Stresstesta Star Wars: The Old Republic

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Greenz:

Tycker det är otroligt att det finns människor här som vet mer än vad redaktionen gör. Bara jag som tycker det är konstigt? :S

Ni är ett par tusen SWTOR-intresserade människor som läser denna text. Redaktionen består av en handfull medarbetare som ska hålla koll på tusentals spel per år. Jag tycker det är mindre konstigt att vi inte kan alla detaljer än att EA inte informerat oss om dem, om de nu är så som vissa tror ovan.

Jag menar bara att det är otroligt störigt att folk ska lägga in kommentarer på hur folk ska göra, agera osv. Bättre dom mailar er med synpunkterna så ni kan lägga upp det istället.

Medlem

Har redan ett game tester account, riktigt lovande spel må jag säga!

Medlem

Reggad och klar, bara att vänta nu

Medlem

Trevligt att få testa

Redaktör
Skrivet av p0k:

Dom som registrerade sitt spel på deras hemsida innan 2011-11-11 kommer bli invitade till stresstestet. Så dom ska inte ta en nyckel. DEtta borde kanske FZ förstå själva och "alerta" allmänheten.

Har pratat med EA och det stämmer som du säger. Jag uppdaterade informationen.

Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Det du säger stämmer inte, säger EA.


signatur
Medlem

haha oj det var inte lite många nycklar, undrar om alla kommer gå åt

Medlem

Själv fick man fulla betan förra fredagen, sitter o spelar som fan nu när man är arbetslös...as kul

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Det du säger stämmer inte, säger EA.

"If you were already signed up for testing before November 11th, you do not need an additional key. By taking a key, you'll deny someone else a chance to test the game - so please do not apply for a key you will not need!" - StephenReid

Så EA har mycket rätt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av p0k:

Dom som registrerade sitt spel på deras hemsida innan 2011-11-11 kommer bli invitade till stresstestet. Så dom ska inte ta en nyckel. DEtta borde kanske FZ förstå själva och "alerta" allmänheten.

Har pratat med EA och det stämmer som du säger. Jag uppdaterade informationen.

Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Det du säger stämmer inte, säger EA.

ehhhh....kan man tolka det på något annat sätt:

"Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. [...]

"As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test."

verkar enligt mig vara två olika saker, "stresstest" och "betaweekend"....
lite luddig info men det KAN ju vara samma sak. Huvudsaken är ju att man INTE ska skriva upp sig på en av nycklarna från FZ, om man fått detta mailet vill säga...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av p0k:

Dom som registrerade sitt spel på deras hemsida innan 2011-11-11 kommer bli invitade till stresstestet. Så dom ska inte ta en nyckel. DEtta borde kanske FZ förstå själva och "alerta" allmänheten.

Har pratat med EA och det stämmer som du säger. Jag uppdaterade informationen.

Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Det du säger stämmer inte, säger EA.

Edit:, pucktvåa nåväl:

Det han menar är vad som stod i det e-mail som skickades ut av Bioware där vi som hade konto sedan innan och reggat för beta test med uppmaningen :

"As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test."

Bra då att det inte stämmer, för många har aktiverat koder fån Curse och andra ställen då det spred sig som en kod till Game Testing (full beta) och inte Beta Weekend (stress test) som det egentligen gäller.

Medlem
Skrivet av Ghagiel:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av p0k:

Dom som registrerade sitt spel på deras hemsida innan 2011-11-11 kommer bli invitade till stresstestet. Så dom ska inte ta en nyckel. DEtta borde kanske FZ förstå själva och "alerta" allmänheten.

Har pratat med EA och det stämmer som du säger. Jag uppdaterade informationen.

Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Det du säger stämmer inte, säger EA.

Edit:, pucktvåa nåväl:

Det han menar är vad som stod i det e-mail som skickades ut av Bioware där vi som hade konto sedan innan och reggat för beta test med uppmaningen :

"As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test."

Bra då att det inte stämmer, för många har aktiverat koder fån Curse och andra ställen då det spred sig som en kod till Game Testing (full beta) och inte Beta Weekend (stress test) som det egentligen gäller.

Right on!!! *knuckles*

Medlem
Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Skrivet av Tompa:

Det du säger stämmer inte, säger EA.

Då måste ju jag dela med mig av en kort bit ifrån deras egna e-mail som han hänvisar till:

As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test.

Redaktör
Skrivet av Scream112:
Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Skrivet av Tompa:

Det du säger stämmer inte, säger EA.

Då måste ju jag dela med mig av en kort bit ifrån deras egna e-mail som han hänvisar till:

As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test.

Tänk så mycket enklare livet vore om alla spelutgivare var överens om vad som gäller...

Min fråga till EA och deras svar:

– Om man registrerat sig för betan och tar en stressnyckel kan det betyda att man inte får vara med i betan? Stämmer det?
– Det stör inte tidigare chanser, dock är det onödigt pga ovan. Det är alltså samma test.

Jag återkommer om jag får nån ny matnyttig info.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av mrmanman:

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut... så förstod jag det iallafall

Skrivet av Tompa:

Det du säger stämmer inte, säger EA.

Då måste ju jag dela med mig av en kort bit ifrån deras egna e-mail som han hänvisar till:

As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test.

Tänk så mycket enklare livet vore om alla spelutgivare var överens om vad som gäller...

Min fråga till EA och deras svar:

– Om man registrerat sig för betan och tar en stressnyckel kan det betyda att man inte får vara med i betan? Stämmer det?
– Det stör inte tidigare chanser, dock är det onödigt pga ovan. Det är alltså samma test.

Jag återkommer om jag får nån ny matnyttig info.

Ja, just Bioware har varit experter på motstridiga svar det senaste halvåret. Stackars Stephen Reid har blivit sönderspammad på Twitter med frågor när utvecklarna sagt olika saker på forumet och på mässor. Ett ord kan innebära en helt annan tolkning, och miljoner människor bokstavstolkar precis allt vad de säger.

Medlem

Haha reggade mig på fz för att vara med om nycklarna men när jag skulle kolla min mail för aktivering så hade jag redan ett mail från star wars om att jag var utvald. hade tydligen redan reggat mig för betan sedan innan.. oh well hehe

Redaktör
Skrivet av Ghagiel:

Ja, just Bioware har varit experter på motstridiga svar det senaste halvåret. Stackars Stephen Reid har blivit sönderspammad på Twitter med frågor när utvecklarna sagt olika saker på forumet och på mässor. Ett ord kan innebära en helt annan tolkning, och miljoner människor bokstavstolkar precis allt vad de säger.

Härligt...

Jag gissar att den där märkliga formuleringen, att man riskerar ett eventuellt betadeltagande om man paxar flera nycklar, kan vara i avskräckande syfte. Finns väl en risk att folk gamar åt sig nycklar från alla håll, mest för att man kan. Det verkar rätt osannolikt att EA/Bioware underkänner en bara för att man råkat få tag på en nyckel extra. Hur de nu skulle kunna få reda på det, om man inte aktivt försöker regga flera nycklar till samma sak på samma konto.


signatur
Medlem

Hrm intressant, reggade mig på www.swtor.com/redeembetacode med betanycklen och fick.
Congratulations!
You have successfully redeemed the following code:
"borttagen nyckel"
You are now registered for the following items:
Message not found

Edit

"Below is a list of valid Star Wars: The Old Republic codes that have been redeemed under this account.
11.16.2011 BETA Testing Code (Event 1)"

i själva profilen så allt verkar ok, undrar dock vad "(Event 1)" står för.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

så då har man reggat nycklen när får man börja lira :p?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

så då har man reggat nycklen när får man börja lira :p?

Det har de inte sagt än. Men spelet startar med "early game access" om en månad så inom några veckor måste de stresstesta.

Medlem

tack så mycket?

Medlem

antar det är samma som man fick om man var med i tidigare tester. så har en men det är ju väldigt snällt av er FZ :E


signatur
Medlem

Alla ni som spelat stresstest osv och tycker det är skitkul när ni kom typ till lvl 8-9. Spelet är kul vid låg level, dock när man kommer till högre lvl runt 20 så finns det helt plöttsligt knappt något att göra och grouping är totalt värdelöst och svårt som det är nu, samma sak med instancer det är som ett skämt. Allt är statiskt och tråkigt bossar utmärker sig inte alls , alla mobs står stilla i ett hörn typ tills man anfaller, tjoho va roligt :/

tyckte det var roligt i nån vecka sen blev det inte mer med det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Oneone:

Alla ni som spelat stresstest osv och tycker det är skitkul när ni kom typ till lvl 8-9. Spelet är kul vid låg level, dock när man kommer till högre lvl runt 20 så finns det helt plöttsligt knappt något att göra och grouping är totalt värdelöst och svårt som det är nu, samma sak med instancer det är som ett skämt. Allt är statiskt och tråkigt bossar utmärker sig inte alls , alla mobs står stilla i ett hörn typ tills man anfaller, tjoho va roligt :/

tyckte det var roligt i nån vecka sen blev det inte mer med det.

Typ WoW med andra ord?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har en nu!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Så denna nyckel funkar först på lördag? Trodde det handlade om beta nycklar så tjejen kunde prova lite (jag har beta nyckel)

Medlem

Tog hem en nyckel från en annan sida för ett par dagar sedan, men väntar fortfarande på att kunna dra hem klienten...

Medlem
Skrivet av Oneone:

Alla ni som spelat stresstest osv och tycker det är skitkul när ni kom typ till lvl 8-9. Spelet är kul vid låg level, dock när man kommer till högre lvl runt 20 så finns det helt plöttsligt knappt något att göra och grouping är totalt värdelöst och svårt som det är nu, samma sak med instancer det är som ett skämt. Allt är statiskt och tråkigt bossar utmärker sig inte alls , alla mobs står stilla i ett hörn typ tills man anfaller, tjoho va roligt :/

tyckte det var roligt i nån vecka sen blev det inte mer med det.

PRECIS så kände jag också. Spelet var beroendeframkallande kul mellan ~lvl7-10, men det störtdök nästan direkt efter man lämnar startplaneten. Då möts man av för mycket på en gång och det blir betydligt mindre greppbart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

De många sidor som har fått massa nycklar att dela ut en polare så starwarssverige.se hade fått nycklar. Då har dem satsa stor med att dela ut nycklar att dem har tänk på dem små community och inte bara dem stora namn som FZ.

Gen
Medlem

Jäklar vad mycket personlig info man skulle skriva in vid registreringen.

Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smogard49:

Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln).

Snabbt blir lätt fel, Lördag borde det således stå?

Jag förstår inte vad du menar. Du får nyckeln nån timme efter att du bokat den, sen måste den registreras på SWTOR-sajten senast lördag morgon. Testet drar igång senare i höst/vinter, i nuläget är det inte bestämt när.

Tror han syftar på stavfelet som smygit sig in på sidan där man får nyckel till stresstestet.

"Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln)"

123
Skriv svar