Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem

Trodde det räckte med BFBC2BetaUpdater, var ligger patchen?

Medlem
Skrivet av Nilhom:

Någon som har problem med att connecta till EA Online? Fick idag min beta key och skulle precis söka efter servrar men så förlorade jag min kontakt med EA Online.

Har också haft problem med det, det går ibland, sen blir man utslängd

Medlem

Hittade detta på deras Twitter

Citat:

EA Online maintenance is happening right at its normal scheduled weekly day & time. Should be done soon, no need to freak out.
about 4 hours ago from TweetDeck

Medlem

Underbart spel på konsol tycker jag ... PC betan var jag dock inte speciellt nöjd med på grund av att även o man har en high-end dator så klappar den ihop av påfrestningarna som spelet sätter på den ... :-/

Medlem
Skrivet av Picardo:

Underbart spel på konsol tycker jag ... PC betan var jag dock inte speciellt nöjd med på grund av att även o man har en high-end dator så klappar den ihop av påfrestningarna som spelet sätter på den ... :-/

Inte för att vara dryg, men har du en high-end maskin fungerar det utmärkt. Jag kör en 4850x2, PII 940, 4gp RAM utan lagg på high.

Det är vad jag skulle definiera som "low" high-end maskin. För mig är en high-end maskin i dagsläget I5/I7 (PII 955+), 5850/70 eller motsvarande.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Picardo:

Underbart spel på konsol tycker jag ... PC betan var jag dock inte speciellt nöjd med på grund av att även o man har en high-end dator så klappar den ihop av påfrestningarna som spelet sätter på den ... :-/

Skitsnack. Funkar hur bra som helst på min dator AMD Phenom II 955BE + Sapphire 5870. Spelet använder sig av havoc fysikmotorn som ATI/AMD korten utnyttjar

Övrigt:
Det jag inte gillar är att det är lite overbright, blir ju bländad av grafiken. Jag har även mycket problem med hålla mig uppkopplad, blir utkastat väldigt ofta. Det jag inte heller gillar är att Bad Company inte kan gå snett uppåt [A]+[W] eller [D]+[W] tangenterna, gäller även Battlefield 2 för då stannar gubben eller springer i fel rikning. Dåligt DICE, i de flesta andra spel av denna typ kan man det


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Efter att ha spelat Bad Company 1 så var jag ju sjukt pepp på tvåan! Allt är ju i princip förbättrat, men stör mig vissa saker som har hänt med Bad Company serien vilket är hur dem har lagt upp squad-mode. Man kan alltså inte välja vilken squad man vill vara i som i dem tidigare Battlefield-spelen (syftar på BF2 och BF2142).

Vissa har klagat på att det är väldigt enkelt att döda fiender, håller väl med lite... men bara lite, eftersom jag jämför med dem tidigare spelen. Det var betydligt mycket svårare att döda fienden i BC1, men känns lite mer "verkligt" nu när fienden dör rätt lätt.

Anledningen till detta små wajn kring spelet är ju för att jag jämför mycket med dem tidigare spelen. Dock spelar jag BC1 och BC2 till Xbox.

Har också hört ett VÄLDANS tjat om att man inte kan ligga ner på marken, vilket man också kunde i dem tidigare spelen.

Och att man inte ser ens egna HP har också kommit upp, då man inte alls har någon koll på om man behöver ett Medkit eller inte.

Annars tycker jag att Bad Company är RIKTIGT strålande! Njuter av varenda sekund - känns bara lite trist att jag ska behöva jämföra med BF2 och BF2142...


signatur

TRY.FAIL.REPEAT

Skrivet av rsvmrk:

Och att man inte ser ens egna HP har också kommit upp, då man inte alls har någon koll på om man behöver ett Medkit eller inte.

Ifall du blir skjuten så blir skärmen röd och du ska helst flytta dig mot skydd. Och man måste inte ha ett med-pack för att ens HP fyller på sig själv.

Skrivet av rsvmrk:

Annars tycker jag att Bad Company är RIKTIGT strålande! Njuter av varenda sekund - känns bara lite trist att jag ska behöva jämföra med BF2 och BF2142...

Varför ska du jämföra med BF2 / 2142? Det är ju som att jämföra 1942/Vietnam med BF Heroes...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kör på 360 och är mer än nöjd! Första intrycket var riktigt bra men sedan föll det lite och jag störde mig på kontrollen som kändes lite ryckig när man förflyttar sig. Men var mest en vanesak för nu har jag svårt att sluta spela! Lite störigt att man fastnar på små stenar och cm-höga kanter och måste trycka på hoppknappen.. Det borde man kunna springa över automatiskt. Upplevde det först som att motståndarna hade väldigt svårt för att dö, men det va bara jag som sög på att sikta. Visst har skotten en kulbana? Eller verkar det bara som det? Kul i så fall att man måste tänka på att sikta lite högre ju längre bort målet befinner sig.
Förstår inte tänket bakom att inte kunna go prone!? Att skylla på att snipers blir för svåra om de ligger å trycker under en gran håller inte, speciellt inte i spel där de flesta skydd går att spränga med lite bomber å granater. Tillför ju roliga strategiska moment ocskå, att man har problem med en sniper som gömmer sig och man får be några buddies rensa upp med lite grövre vapen. Det borde vara ännu mer nödvändigt att kunna slänga sig ned här än i tex CoD-spelen eftersom de få skydd som finns kvar efter en stund är väldigt små.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

rsvmrk
Du kan visst välja i vilket Squad du vill tillhöra, du kan göra ett eget om du vill det. Tryck på Squad Management, vid kartan.

LordOfTerror
Sätt Effects Quality på medium så blir du inte lika bländad.

Skulle gärna vilja se på Scoreboard vad mina lagkamrater är för klass. Man ser vilken klass de är i min Squad men skulle vara bra ifall man ser alla.

Medlem

Nilhom
Åh fan, hade missat det!


signatur

TRY.FAIL.REPEAT

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av rsvmrk:

Och att man inte ser ens egna HP har också kommit upp, då man inte alls har någon koll på om man behöver ett Medkit eller inte.

Ifall du blir skjuten så blir skärmen röd och du ska helst flytta dig mot skydd. Och man måste inte ha ett med-pack för att ens HP fyller på sig själv.

Skrivet av rsvmrk:

Annars tycker jag att Bad Company är RIKTIGT strålande! Njuter av varenda sekund - känns bara lite trist att jag ska behöva jämföra med BF2 och BF2142...

Varför ska du jämföra med BF2 / 2142? Det är ju som att jämföra 1942/Vietnam med BF Heroes...

Men det är ju en vana. Har man spelat dem tidigare spelen vill man ju komma snabbt in i dem nya spelen och vara bekant.

En annan fråga, är det värt att skaffa platt-TV med HD när man spelar?


signatur

TRY.FAIL.REPEAT

Medlem
Skrivet av rsvmrk:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av rsvmrk:

Och att man inte ser ens egna HP har också kommit upp, då man inte alls har någon koll på om man behöver ett Medkit eller inte.

Ifall du blir skjuten så blir skärmen röd och du ska helst flytta dig mot skydd. Och man måste inte ha ett med-pack för att ens HP fyller på sig själv.

Skrivet av rsvmrk:

Annars tycker jag att Bad Company är RIKTIGT strålande! Njuter av varenda sekund - känns bara lite trist att jag ska behöva jämföra med BF2 och BF2142...

Varför ska du jämföra med BF2 / 2142? Det är ju som att jämföra 1942/Vietnam med BF Heroes...

Men det är ju en vana. Har man spelat dem tidigare spelen vill man ju komma snabbt in i dem nya spelen och vara bekant.

En annan fråga, är det värt att skaffa platt-TV med HD när man spelar?

Om du har tjock TV, JA!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Tiny:

För att vara en beta är jag väldigt nöjd.

Ser det inte som ett spel i serien 1942, 2 och nu 3'an om den kommer. Men som ett lite mindre BF-spel är det skitkul. Samma intensiva eldstrider som man njöt mycket av när BF2 släpptes. Sedan en postiv sideffekt är att man inte behöver skramla ihop 64 spelare till tournament osv, och även med mindre spelare känns det tämligen intensivt.

