Square Enix: "Final Fantasy X är INGEN remake"

Robot
Square Enix: "Final Fantasy X är INGEN remake"

Sagofabrikens nyversion av Final Fantasy X till PS3 är ingen remake utan en HD-portning.

#square-enix, #final-fantasy-x


Medlem
Square Enix: "Final Fantasy X är INGEN remake"

Hahhahaah ne men allvarligt han skrattar SÅ fult!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Om du spelat spelet så förstår du ju sammanhanget

Medlem

"HD är överskattat"- Hironobu Sakaguchi
"Det är en HD remake"- Square Enix

Dom mjölkar denna kossan inte bara på dess mjölk, utan även dess blod.

Medlem

ja det skrattet drar ner betyget ruskigt mycket.. gör dessutom att jag inte tänker köra om det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag spelar det gärna igen men får se om det faktiskt blir värt att lägga ut pengar på en gång till...

Medlem

Är det bara jag som tycker att Tidus skratt låter läskigt likt en arg fiskmås?

Medlem
Medlem

Sitter precis o spelar igenom Metal Gear:Solid HD Remix.

Tar hellre en upputsning av denna stil än en full remake. Inte för att en full remake skulle vara nice, men de resurerna kan de lägga på annat och ge oss en aningen billigare variant av originalspelet i full HD-upplösning med filter och effekter; antialisasing och texturbearbetning.

Ser fram emot denna release... sen att rösskådespelerna är ett sorgespel för sig gör väl mest att man önskar och hoppas på att man kan få de Japanska rösterna som valmöjlighet

Medlem


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

De hade kunnat släppa ff-x i orginalformat till ps3an och jag hade köpt det ändå:)

Medlem
Skrivet av zxcv:

Är det bara jag som tycker att Tidus skratt låter läskigt likt en arg fiskmås?

QFT

Goda nyheter.

Medlem

NEEEEEEJ, troligen den mest awkward scenen i världshistorien haha!

Medlem

Låter fortfarande som så jag hade tänkt det. Enormt förbättrat lär ju inte vara lite bättre texturer och högre upplösning liksom. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Inkluderar de valmöjligheten att ha japanskt tal så kanske jag till och med skaffar detta då jag aldrig spelade FFX själv, utan bara tittade på när en kompis spelade igenom det. Det sämsta med FFX var just den oerhört dåliga dubbningen.

Medlem

vill också ha med japanskt talk, men skrattscenen är nästan lika avskyvärd i den verisonen med lol
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mAgV...

Medlem

Wtf FFX??? Screw that, ge hit FFVII nu o sluta mjölka varje nummer. Snart blir de ju bara kaos. Final Fantasy IXX19-X/2 Part ½

Medlem

Portningen till engelska blev ju katastrofal. alla röster gjorde sig mycket bättre på japanska. t.ex http://www.youtube.com/watch?v=ewTryUwRnlU

1
Skriv svar