Sista chansen – få en Diablo 3-nyckel av FZ!

Medlem

Det är alltid värt ett försök när det gäller Diablo 3! Heja tur!

Medlem
Skrivet av mygan:

Kan ni inte göra ett litet försök iaf att försöka stoppa multireg?
1. bort med alla medlemmar som har samma IP (säg att ni ger ut 1 nyckel per hushåll t.ex)
2. Låt inte folk registrera sig med dessa "temporära email" emails
3. 1 konto per personnummer.

osv, kan va en början iaf.

Från föregående tråd om Betan

"Hej alla nykomlingar och gamla rävar!

Som många visa kommentatorer redan sagt har vi en hel drös trogna besökare som aldrig registrerar sig eller loggar in på sajten. Självklart ska dessa också få chansen vinna.
Vidare så handlar det om att ta det lugnt och gilla läget. Sura inte, gläds istället att ni får chansen! Livet är inte alltid exakt som man vill ha det.

Och självklart kommer inte den som reggat 50 konton från samma ip vinna. "

"Nej, vi kommer inte hindra någon från att delta. Jag förstår community-resonemanget, men samtidigt har vi massor av trogna läsare som inte loggar in eller skaffar medlemskap - det känns ju rätt märkligt att välkomna de av dem som faktiskt registrerar sig med ett stort "Tack, men du får inte vara med!" i ansiktet. Vi har heller inte resurser att vaska fram vinnare utifrån hur länge de varit med. Den här utdelningen tar redan ett antal timmar i anspråk, och redaktionens resurser behövs till annat."

"Jag är inte datatekniker så jag vet inte exakt. Men det kräver en arbetsinsats av våra kodare, som förutom FZ har ett 20-tal andra Egmont-sajter att sköta, samt av oss i redaktionen som får avsevärt fler parametrar att ta hänsyn till när vi ska dela ut nycklarna. Och jag lovar att våra resurser kommer bättre till nytta på annat håll. För hur vi än gör den här utdelningen kommer någon tycka att den kunde ha gjorts rättvisare. Att låta alla vara med på lika villkor är den metod som är mest rättvis för de allra flesta, och därför kör vi på den."

Visst kan det tyckas orättvist om någon vinner som äger mer än ett konto men som de svarar ovan är detta ändå det bästa sättet att lösa det på. Världen är orättvis, tråkigt men så är det. Att använda sig av datumet då man reggade sitt konto är inte heller rättvist, kan finnas många som varit trogna FZ läsare men aldrig skapat ett konto, personligen tycker jag FZ gör helt rätt och jag har liksom andra deltagit i diverse tävlingar utan att vinna, vissa har tur, andra har det inte så enkelt är det. Sedan är detta också ett sätt att få mer läsare, få mer medlemmar.

Medlem

Håller tummarna nu

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Tycker e ska ge alla som svarade ja , och sätta efter ordning efter hur länge man vara medlem ...
Skulle nog inte få en , men det skulle nog betyda för de inbitna FZ fans som varit med länge

Då det kan vara mest rättvist så handlar sådana här tävlingar ofta om att skaffa nya läsare och inte bara belöna trogna läsare. En bra lösning skulle kanske vara hälften av nycklarna till tidigare medlemmar och hälften till nyregistrerade?

Vem vet vem vet.

Själv är jag nyregistrerad på grund av denna tävlingen. Det som sker är att jag reggar ett konto och sätter in att jag alltid skall vara inloggad på kontot när jag besöker sidan och tänker inte mer på det. Men helt plötsligt läser jag något och vill kommentera och nu blir det helt plötsligt toklätt eftersom jag redan är inloggad. Tidigare har jag, på denna samt andra sidor, tänkt "Jag tycker att.... Nej jag orkar inte regga ett konto bara för att kommentera den grejen." Jag lär inte vara den enda.

Dock håller jag med om att långtidsmedlemmar är på sätt och vis de som är värda nycklarna.

Men det är ju många nycklar!

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Tycker e ska ge alla som svarade ja , och sätta efter ordning efter hur länge man vara medlem ...

Jag håller med, men bara för att jag reggade mitt konto för nio år sedan.

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Jimpa_31:

Tycker e ska ge alla som svarade ja , och sätta efter ordning efter hur länge man vara medlem ...
Skulle nog inte få en , men det skulle nog betyda för de inbitna FZ fans som varit med länge

Jag har varit på den här sidan bra mycket längre än mitt konto existerat. Sanningen är den att jag skapade detta konto för just, en tävling.

Jag hade förmodligen inte gjort mitt konto alls om det stog "Nyregistrerad får inte tävla".
Gg

Tycker det e fel att säga att man inte får skapa ett nytt konto och inte få vara med att tävla , men frågan är hur dem ska lyckas få bort alla onödiga konton som typ bara kommer bli till övers . Efter som det verka göra väldigt många nya så fort något intressant kommer upp ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

ingen större förhoppning...

Medlem

hm, FZ ni får lösa detta genom att fixa fram ca 2000 till nycklar.. Bara fram med smilbandet och fjäska för Blizzard nu VI LITAR PÅ ER !


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

hoppas!! håller tummarna nu

Medlem

i predict no key for fluffmajster

Medlem

Vill gärna ha en beta-key plz

Medlem
Medlem

fast om ja inte får en beta key så slipper iaf universitetets studierna ta stryck

Medlem

Håller tummar och klor

Medlem

Lycka till alla! Diablo 3 är de bästa hoppas vi!

Medlem

beta till diablo3 ja tack


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

Jag tycker det skulle ha varit först till kvarn. Trogna fans som kollar in lite då och då och hittat länken först ska få en key Orka om någon registrerar sig i sista sekunden och får en key när andra har använt hemsidan i en längre period..

Medlem

Det jag menar är man kan inte skriva in person nummer här på FZ.

Och ja jag vet vad personnummer är


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

kan jag få en please? Gör en gammal, långhårig och lönnfet karl en nyckel !

Medlem

Börjar grina om jag inte får en fan

Medlem

När delas dom ut? Är det någon idé att hålla sig vaken?

Medlem
Skrivet av Vashgang:

fast om ja inte får en beta key så slipper iaf universitetets studierna ta stryck

Hahaha!
Då röstar jag på att du inte ska vinna en....
Du behöver tydligen träna både på särskrivningsregler och på att stava rätt!

Medlem
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Vashgang:

fast om ja inte får en beta key så slipper iaf universitetets studierna ta stryck

Hahaha!
Då röstar jag på att du inte ska vinna en....
Du behöver tydligen träna både på särskrivningsregler och på att stava rätt!

72 timmar utan sömn och alla gör fel.

Medlem

Aldrig någonsin fått beta-nyckel till något.. Hoppas denna gången

Medlem

Vann jag? Vann jag?!!

Medlem
Skrivet av McNord:

Vann jag? Vann jag?!!

Precis vad jag tänkte!


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Redaktör
Skrivet av orior:

När delas dom ut? Är det någon idé att hålla sig vaken?

Nej, lägg dig. Vi försöker skicka ut dem dagtid torsdag.


signatur
Medlem

Happ... Någon idiot har tipsat alla på Gamereactor om att "registrera er hos FZ och tävla!"....

Gamereactor hade så dom först till kvarn (100 st) fick Diablo III nycklar...

Detta är inte precis några bra nyheter..


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

blir o stirra sig blind på skärmen tills man får en beta key. ska fan ha den där betan!


signatur

God is dead

Medlem

Man kan ju hoppas att de som nu får en beta verkligen ger konstruktiv feedback till Blizzard och inte bara spelar spelat i 1 dag och sen slutar....

Är verkligen riktigt sugen


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar