Windows XP vägrar starta efter nyinstallerade Grafik Drivrutiner!

Medlem
Windows XP vägrar starta efter nyinstallerade Grafik Drivrutiner!

Hej. Windows XP vägrar starta efter jag har installerat dom senaste Grafikrutinerna. Jag installerade dom över ett par gammla om det nu kan bero på det. Den laddar windows XP bra och inga problem men datorn startas om så fort den kommer in till inloggningen, man hinner inte se inloggningen ens. Så nu har jag installerat XP på en annan hårdisk och har försökt att nå Systemåterställning genom den här extra hårdisken men har ej lyckats. Jag har även testat med ett annat grafikort men får samma problem.

Jag undrar om någon har några tips? Är det på något sätt man kan köra en systemåterställning igenom XP's Återställningsconsoll, isf vilka kommandon ska användas. Eller kan man reperera XP versionen utan att förlora det som ligger på partitionen. Kan påpeka att det går ej att komma in i Felsäkertläge!

Jag har lyckats fånga blå rutan: c0000221 CRYPT32.dll, babblar nåt om Ogiltig summa.
Har försökt kopiera den här CRYPT filen ifrån XP skivan men får bara meddelandet Åtkomst Nekad, någon som vet varför?

Medlem

Är du säker på att du inte kan komma in i felsäkertläge?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Jupp, är säker. Har prövat alla felsäker alternativ. Jag tänkte försöka med att skicka över alla filer jag behöver till en annan hårdisk men då dyker ett nytt problem upp som vanligt.

När jag försöker nå mina filer på den skadade partitionen så kan jag ej komma in i användar mappen, det står Åtkomst nekad.

Någon som vet hur man fixar det? Isf kan jag jag göra kopia på filerna jag vill ha och sen försöka reperera den skadade partitionen.

Edit: Jag har nu repererat Windows Installationen och har nu tillgång till mina filer och kan även logga in normalt, fast kan ej installera varken gammla eller nya grafikdrivrutiner utan att datorn efter nån minut fryser fast och visar blå ruta eller att skärmen visa svart vid inloggning. Jag beslutar mig att det är fel på kortet, jag ska lämna tillbaks det.

Medlem

låter som ett vettigt beslut


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar