Kingdoms of Amalur: Reckoning

Medlem

Spelet får en 4a av mig. Helt klart spelvärt om man är en RPG-nörd! Har väldigt skoj med spelet!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Sisyr:

Vafan snackar du om? Betyget reflekterar recensentens åsikt om spelet och är INTE vad som avgör om en recension är bra eller inte. Det är huruvida recensionen är välskriven och tar upp relevanta aspekter av spelet som "makes or breaks" en recension, betyg är alltid en subjektiv företeelse som varken kan vara rätt eller fel. Du, min bäste herre, är "fail".

Blah blah blah.. Det har vi hört förr, nja det är fortfarande FZ som failade =] Samt du med sådana kommentarer från stenåldern, kom på med något bättre.

Haha. Osäker på om du trollar eller bara är dum.

Medlem

Lite off-topic, men när jag såg texten på FZ framsidan "Jag är en idiot" kom jag osökt att tänka på en reklam från förr.

http://www.youtube.com/watch?v=SITuPXDUg70 (själva sambandet är vid ca 0:25)

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha. Osäker på om du trollar eller bara är dum.

Nja skulle inte tro det va, rätt tydligt att det är mer du som trollar utan några som helst vettiga synpunkter, frågan är dock om man ska bli förvånad. Uppenbarligen så har du Verkligen för mycket fritid. =]

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Sisyr:

Haha. Osäker på om du trollar eller bara är dum.

Nja skulle inte tro det va, rätt tydligt att det är mer du som trollar utan några som helst vettiga synpunkter, frågan är dock om man ska bli förvånad. Uppenbarligen så har du Verkligen för mycket fritid. =]

Allt jag ser är billiga poänger och retoriska grepp helt utan underbyggda argument. Det vill säga något som är väldigt typiskt för en genomsnittsforumare på ett forum med lägre än godkänd standard (något FZ i många avseenden är). Det är också något signifikativt för grabbar i framför allt 15-17 års ålder.

Vad jag vill veta är varför du anser att recensenten "failade". Vad var failen? Att hans betyg inte överensstämde med de flesta andra kritikers betyg? På vilket sätt är det en fail? Hans mål är INTE att sätta ett betygt så likt majoriteten som möjligt, utan att sätta ett betyg så likt hans åsikt om spelet som möjligt. Precis som alla andra recensenter.

Att bara statuera sin åsikt utan att påpeka varför man har den och sedan anklaga motpartens motiverade svar för att inte ha vettiga synpunkter är att skjuta sig själv i foten. Därför trodde jag att du var ett troll, men efter ditt senaste svar är jag osäker. Det är möjligt att du bara är korkad - vilket du förstås inte själv kan rå för. Ber därför (i så fall) om ursäkt. Om du är ett troll... Well played.

Inaktiv

usa verkar va bättre .. programmerare på microsoft går i pension när dom är 35 .. och samma med militärer..

Medlem
Skrivet av Sisyr:

...wtf?

Du får lugna ner med trollandet nu, och försöka istället acceptera att andra inte håller med om din personliga åsikt, vare sig det handlar om hur recensenter skall sätta betyg på ett spel eller när det gäller din egna åsikt om ett viss spel. Sen kan man fråga sig varför man inte påbörjar en diskussion av det hela, det kan du tacka din attityd för =]

Redaktör
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Sisyr:

...wtf?

Du får lugna ner med trollandet nu, och försöka istället acceptera att andra inte håller med om din personliga åsikt, vare sig det handlar om hur recensenter skall sätta betyg på ett spel eller när det gäller din egna åsikt om ett viss spel. Sen kan man fråga sig varför man inte påbörjar en diskussion av det hela, det kan du tacka din attityd för =]

Då kan vi avsluta det ömsesidiga ogillandet och snacka om intervjun och spelet istället.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Då kan vi avsluta det ömsesidiga ogillandet och snacka om intervjun och spelet istället.

Absolut! Måste säga att jag var riktigt tveksam gentemot spelet till en början, vart lite besviken på hur mycket likt WoW's upplägg den tycktes ha .. Dvs. spring till personen med en "?" över huvudet, döda 8 dvärgar och kom tillbaka för att få lite guld, men spelet gick snabbt från detta till att bli en inlevelse i sig själv, det är så himla stort att man nästan blir avskräckt, finns enormt många sido-uppdrag som är riktigt varierande och roliga men man kommer till en punkt där man har nött igenom så många sido-uppdrag att det blir svårt att fortsätta, och det är lite här spelet glänser med huvud-uppdragen och faktions-uppdragen som skiljer sig enormt från alla de andra uppdrag och inkluderar cinematiska sekvenser. Kort och gott så är detta spel likt inget annat RPG och jag tror personligen att man antingen älskar spelet eller hatar det. =]

12
Skriv svar