Inaktiv
Jag har 10000:-

Jag har
Windows 7 Home Premium 64
Processor: quadcore 6600
Moderkort: Asus P5K
Ram: Kingston DDR2 2x2gig
Grafikort: Geforce GTX 275
Hårdisk: Western Raptor 150GB

Jag vill ha snabbare, och jag har 10000:-

Vad ska jag byta?

Medlem

Jag önskar att jag hade 10,000kr.

Men, om du nu verkligen vill veta vad jag tycker så bör du spara pengarna. Datorn din verkar redan vara mer eller mindre top-notch, så antingen är du ett troll eller väldigt kräsen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Mest kräsen.
Funderar mest på om en ny processor och en sdd disk kan vara något att satsa på.
Fast jag kanske ska vänta då...

Medlem

Jag skulle säga sikta på något i stil med http://www.webhallen.com/hardvara/109573-webhallen_uppgraderi... idag för att byta upp processor etc och vänta sedan till nästa generation grafikkort eller så.

Inaktiv

Jag har funderat på den också, men är det usb 3 på moderkortet? hittar inget om det.
I Kompletts paket verkar det ingå, men jag vet inte om det är så mycket att hänga upp sig på.

Medlem

Ah, jag menade mest att länka ett exempel och kollade inte på korten i detalj. Båda paketen är riktigt bra och jag såg ett ännu grymmare på komplett nu när jag tittade efter, men då för ett par tusen extra.
Som tekniknörd är det klart att man är nyfiken på USB 3, så Gigabyte-kortet vinner nog.

Medlem

Om jag hade pengar över skulle jag absolut satsa på en SSD-disk, vad jag förstått ska det vara grym skillnad!

För övrigt ser det tidigare länkat uppgraderingspaketet fint ut.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Medlem

SSD gör ju nada i spelprestanda, förutom kanske snabbare load tider. Vet inte vad du har för skärm, men jag hade ju köpt en 120hz eller en med IPS panel. Resten av ditt system är ju redan tillräckligt bra för dagens spel.

1
Skriv svar