Diablo III:s monstersiffror – över två miljoner förbokningar

Medlem

Lika många som sitter hemma nu och inte kan spela det nu då antar jag. Har inte kunnat se en glimt av spelet än!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pooslice:

Gå å köp de på ica din latmask!

Om bara ICA hade Collector's Edition.

Första gången jag använder spelbutiken, och även den sista gången.

Collectors skall man ju inte öppna ändå Lägg det i bankvalvet och sälj det om sådär 20+ år.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Riktigt bra fråga - gäller i många fall. Kolla priserna på Origin på deras spel...ja - jävlar!

På battlenet kostar diablo 3 59.99 € digital kopia och på webhallen 449 + frakt 29 kr. EN nackdel med fysiska kopior är att det dåligt för miljön när man måste frakta dem överjordklotet från Kina förmodligen och köra ut dem via posten. Man har förmodligen högre pris på digitala kopior därför att kunderna är desperata att få det snabbt och är beredda att betala 125 kr mer för det. Och det kan inte kosta så mycket att hålla uppe servrarna som laddar upp digitala kopior + att man kan göra så att dem som spelar diablo 3 och har bredbandskraft över laddar upp spelet till dem som laddar ner det. Man hade kunnat få en titel eller achievement för att ha laddat upp diablo 3 till andra.

Problemet ligger i att pa nagot konstigt vis verkar alla foretag tycka att $1 = 1€...

Jag bor i USA och kopte D3 pa battle.net for $59, vilket va 406kr med valutakursen som va den dagen jag bokade. Jag minns specifikt for jag kollade upp pga av polare hemma.

Medlem

Hade varit roligt att spela men nä, CDON som har fungerat bra med förbokningar förrut klarar tydligen inte av att skicka spelet i tid.
Förstår inte vad som är problemet. Mitt spel skickades tydligen igår. Men inte fan får jag det idag för det?

Nån annan som beställt via CDON?


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Själv har jag inte haft problem med min order från spelbutiken, kom idag som planerat. Däremot har login servern crashat på EU servern typ? går ju inte logga in för 5 öre

Medlem
Skrivet av Uttern_:
Skrivet av Ostfarfar:

Detta förtjänar dom! Har precis klarat av Act 1, riktigt grymt och roligt spel är det hittills! Hittar faktiskt inget negativt med det ännu!

Till er som inte har köpt den ännu: tveka inte, köp!

Om de är så bra hade du inte haft tid att skriva här

Det är i princip omöjligt att logga in just nu för servrarna är överbelastade. Jag d/c:ade kort efter första akten och försökt ta mig in igen regelbundet sista 2 timmarna :\

Men roligt var det. Enda negativa hitils var väll att man lärde sig tilesetsen efter ett tag så det blev lite fånigt när man kom till exakt likadant rum för 5:e gången.

Medlem
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Själv tycker jag känslan är underbar när man får en förpackning med skiva. Känslan när man öppnar skivfodralet samt när man tar fram skivan, också underbar.

Och doften från manualen. Glöm inte doften.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hade gärna tagit del av releasen men tydligen ska Spelbutiken vara jävliga. Lade min order rätt länge sen, och de skickade den på torsdag förra veckan sa dom.

Fortfarande inte ett spår av mitt spel.

Min bror där emot placerade sin order av Diablo 3 hos spelbutiken också igår, på Måndagen, och han fick sitt nu. Vart är mitt? Vad fan? SUCK.

samma problem här blir så less

Medlem
Skrivet av bloodshed:

Hade varit roligt att spela men nä, CDON som har fungerat bra med förbokningar förrut klarar tydligen inte av att skicka spelet i tid.
Förstår inte vad som är problemet. Mitt spel skickades tydligen igår. Men inte fan får jag det idag för det?

Nån annan som beställt via CDON?

Jag beställde CE från cdon, min orderstatus stog som "varorna packas" fram till klockan ~23 på måndagkvällen, sen fick jag sms mitt på tisdagen att det var klart att hämta hos mitt postombud..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

http://youtu.be/wfrUCRP7PdY?hd=1 film från webhallens diablo event.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Riktigt bra fråga - gäller i många fall. Kolla priserna på Origin på deras spel...ja - jävlar!

På battlenet kostar diablo 3 59.99 € digital kopia och på webhallen 449 + frakt 29 kr. EN nackdel med fysiska kopior är att det dåligt för miljön när man måste frakta dem överjordklotet från Kina förmodligen och köra ut dem via posten. Man har förmodligen högre pris på digitala kopior därför att kunderna är desperata att få det snabbt och är beredda att betala 125 kr mer för det. Och det kan inte kosta så mycket att hålla uppe servrarna som laddar upp digitala kopior + att man kan göra så att dem som spelar diablo 3 och har bredbandskraft över laddar upp spelet till dem som laddar ner det. Man hade kunnat få en titel eller achievement för att ha laddat upp diablo 3 till andra.

Angående priserna på digitala vs fysiska spelexemplar, så är det en av frågorna som Michael Pachter svarar på i denna Pach-Attack! video.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av swordfish:

Varför får man betala mer för en digital kopia än för spel på vanlig skiva?

Riktigt bra fråga - gäller i många fall. Kolla priserna på Origin på deras spel...ja - jävlar!

På battlenet kostar diablo 3 59.99 € digital kopia och på webhallen 449 + frakt 29 kr. EN nackdel med fysiska kopior är att det dåligt för miljön när man måste frakta dem överjordklotet från Kina förmodligen och köra ut dem via posten. Man har förmodligen högre pris på digitala kopior därför att kunderna är desperata att få det snabbt och är beredda att betala 125 kr mer för det. Och det kan inte kosta så mycket att hålla uppe servrarna som laddar upp digitala kopior + att man kan göra så att dem som spelar diablo 3 och har bredbandskraft över laddar upp spelet till dem som laddar ner det. Man hade kunnat få en titel eller achievement för att ha laddat upp diablo 3 till andra.

Angående frågan om priser på digitala vs fysiska spelexemplar, så är det en av frågorna som Michael Pachter svarar på i denna Pach-Attack! video.

SE

Tackar - ska omedelbart ta en närmare titt på din länk!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av swordfish:

man kan göra så att dem som spelar diablo 3 och har bredbandskraft över laddar upp spelet till dem som laddar ner det. Man hade kunnat få en titel eller achievement för att ha laddat upp diablo 3 till andra.

Exakt det som Blizzard gör med sin downloader: En torrent-lösning.

12
Skriv svar