Ta dig en första titt på Amalur-MMO:t

Robot
Ta dig en första titt på Amalur-MMO:t

38 Studios massiva onlinerollspel som utspelar sig i samma värld som Kingdoms of Amalur: Reckoning har för första gången dykt upp i filmväg. Spana in en världsöverflygning.

#kingdoms-of-amalur-reckoning, #38-studios


Ta dig en första titt på Amalur-MMO:t

Känns som att det här spelet kommer få svårt om det inte bidrar med något riktigt nytt och färskt till den rätt stela MMO-genren.

Väldigt väldigt vackert, men som Sebastian skriver, det behövs något nyskapande för att dom ska lyckas.

Medlem

Snyggt är det iallafall, hoppas dom sätter resten också då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fin värld, ser finare ut än the reckoning. Men det enda jag bryr mig om nu när det gäller nya mmo-spel är hur spelmekaniken borde vara. Så jag väntar innan jag säger för mycket !

Medlem

Föga förvånande, eftersom KoA verkligen kändes som ett singelplayer-MMO

Får väl se om det blir något av det, dom var väl i blåsväder väldigt nyligen? Inte råd med personalen och allt möjligt.

Inaktiv

Estetiken påminner om WoW fast mycket bättre texturer osv. Mycket vackert

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Föga förvånande, eftersom KoA verkligen kändes som ett singelplayer-MMO

Du menar ett RPG?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Steffe@Swec:

Föga förvånande, eftersom KoA verkligen kändes som ett singelplayer-MMO

Du menar ett RPG?

Gissar nog på att KoA redan har en särskild MMO-feel, vilket jag håller med om.

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt vackra miljöer.

Medlem

Utgången stapelvara.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Detta var väl tanken ifrån början. Om jag fattar det rätt när jag läser om hur de olika "visionärerna" kom in i spelet så förstår man att bl.a. R:A Salvatore byggt IP:n runt den värld där båda Reckoning och Copernicus utspelas.

38 studios är en liten firma som jobbade med "Amalur" världen och plötsligt köpte man upp Big Huge Games, som fick uppdraget att skapa ett RPG, Reckoning då, I världen som Salvator skapat.

http://reckoning.amalur.com/en/r/visionaries/r-a-salvatore

http://www.amalur.com/


signatur

K9
:.:

Medlem

Mycket bra spel, synd att det inte stödjer Eyefinity bara

Inaktiv

38 Studios lär tyvärr gå under, de har enorma ekonomiska problem nu och att det här dök upp beror enbart på att de letar finansiärer för att pumpa in massor av mer pengar.

Problemen beror på att MMO:t tar för mycket pengar, många anställda. Hade de bara varit den del av studion som jobbade med Reckoning som släpptes som single player RPG så hade de kunnat klara sig, även om det inte sålde speciellt bra heller.

Inaktiv

Måste tillägga att om de kan skapa ett MMO med stridssystemet från Reckoning så skulle det i alla fall vara lite nyskapande.

Medlem

Vackra miljöer och ännu vackrare musik.

Medlem

Nämen! Ett till fantasy-MMO

Medlem

Gäsp....visst ifall stridssystemet är som reckoning så visst är det trevligt.
Men tråkig värld man sett 1000 gånger förut. Sen så krävs det otroligt mycket resurser för att lyckas med ett fantasy mmo.

Vill istället se något MMO som är lite mera orginellt. efter att ha lirat DayZ lika intensivt som den tiden jag lira Wow som mest. Så kan jag lätt tänka mig att ett survival MMO hade varit coolt.

Medlem

Svårt för många MMO att synas nu när GW2 är på gång.

Medlem

Tycker att någon studio borde ta och revolutionera MMO genern nu, det mest är likt sen Everquest.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Musiken var väl det bästa med det här. Den var riktigt bra. Väldigt många texturer som såg alltför wowiga ut.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Steffe@Swec:

Föga förvånande, eftersom KoA verkligen kändes som ett singelplayer-MMO

Du menar ett RPG?

Gissar nog på att KoA redan har en särskild MMO-feel, vilket jag håller med om.

Precis, självklart det hade en RPG-känsla över sig. Men det osade verkligen MMO på nåt sätt också, fast jag kan inte sätta fingret på det.

Vet inte om det var den grafiska stilen eller om det var alla "gå hit, döda den, ta med det och kom tillbaka"-quests.

Medlem

Hur många MMORPG'n är på g för tillfället? Det känns som att marknaden inte bara är översvämmad utan helt jäkla dränkt.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Hur många MMORPG'n är på g för tillfället? Det känns som att marknaden inte bara är översvämmad utan helt jäkla dränkt.

Lite som FPS.

Medlem

Varför alltid fantasy? Kan man inte göra ett andra världskriget-mmorpg, kanske skulle vara nåt;)

Medlem
Skrivet av Redstar:

Varför alltid fantasy? Kan man inte göra ett andra världskriget-mmorpg, kanske skulle vara nåt;)

finns redan. men jag håller med, hade varit kul med en ny setting. Fantasy är kul, men det blir lite tjatigt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Redstar:

Varför alltid fantasy? Kan man inte göra ett andra världskriget-mmorpg, kanske skulle vara nåt;)

finns redan. men jag håller med, hade varit kul med en ny setting. Fantasy är kul, men det blir lite tjatigt...

Finns väl en del MMO som inte är Fantasy.

Medlem

Otroligt skön musik
Grafiken var "meh"

Medlem

Det ser faktiskt rätt snyggt ut, men om de inte bidrar med något speciellt kommer det tyvärr inte stå ut i den tämligen enorma mängd MMO-titlar som finns och är på väg.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar