Nästa Xbox – sex gånger bättre än Xbox 360?

Medlem

Hahah, 3 - 4 år efter utvecklingen redan vid release. Herregud, konsoler alltså. Wow......

Medlem

6670? Vilket skämt! Får typ 25fps i mass effect 2 i 1080p...och det här ska vara next-gen? Släpps det i slutet av 2013 förväntar man sig ju den senaste tekniken för 2013, dvs Radeon 8xxx och inte nåt från 2011 :S

Medlem

Vem vet, kanske blir ett Xbox i framtiden. Ett playstation med kanske. Skit också, kanske t.om ett "Wii"(om de kommer heta så), beroende på hur Wii U blir. ...ÄSCH! SAMLA PÅ MIG ALLT BARA!
Jag vet att PC:n kommer bli den mest användbara för mig hur som helst, fast ändå skönt att packa på sig allt!

Medlem

Fast det 6670 som integreras till nya krysslådan kommer väl inte ha samma specifikationer som den till pc?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Och som vanligt så jämför alla PC-gamers med sin egen hårdvara och drar slutsatsen att grafiken kommer suga, för det är vad de skulle göra på PC. Den största bristen i dagens konsoler är minnet. 256MB är inte så värst imponerande, och då ska man ha i åtanke att ett minimum på 720p är ett krav på konsol.

Sen tror jag inte direkt på dessa rykten. Wii U ryktas ha en GPU baserad på R700, och om nu Xbox 720 får en GPU baserad på Northern Islands så borde det vara större skillnad än bara 20%. Jag tror snarare att den kommer vara sex gånger bättre än Wii U.

Medlem

Om ryktet stämmer så kommer vi säkert se telefoner som är kraftfullare vid släppet, det är ju nästan 2 år kvar.

Medlem

PC Kommer fortfarande vara Överlägsna ser jag Samt att små kids kommer göra så Spelutvecklingen inte går vidare så snabbt IGEN!

Medlem

Uråldrig hårdvara.

Medlem

Låter jätte bra, hade inte väntat mig mer från en konsol hoppas nu att de kan hålla priset under 2000kr mer ska inte ett tv spel kosta, 4500kr som xbox360 eller 6600kr som ps3 kostade vid släpp är ett skämt när du kan köpa en dator då för samma pris.

Det är i första hand ett TV-spel för Barn/Tonåringar med en inkomst på 750* spänn i månaden i form av barnbidrag eller liknande.
*(Vet inte vad barnbidraget ligger på idag exakt.)

Inaktiv

Xbox, PS, Nintendo är gjort för att ha roligt och vara billigt som alla kan köpa och spela med kompisar för att det är kul.

PC är gjort för ögongodis och ha kul på det med kompisar.

ingen som förstår det??? visst hade det varit kul om man kunde slänga in alla super nya saker i konsolerna men det är inte syftet att man ska kunna spela BF3 på max, den ska fungera och duga att kunna spela på för att det är kul

Medlem

Men strunt samma om hårdvaran mostvarar en genomsnittlig gamer-pc. En PC som har motsvarande hårdvara (+ mer minne) som Xbox 360 kan ju knappt spela spel med ok grafik från 2006 ens en gång. Om man köpte en Xbox 360 när de kom ut har man varit tvungen att uppgradera sin PC minst två gånger och och för minst 8000 om man hade en motsvarande hårdvaru-PC som Xbox när den släpptes, bara för att kunna spela samma spel.

Personligen skulle jag vara väldigt nöjd om hårdvaran bara ökade så pass mycket att de kunde klara av att hålla 60 fps konstant.

Medlem

Kunde ju vart ännu värre. För att vi skall få riktiga och snygga spel så måste konsolerna uppgraderas, bättre att dem släpper "nästa generation" konsoler så att dagens spel inte blir lika konsolskadade.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Nån som har koll på vad Xbox 360 ryktades ha för hårdvara innan den släpptes och hur väl det stämde i slutändan? Tänkte att man kanske kunde göra en ungefärlig jämförelse när det gäller 720

Medlem

Äldre hårdvara betyder inte dåliga spel, majoriteten av PC spelen utnyttjar ändå inte all prestanda som presenteras i en dator, vilket i sin tur betyder bortkastade pengar på kraftiga grafikkort för spel som KAN flyta på bättre när det i praktiken inte gör det?

Liksom, hur många procent av prestandan utnyttjas inte när du har köpt ett så pass grafikkort till ingen nytta? Då är det ju bättre att köpa ett "sämre" grafikkort där prestandan troligtvis räcker till utan att förlora prestanda per krona på det - right? Inte? Flaskhalsar bland resten av komponenterna? Då måste man balansera mellan ekonomin och komponenterna för att få pengarna värt. Detta kräver då av individen att lägga sin tid på att läsa recensioner, statistik och lägga tid för att göra rätt val, men är inte det lite mycket begärt för en average person bara för att kunna spela?

Vore det då inte mer logiskt att köpa ett paket (Xbox, PS) med "rätt" hårdvara som är föroptimerad och lätt för spelutvecklarna att utnyttja? Det spelar liksom ingen roll om man köper det värsta (som i bästa) kortet tillgängligt för spelen utnyttjar ändå bara procentuellt av prestandan som erbjuds.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gnällspikarna kommer köpa konsolen vilket som.

Medlem
Skrivet av ohem:

Äldre hårdvara betyder inte dåliga spel, majoriteten av PC spelen utnyttjar ändå inte all prestanda som presenteras i en dator, vilket i sin tur betyder bortkastade pengar på kraftiga grafikkort för spel som KAN flyta på bättre när det i praktiken inte gör det?

Liksom, hur många procent av prestandan utnyttjas inte när du har köpt ett så pass grafikkort till ingen nytta? Då är det ju bättre att köpa ett "sämre" grafikkort där prestandan troligtvis räcker till utan att förlora prestanda per krona på det - right? Inte? Flaskhalsar bland resten av komponenterna? Då måste man balansera mellan ekonomin och komponenterna för att få pengarna värt. Detta kräver då av individen att lägga sin tid på att läsa recensioner, statistik och lägga tid för att göra rätt val, men är inte det lite mycket begärt för en average person bara för att kunna spela?

Vore det då inte mer logiskt att köpa ett paket (Xbox, PS) med "rätt" hårdvara som är föroptimerad och lätt för spelutvecklarna att utnyttja? Det spelar liksom ingen roll om man köper det värsta (som i bästa) kortet tillgängligt för spelen utnyttjar ändå bara procentuellt av prestandan som erbjuds.

Nu är du ute och cyklar lite. Allting beror på upplösningen man kör i. Rätt spel av rätt utvecklare kommer innebära optimerade spel oavsett plattform. Många spel jag kör utnyttjar grafikkortet till 100% eftersom de drar nytta av DX11 som utnyttjar hästkrafterna betydligt bättre än t.ex. DX9. Men om man aktiverar V-sync så utnyttjas inte alls så mycket (beroende på spel, självklart) eftersom det inte behövs.
Har man däremot en 120hz-skärm så behöver man hårdvaran och det är en fantastisk upplevelse i 120 fps.

Medlem

hoppas att det inte stämmer. de borde ju kunna få in ett nyare grafikkort.
fast å andra sidan tycker jag de gör rätt snygga spel till 360 med tanke på det gamla kortet som sitter i idag.
De vet nog fan vad de håller på med.

Medlem

ok! pc spelarna gnäller... varför? att deras buggiga spel blir fulare.
jag är så trött på pc spelarna som hela tiden skyller på konsolerna att spel blir fördummade och får dålig grafik .
Spelar helst inte på pc, har varken intresse eller tid att patcha, optimera inställningar m.m för att det ska va värt tiden. Med konsolerna får man spelet optimerat.

Det är ett givet köp på nästa Xbox, så länge jag inte måste köpa spelen digitalt..

Medlem

Jag tvivlar starkt på att det kommer att sitta ett helt vanligt 6670 i nästa Xbox, och tror att grafikchippet istället kommer baseras på en arkitektur från 2011. Om inte så måste det handla om en GROVT förbättrad variant av 6670, eller kanske 2 st sådana GPU's.

Medlem
Skrivet av Keza:

Gnällspikarna kommer köpa konsolen vilket som.

För min del handlar det först och främst om att ju bättre konsolerna blir desto bättre blir spelen till PC där jag hör hemma.

Har nästan slutat spela PS3 men visst är det inte helt värdelöst att spela där, men självklart är det bra mycket snyggare till PC.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av ohem:

Äldre hårdvara betyder inte dåliga spel, majoriteten av PC spelen utnyttjar ändå inte all prestanda som presenteras i en dator, vilket i sin tur betyder bortkastade pengar på kraftiga grafikkort för spel som KAN flyta på bättre när det i praktiken inte gör det?

Liksom, hur många procent av prestandan utnyttjas inte när du har köpt ett så pass grafikkort till ingen nytta? Då är det ju bättre att köpa ett "sämre" grafikkort där prestandan troligtvis räcker till utan att förlora prestanda per krona på det - right? Inte? Flaskhalsar bland resten av komponenterna? Då måste man balansera mellan ekonomin och komponenterna för att få pengarna värt. Detta kräver då av individen att lägga sin tid på att läsa recensioner, statistik och lägga tid för att göra rätt val, men är inte det lite mycket begärt för en average person bara för att kunna spela?

Vore det då inte mer logiskt att köpa ett paket (Xbox, PS) med "rätt" hårdvara som är föroptimerad och lätt för spelutvecklarna att utnyttja? Det spelar liksom ingen roll om man köper det värsta (som i bästa) kortet tillgängligt för spelen utnyttjar ändå bara procentuellt av prestandan som erbjuds.

Nej dålig hårdvara betyder inte automatiskt dåliga spel. Det betyder däremot att konsolen kommer att vara uråldrig redan när den kommer ut och ännu snabbare kommer bli en bromskloss i utvecklingen jämfört med sin föregångare.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Satsar hellre mina pengar på att det kommer sitta Southern Islands istället för Northern.
Sen är ju 64-66xx serien baserad på 5xxx serien till fullo!
Ett 6670 är alltså lika med ett 5670.

Southern kommer komma igång detta år och 720 skulle komma redan nästa år är något jag fortfarande har mycket svårt att tro, 2014 ser mycket bättre ut.

Det stämmer dock inte riktigt. Det är 67** serien som är lika med 57** serien. Inget annat. Korten över (6790 och uppåt) och neråt (6670 och neråt) är antingen både modifierade kärnor och optimerad arkitektur eller enbart förbättrad arkitektur.

Medlem

Konsoll och pc spelande kommer bli ett, kanske dröjjer 5 år eller nåt dock.

Medlem

Är det bara jag som läser vad som står? Det kommer vara en variant av R6670 vilket betyder att den antagligen kommer moderniseras för att kunna behandla dagens spel. Allt detta för att hålla prisbilden nere vilket jag tycker är rätt väg att gå.

Medlem

Väntar på nästa Playstation.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av miniseso:

ok! pc spelarna gnäller... varför? att deras buggiga spel blir fulare.
jag är så trött på pc spelarna som hela tiden skyller på konsolerna att spel blir fördummade och får dålig grafik .
Spelar helst inte på pc, har varken intresse eller tid att patcha, optimera inställningar m.m för att det ska va värt tiden. Med konsolerna får man spelet optimerat.

Det är ett givet köp på nästa Xbox, så länge jag inte måste köpa spelen digitalt..

Haha det blir mer och mer patchande för spelen till konsoler så det kommer du inte ifrån heller, dessutom behöver du väldigt sällan göra detta manuellt på en PC längre. Optimera inställningar?
Wow vet inte om folket blir dummare och dummare, eller jo det blir det, men ni får det att låta som en hel vetenskap..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Satsar hellre på en maskin med bra spel än med bra hårdvara.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Trevligt med 1080p. Sen får man bara acceptera att konsoler aldrig har haft och aldrig kommer ha samma prestanda som datorer.

Medlem

Humor att vissa telefoner kommer vara kraftfullare än XBoxen runt 2013...?

Och förresten så tror jag inte att dom slänger i ett 6670, det vore ju rent pinsamt. Antagligen är det ett 6970 man pratar om? Allra minst ett 6870...

Sen är det ju som många säger också att resten av komponenterna måste vara lika bra som grafikkortet, annars blir det flaskhalsar. Så fyra kärnor runt 3ghz och 4gb minne är ett minimum för att kunna utnyttja ett 6970 fullt ut.

Ökar du upp det ena så får du öka upp resten också... någonstans så blir det inte ekonomiskt gångbart och då får vi vad vi har idag; Konsoller som håller utvecklingen tillbaka.

Medlem
Skrivet av sweoggy:
Skrivet av Tobblish:

Satsar hellre mina pengar på att det kommer sitta Southern Islands istället för Northern.
Sen är ju 64-66xx serien baserad på 5xxx serien till fullo!
Ett 6670 är alltså lika med ett 5670.

Southern kommer komma igång detta år och 720 skulle komma redan nästa år är något jag fortfarande har mycket svårt att tro, 2014 ser mycket bättre ut.

Det stämmer dock inte riktigt. Det är 67** serien som är lika med 57** serien. Inget annat. Korten över (6790 och uppåt) och neråt (6670 och neråt) är antingen både modifierade kärnor och optimerad arkitektur eller enbart förbättrad arkitektur.

Det stämmer, men det är ytterst små ändringar som gjorts och dom är gjorde främst för att stödja nya HDMI.

Skriv svar