en kopia utav bioshock fast sämre i annan miljö

Medlem

Det är alltså köttätande mutanter?
Hur är "skräckfaktorn" i spelet? Har man sett en blir man inte skraj, eller finns det med en pirrande rädd känsla hela tiden?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är alltså köttätande mutanter?
Hur är "skräckfaktorn" i spelet? Har man sett en blir man inte skraj, eller finns det med en pirrande rädd känsla hela tiden?

Skräckfaktorn är monster som hoppar upp i anskitet och låter, ungefär. Inte direkt den krypande skräcken som finns i Metro.

Medlem
Skrivet av zinoelgato:

God dagens kära FZ hobbisar. Någon av er som kan svara mig om det finns "southpaw" schema i spelet? Dvs vänterhänt kontroll om ni undrar. Skulle vara extremt tacksam om någon vänlig själ kunde kolla upp det åt mig, så att jag isf kan beställa detta fina spel.

Så iväg och på med konsolen nu och kolla kontrolluppsättningarna.

Tyvärr finns bara en enda config.

Medlem

Tyvärr är känslan på PC riktigt skräp, finns ingen vikt eller något i spelaren och riktigt lågupplösta texturer även på högsta inställningarna samt väldigt låg Fov vilket gör att man nästan blir åksjuk.

Såg länge fram emot detta, men helt klart inget vidare PC spel.

12
Skriv svar