+ Försörbara miljöer, helt underbart.
+ Jättefin grafik och hyfsat optimerat så här långt, flyter bra med allt på max. GTX 275, i5 och skitsnabba laddningstider med 6GB minne.
+ Väldigt intensiva eldstrider.
+ Inte för svårt och inte för lätt att döda andra. Skördar som in i bomben med det ryska assault-geväret.

- Server browsern är lite flummig, men helt ok då det är beta.
- Poängen verkar inte räknas korrekt när det gäller att låsa upp nya vapen, ranker etc, men som sagt beta.
- Ingen prone, men jag är tacksam att dem släpper till pc. Å andra sidan kommer man ifrån dolphin diving, men ingen prone som sagt.

Tack för vad som verkar bli ett underbart spel Dice!

Tiny vet vad han pratar om, verkar som många inte förstår vad Beta är och handlar om.

Ska lägga till några saker:
+ Väldigt stabilt, iaf för mig, har inte kraschat någon gång.
+ Slår Cod4 hårt på fingrarna

- Kanske beror på att det är Beta men fungerar inte så bra när man har 32 spelare. Men hittar man en server med mindre spelare fungerar det bättre och blir mer spel.

Till de som trodde att Bad Company 2 skulle vara mer likt BF2 för vänta till BF3 i så fall.

Medlem

har en beta-nyckel att ge bort, skicka pm, först till kvarn =)=)


signatur

Sånt e livet

Medlem

Dom måste ändra på att om man som jag kör inverted upp/ner för helikoptrarna så blir det det även i den lilla radiostyrda "uav". Eftersom man bara har en kamera som man kollar med där (och flyger med wsad) så blir det helt fel.

lite svårt att förklara men hoppas ni fattar=D.

Medlem

Jag har en sjukt irriterade grafik-bugg, Så Här ser bilden ut hela tiden när jag försöker spela.

Någon som haft samma problem och löst det?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Jag har en sjukt irriterade grafik-bugg, Så Här ser bilden ut hela tiden när jag försöker spela.

Någon som haft samma problem och löst det?

Mycket underligt, prövat att installera de senaste drivrutinerna? Om inte det funkar, pröva några äldre.

Kontakta även supporten, det verkar vara ett ganska allvarligt problem.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Som gammal BF1942 räv, så testa jag detta bara för att se hur Destruct 2.0 prylen funkade. Men efter en timme så var jag fast...

Dax att återgå till BF scenen tydligen
Bara det börjar dyka upp klaner, annars orkar jag fan inte =D

Ang grafiken på High, klarade jag inte, verkade som gubben haltade när han sprang, nä jävla lagg/hakk pryl

Ställde ner till Medium och allt funkar prima, är ingen grafikbög så det rör mig inte

( cpu: quad 2,4 / 4gig / radeon 4890)
Får känslan att jag bör klara High dock.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av lop3r:

Dom måste ändra på att om man som jag kör inverted upp/ner för helikoptrarna så blir det det även i den lilla radiostyrda "uav". Eftersom man bara har en kamera som man kollar med där (och flyger med wsad) så blir det helt fel.

lite svårt att förklara men hoppas ni fattar=D.

Jag har också problem men lite annorlunda. Flyger både helikoptern och UAV'n med mus, men "invertar" man musen för helin blir det tvärtom för UAV'n. Så det är alltid en som är fel för mig.

Förresten mkt smidigare att flyga UAV'n med musen, bara att trycka R för upp och F för ner.

Medlem

Jag skulle gissa på att när man tar bort prone funktionen så tar du genast bort ett stor summa "campers". Nog är det alltid kul att slakta som prickskytt långt borta gömd liggandes bakom nåt träd. Men aldrig kul att bli utsatt. Med prone borttaget fick jag känslan av att ständigt behöva röra mig, ett skott sen ny position för att jag blivit upptäckt. Vilket jag tycker bara gör det mer realistiskt genom att ta bort en realistik funktion.

Medlem
Skrivet av Tiny:

Jag har också problem men lite annorlunda. Flyger både helikoptern och UAV'n med mus, men "invertar" man musen för helin blir det tvärtom för UAV'n. Så det är alltid en som är fel för mig.

Förresten mkt smidigare att flyga UAV'n med musen, bara att trycka R för upp och F för ner.

Jag har exakt samma problem, klart störande att det inte är olika invertinställningar för UAV och vanliga helis. Plus att det borde finnas känslighetsinställning för olika typer av fordon, just nu är det jäkligt segt att svänga vissa kanontorn, klart mycket segare än tidigare bfspel.


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem
Skrivet av crumm:

Jag skulle gissa på att när man tar bort prone funktionen så tar du genast bort ett stor summa "campers". Nog är det alltid kul att slakta som prickskytt långt borta gömd liggandes bakom nåt träd. Men aldrig kul att bli utsatt. Med prone borttaget fick jag känslan av att ständigt behöva röra mig, ett skott sen ny position för att jag blivit upptäckt. Vilket jag tycker bara gör det mer realistiskt genom att ta bort en realistik funktion.

Precis av den anledningen jag gillar att dom tagit bort prone. Ingen vettig spelare vill ha det, dom enda som har nytta av prone är campers och vem vill ha campers i ett FPS? Exakt... ingen....

Visst... är man sniper och blir dödad hela tiden för att folk vet var man är kanske det är frustrerande... men då är man å andra sidan ingen bra sniper heller... en bra sniper flyttar på sig precis som du säger..
Hur många rundor har ni inte förlorat för att hela ditt lag sitter och trycker på kullen och kör sniper wars med folk på andra sidan banan?

Inaktiv

Har kört lite bad company 2 på ps3 och tycker det är hyffsat underhållande. Stör mig dock på att det inte finns bottar som i bf2, vietnam och 1942 osv, man vill ju inte alltid lira online. Sedan har jag upplevt att det skakar till då och då när man siktar med sniper*störande* Grafiken är nog sämre än bf1943, fast det är ju beta så det kan ju vara därför? Kul men inte perfekt

Medlem

ska dom inte uppdatera pc-betan alls eller?

Inaktiv

Spelade väldigt mycket MW2 tidigare, körde BC2-demot till lvl 6, prövade MW2 igen, sicket skräp! Det är snart mars!!

Medlem
Skrivet av leon65:

Jag har exakt samma problem, klart störande att det inte är olika invertinställningar för UAV och vanliga helis. Plus att det borde finnas känslighetsinställning för olika typer av fordon, just nu är det jäkligt segt att svänga vissa kanontorn, klart mycket segare än tidigare bfspel.

Det är segare att sikta med t.ex tanks pga att det ska vara verkligare.

Medlem
Skrivet av Åkerhjelm:

Ny betapatch på G.

"...However, we are working on a new client seperate to this maintenance window which is with QA at the minute..."

"We are looking at today but depending on maintenance it might get pushed out. So keep your fingers crossed that the QA process goes well on it"

"Mikael is putting together a change list that will go on the forums here that explains the fixes in the client and it will be released before/the same time the client gets released."

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

tackar=)

Medlem

Battlefield Bad Company 2 måste vara det bästa multiplayer spelet än så länge! Betan är sjukt bra tkr jag! jag har inte haft problem med servrar, lagg, ljud o sånt:S Men det är ju bara en Beta och då ska det bugga loss lite, men det är ett sjukt bra spel!;)

btw Laxen som vill sälja key, går köpa beta key på Cdon.com för 50kr xD

Medlem
Skrivet av galth:
Skrivet av Jozo:

Skulle inte prone finnas i PC-versionen? Jag har för mig att de har sagt det...

Jag förstår inte ens varför de inte har med funktionen i konsollversionerna eller i PC-versionen, de flesta andra spelen har ju det. Och det är ju en naturlig reaktion att slänga sig ner om man blir beskjuten...

Ja precis, även J.Rambo blir tvungen att lägga sig ner ibland när kulregnet tar överhanden!,

undrar varför? kanske för svårt att träffa sitt mål då jäkeln gömmer sig? antagligen för att de ska vara "lättare" och passa fler

Nej jag röstar för att dom skippar steloperationerna!

Hört talas om "Dolphin dive"?
Jag är glad som fan att prone är borta, var absolut det drygaste med BF2, alla jävla bug-abusers..

Bara att anpassa spelstilen, alla sitter ju i samma båt. Hoppas dock på att dom släpper offentliga client side servrar :S

Skriv svar