Söker Aoe liknande spel

Medlem
Söker Aoe liknande spel

Söker Aoe liknande spel

Medlem

Antar att du menar Age of Empire med Aoe?

Kanske Empire Earth -serien är något i stil i vad du söker i så fall.


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

age of mythology, kan nog passa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

age of mythology, kan nog passa

har redan det

Medlem

Paraworld?

Lite repetitivt men ändå kul...

Medlem

rise and fall:covilitazions at war, finns gratis på filarkivet

Medlem

...gratis??

Menar du demo eller...?

EDIT: Såg det nu - hur i hela friden kan ni ge ut hela spelet gratis?

Jag känner mig lite lurad då jag köpte spelet när det kom ut, för fullpris...

Medlem

Kännde samma sak med, men det va nästan värt det. Lite mer nationer så hade det varit bra.
Tänk i fall total war skull vara sådär med hjältar eller vanliga soldater

Medlem

Jo, fast jag gillar Rise and Fall.
Ge mig nu C&C3 med Hero Command mode och jag är nöjd

Inaktiv

Visserligen 4 månaders gammalt ämne, men ändå.

Rise of Nations + expansion Thrones & Patriots.
http://www.microsoft.com/games/RiseofNations/

Legendariskt bra spel som borde haft en riktig uppföljare och inte spinoffen Rise of Legends som inte gick hem pga den något ovanligare bakgrundsstoryn med fantasy-steampunk. Med tanke på att Big Huge Games är nedläggningshotade så ser det inte helt ljust ut för framtiden.

Medlem

Håller inte med dig helt i den frågan - uppföljaren Rise of Legends är fantastisk.

Ok, inte AoE-lik kanske, men oerhört rolig att spela. De tre faktionerna är oerhört balanserade och framför allt roliga att spela som. Enhetsdesignen är oerhört bra, och stridernas animationer är fantastiska.

Att se en grupp av 10 Elite Sun Idols (stora robotlika kreationer) storma fram mot en enorm arme av infanteritrupper (man kan ha upp till 1125 individuella enheter), understödda av lätta fordon/monster, och bevittna det enorma slaget som följer... jag saknar ord.

Rise of Legends är det rts jag har fått ut mest speltimmar ur någonsin.

Självklart kan åsikter variera och RoL kan inte vara roligt för en del, beroende på smak - men man kan inte säga att det inte är ett välgjort spel...

Inaktiv
Skrivet av Randor244:

Håller inte med dig helt i den frågan - uppföljaren Rise of Legends är fantastisk.

Kanske skulle varit tydligare, men jag sa aldrig att jag inte gillade Rise of Legends. Har spelet i bokhyllan någonstans, och spelade det en hel del. Jag gillar det, men tyvärr var det väldigt många som inte köpte det.

Medlem

Och onlineservrarna har stängts

Inaktiv

Alla old-school RTS verkar ha försvunnit. FFFFFUUUUUUU

Visserligen kommer Starcraft 2, men Age of Empire 2 och Rise of Nations hade en annan spelstil.

Medlem

Jag föredrar definitivt "lugnare" RTS.

Det känns som om det är mycket svårare att tröttna på dessa.
Någon upplys mig gärna om Starcrafts storhet - personligen tycker jag det är det största sömnpiller i datorspelens historia, tröttnade efter några minuter

Inaktiv

Ett roligt Strategi spel som inte precis liknar AoE men fortfarande är roligt kan du ju testa "The settlers". Uppskattade det när jag var 12-13, udda teknik men hemskt skoj

1
Skriv svar