Call of Duty: Modern Warfare 3

Medlem

Inte förvånad

Medlem

Känns jävligt blekt nu när BF3 är ute..
Skiter i detta..
*Loggar Origin*

Medlem

Hoppas man kan välja att betala enbart för DLC och att dom inte sätter en så extremt jäkla Bobby Kotick girig prislapp på det i så fall.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Intressant, intressant.

Skulle köpt MW3 direkt om det inte var så dyrt (dyrt när man tänker på vad man egentligen får för pengarna) och om jag i förväg visste hur mycket support spelet skulle få. Ett till MW2 fiasko när det gäller support är inget att hänga i julgranen.

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:

Håller mig fortfarande på BF3's sida om "slaget" så att säga.
Jag förstår inte hur folk kan klaga på Origins, det fungerar - som många före har sagt - som Steam i princip. Det ligger och puttrar i bakgrunden och drar vad? Inget som jag märker av på långa vägar.

Däremot så hade jag gärna sett en utveckling av Battlelogen, och snälla; ge mig ett menysystem. Battlelogen social - JA!
Battlelogen som spelhanterare - NEJ!

Jag har älskat alla campaigns i CoD serien, sedan MW, så även om den där "korridors-shootern" är där, och gör sig så gott som ständigt påmind, så har CoD lyckats levera en bra story.

Multiplayern däremot har varit likadan sedan Q3-motorn släpptes, för ungefär 10 år sedan. Exakt likadan. Våga göra något nytt för fan, se på DICE.
Att spränga väggar - vackra högupplösta väggar - och se stenraset ramla ner på en stackars snubbe som råkar springa under det, eller ligga på 1km avstånd och blåsa skallen av någon med en M98B sniper, det känns jävligt bra rent ut sagt.

Så båda har bra och dåliga kvalitéer, men DICE kör på nytt, nästan vartenda gång, och lyckas.
CoD-serien behöver en rejäl reboot. Gör om, gör nytt, våga satsa.

Ang Dice håller jag verkligen inte med BF2 var och är episk (den riktiga definitionen av episk)
Bc2 var imba pga av fin grafik och att man kunde förstöra "alla" hus ock väggar, folk kunde inte bara smitta runt ett hörn längre. Men när man vant sig vid detta, såg man snabbt spelets brister och tröttnade.
BF3 tog BC, förminskade förstörelsen, men gjorde så att det som fanns kvar blev snyggare.
och la till lite snyggare grafik. prisade BF comunityn med att vi skulle få stora bannor (största någonsin) 64 spelare, och en "riktig" uppföljare till BF2.

Conquest large bannorna är löjligt små (Grand bazaar 64, lika stor som Karkand 16?)

Nej BF3 var/är samma sak som med BC2, sjukt snygg grafik, jävligt fin förstörelse (den som finns) jävligt coola vapen anpassningsmöjligheter. men nu när man vant sig vid det så känns spelet sjukt tråkigt.

Personligen kommer jag lägga spelet lite halvt på hyllan och invänta BTK Dlc:n ihop om att dem inte förstört dem gamla klassikerna och att dem i princip nerfat/tweakat varenda vapen.


signatur

Rwa?

Medlem

Ja det är klart, gillar man gammal burkmat är det ju bara att korka upp och äta vidare... Men vill man spela nått som inte är ett skin/map pack så tittar man bort från detta..

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

En bra kommentar från IGN skriven av: IClockMyGlock.
REASONS WHY ITS POPULAR:

1. CASUAL SHOOTER
2. EASY LEARNING CURVE
3. AMERICAN GAME ABOUT WAR GETS PEOPLE PATRIOTIC
4. TAKES NO SKILL
5. PEOPLE ARENT READY FOR TACTICAL SHOOTERS LIKE BF3

Kan inte hålla med mer.

Jag vet att det inte är dina åsikter (även fast du "inte kan hålla med mer")

Men alla dessa punkter passar ju in på BF3 också (med några justeringar)

BF3 är en casual shooter.
BF3 var väldigt simpelt att lära sig. (dock ser man en hel del som har problem att trycka W, och dra musen uppåt/neråt när dem vill åka upp i en jet, beroende på om man har inverted eller inte.
Samma sak med helikopter där några inte ens klarar att hålla in W för att lyfta utan tippar direkt och kraschar.)

Amerikanskt krigspel (inte från Amerika, men handlar om Amerika )

kräver inte "skills" mest bara lära sig bullet dropp när man skjuter på längre distanser.

och att folk inte är redo för taktiska shooters.
Vilket BF3 verkligen inte är.


signatur

Rwa?

Medlem

MW3 lär handla mer om skills än BF3, helt klart.

Sen att BF3 inte kostar mer än spelet, BULLSHIT, jag behöver köpa en ny dator bara för
att kunna spela spelet på en "ok" nivå, min lite äldra dator klarar bara av 40 fps i
sämsta grafikläget, och då har jag ändå DX10 stöd så det är ingen 386 jag kör på direkt.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

MW3 lär handla mer om skills än BF3, helt klart.

Sen att BF3 inte kostar mer än spelet, BULLSHIT, jag behöver köpa en ny dator bara för
att kunna spela spelet på en "ok" nivå, min lite äldra dator klarar bara av 40 fps i
sämsta grafikläget, och då har jag ändå DX10 stöd så det är ingen 386 jag kör på direkt.

Ja, för det är så verkligt med skills att springa omkring med UMP/Ranger/G18 Dual etc... Snipers utan bulletdrop, so fing real.
Jag måste också quota en vän till mig; "Vilken seriös gamer idag har inte minst ett GTX 560/ti eller ett 6950?".
Så BF3 går neråt för att DICE inte sitter och trycker på en 10-år gammal motor? Tänk efter lite varför MW3 flyter på typ alla datorer...

Inaktiv
Skrivet av Kamikazeb:

Vad fan är det för fel på folk egentligen? Varför ska man sitta och gnälla som någon jävla barnrumpa?
"MW3 är skit och för noobs amagad så fult och sketadålit, MITT SPEL SOM JAG GILAR ER BETTRE".

Tycker du att det är det? OKEJ, fortsätt spela ditt spel och låt det andra vara. Helt otroligt att man inte bara kan njuta av det man har(bf3) utan istället MÅSTE man sitta och klaga på ett annat spel som inte har ett skit med det att göra. Är så sinnesjukt trött på alla idioter. Nu tänker jag avrunda med lite BF3 och sen sticka in till stan och köpa MW3.

VÄX UPP!

jag kan hålla med dig till 100% men bara för nyfikenhet, varför lägga energi på alla FZ medlemmar som antagligen kommer att dumförklara dig nu och tycka du är en idiot.

Men som jag sa håller med dig 100% du har så mycket mer rätt än alla hatare som inte inser att man får tycka som man vill, att det är så svårt att hålla igen kakhålet och spela det dem fan tycker är roligt, men istället ska man behöva bli dumförklarad för att man tycker BF3 är roligare än MW3 xD

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Babyc4ke:

Håller mig fortfarande på BF3's sida om "slaget" så att säga.
Jag förstår inte hur folk kan klaga på Origins, det fungerar - som många före har sagt - som Steam i princip. Det ligger och puttrar i bakgrunden och drar vad? Inget som jag märker av på långa vägar.

Däremot så hade jag gärna sett en utveckling av Battlelogen, och snälla; ge mig ett menysystem. Battlelogen social - JA!
Battlelogen som spelhanterare - NEJ!

Jag har älskat alla campaigns i CoD serien, sedan MW, så även om den där "korridors-shootern" är där, och gör sig så gott som ständigt påmind, så har CoD lyckats levera en bra story.

Multiplayern däremot har varit likadan sedan Q3-motorn släpptes, för ungefär 10 år sedan. Exakt likadan. Våga göra något nytt för fan, se på DICE.
Att spränga väggar - vackra högupplösta väggar - och se stenraset ramla ner på en stackars snubbe som råkar springa under det, eller ligga på 1km avstånd och blåsa skallen av någon med en M98B sniper, det känns jävligt bra rent ut sagt.

Så båda har bra och dåliga kvalitéer, men DICE kör på nytt, nästan vartenda gång, och lyckas.
CoD-serien behöver en rejäl reboot. Gör om, gör nytt, våga satsa.

Ang Dice håller jag verkligen inte med BF2 var och är episk (den riktiga definitionen av episk)
Bc2 var imba pga av fin grafik och att man kunde förstöra "alla" hus ock väggar, folk kunde inte bara smitta runt ett hörn längre. Men när man vant sig vid detta, såg man snabbt spelets brister och tröttnade.
BF3 tog BC, förminskade förstörelsen, men gjorde så att det som fanns kvar blev snyggare.
och la till lite snyggare grafik. prisade BF comunityn med att vi skulle få stora bannor (största någonsin) 64 spelare, och en "riktig" uppföljare till BF2.

Conquest large bannorna är löjligt små (Grand bazaar 64, lika stor som Karkand 16?)

Nej BF3 var/är samma sak som med BC2, sjukt snygg grafik, jävligt fin förstörelse (den som finns) jävligt coola vapen anpassningsmöjligheter. men nu när man vant sig vid det så känns spelet sjukt tråkigt.

Personligen kommer jag lägga spelet lite halvt på hyllan och invänta BTK Dlc:n ihop om att dem inte förstört dem gamla klassikerna och att dem i princip nerfat/tweakat varenda vapen.

Och? Jag har inte sagt något om BF2, det är fortarande mitt favoritspel i BF-serien.

Sen snälla, SNÄLLA, om du ska skriva en massa text, kan du skriva riktigt? Jag orkar inte läsa massa P12-stavningar, för din egen skull, lär dig stava.

Där kom det; nerfa vartenda vapen. Skulle jag gissa, så är du en av de som gnäller på att P90'n är så "OP" på MW (med det vill jag säga: har du sett en P90 i livefire? Spyr kulor, knappt någon recoil).
Newsflash; man kan inte ta hur många kulor som helst i kroppen och överleva, det är något som alla CoD'are glömmer (även jag ibland, då jag är en elitist på MW, och glömmer att man inte kan suga kulor som en svamp längre).

Jag säger inte att allt är perfekt i BF3, det finns en heldel små tweaks de kan göra för att det ska bli ett perfekt vapensystem (sänka effektiv range på shotguns, höja recoil på en icke-mountad LMG, göra snipers som drar av .338 LUA-kulor 1-shot i kroppen (ja, de lämnar stora hål i folk)).
Det finns tweaks som både CoD och BF3 hade mått väldigt bra av, men att nedgradera BF3 för att man inte kan köra det på högsta, det är som att säga att Crysis är dåligt/ser dåligt ut - det går inte.
Är man så snål så att man inte vill lägga pengar på sin dator, utan sitta där med en halvkass gammal burk, då får man fan skylla sig själv rent ut sagt.
Men ja, jag vet också att det finns de som inte har råd med att uppgradera datorn.

Hursomhelst - sänk inte ett spel för att DU inte kan köra det på högsta grafikinställningarna, bara för att DU inte håller din dator ständigt uppdaterad.

Medlem

Blir nog bra med multiplayern! Givet köp för mig hursom

Medlem

Call of duty 4 modern warfare kändes redan gammalt men var kul för att det bytt till modern tid ist för andra världskriget.
Nu är det bara löjligt med alla cod spel.
imo är det Quake / unreal med militär/cs skin.

CS är mer tactica shoter än CoD
jämmför man mot BF är BF som simulator i jämmförelse mot cod.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av Bobbey:

MW3 lär handla mer om skills än BF3, helt klart.

Sen att BF3 inte kostar mer än spelet, BULLSHIT, jag behöver köpa en ny dator bara för
att kunna spela spelet på en "ok" nivå, min lite äldra dator klarar bara av 40 fps i
sämsta grafikläget, och då har jag ändå DX10 stöd så det är ingen 386 jag kör på direkt.

Ja, för det är så verkligt med skills att springa omkring med UMP/Ranger/G18 Dual etc... Snipers utan bulletdrop, so fing real.
Jag måste också quota en vän till mig; "Vilken seriös gamer idag har inte minst ett GTX 560/ti eller ett 6950?".
Så BF3 går neråt för att DICE inte sitter och trycker på en 10-år gammal motor? Tänk efter lite varför MW3 flyter på typ alla datorer...

Angående bulletdrop, knappast realistiskt i något av spelen, so what?

Sen ditt trollande om seriös gamer:
Man kan ju ha ett liv utanför datorvärlden också?

Dessutom är det knappast så att seriösa gamers spelar BF3 då det är gjort
för casual gamers i första hand, seriösa gamers spelar SC2 eller LOL idag.

Medlem

Sen när började man recensera map pack här på FZ?

Medlem
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av Bobbey:

MW3 lär handla mer om skills än BF3, helt klart.

Sen att BF3 inte kostar mer än spelet, BULLSHIT, jag behöver köpa en ny dator bara för
att kunna spela spelet på en "ok" nivå, min lite äldra dator klarar bara av 40 fps i
sämsta grafikläget, och då har jag ändå DX10 stöd så det är ingen 386 jag kör på direkt.

Ja, för det är så verkligt med skills att springa omkring med UMP/Ranger/G18 Dual etc... Snipers utan bulletdrop, so fing real.
Jag måste också quota en vän till mig; "Vilken seriös gamer idag har inte minst ett GTX 560/ti eller ett 6950?".
Så BF3 går neråt för att DICE inte sitter och trycker på en 10-år gammal motor? Tänk efter lite varför MW3 flyter på typ alla datorer...

Angående bulletdrop, knappast realistiskt i något av spelen, so what?

Sen ditt trollande om seriös gamer:
Man kan ju ha ett liv utanför datorvärlden också?

Dessutom är det knappast så att seriösa gamers spelar BF3 då det är gjort
för casual gamers i första hand, seriösa gamers spelar SC2 eller LOL idag.

Jesus... Bulletdroppen har en RIKTIG SNIPER kollat över, och säger att det stämmer... Men varför lyssna på någon som kan sin sak. DET FINNS INGEN BULLETDROP I COD, så, det var tvunget att komma fram..
Ja, man kan ha ett liv utanför datorn, men man kan ändå spela seriöst, det ena utesluter inte det andra.
En seriös gamer spelar inte bara SC2 och LoL. En seriös gamer spelar ALLA e-sport inriktade spel, och mer därtill. Jag spelar ALLT, i princip.

Medlem

Har precis spelat igenom sp, och det är hur bra som helst och sjukt snyggt, ungefär 10 miljoner mer polygoner i varje bildruta än BF3 och inte bara snygga posteffekter, och det absolut bästa: inget inputlag eller musfördröjning på grund av vad som renderas så som tyvärr frostbite fungerar. Utan perfekt precision på siktandet.
Vapen ljuden är sjukt bra helt annan klass än BF3 som bara låter tjockplast, bastrumma och eko.
har spelat i stort sett alla fps värda och spelas sen 1996 och måste säga att MW3 SP är verkligen riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Eller.. så kan man ju spela båda och vara nöjd?

Ibland lira ett svinsnyggt lir med sjukt bra ljud och massiva fighter i stora områden.. och ibland sjukt snabb fps action med ett mindre antal spelare som kräver en helt annan spelstil och även skapar lite "jag räddade hela laget känsla" ibland

Har jag fel?

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av Bobbey:

MW3 lär handla mer om skills än BF3, helt klart.

Sen att BF3 inte kostar mer än spelet, BULLSHIT, jag behöver köpa en ny dator bara för
att kunna spela spelet på en "ok" nivå, min lite äldra dator klarar bara av 40 fps i
sämsta grafikläget, och då har jag ändå DX10 stöd så det är ingen 386 jag kör på direkt.

Ja, för det är så verkligt med skills att springa omkring med UMP/Ranger/G18 Dual etc... Snipers utan bulletdrop, so fing real.
Jag måste också quota en vän till mig; "Vilken seriös gamer idag har inte minst ett GTX 560/ti eller ett 6950?".
Så BF3 går neråt för att DICE inte sitter och trycker på en 10-år gammal motor? Tänk efter lite varför MW3 flyter på typ alla datorer...

Angående bulletdrop, knappast realistiskt i något av spelen, so what?

Sen ditt trollande om seriös gamer:
Man kan ju ha ett liv utanför datorvärlden också?

Dessutom är det knappast så att seriösa gamers spelar BF3 då det är gjort
för casual gamers i första hand, seriösa gamers spelar SC2 eller LOL idag.

Jesus... Bulletdroppen har en RIKTIG SNIPER kollat över, och säger att det stämmer... Men varför lyssna på någon som kan sin sak. DET FINNS INGEN BULLETDROP I COD, så, det var tvunget att komma fram..
Ja, man kan ha ett liv utanför datorn, men man kan ändå spela seriöst, det ena utesluter inte det andra.
En seriös gamer spelar inte bara SC2 och LoL. En seriös gamer spelar ALLA e-sport inriktade spel, och mer därtill. Jag spelar ALLT, i princip.

Bulletdrop eller inte, "realistisk" eller ej. Jag väljer att försöka vara duktig på spelet och inte fundera över hur duktig jag skulle vara "på riktigt" pga. att ett spel är en god simulering. På en vecka har jag avfyrat fler skott än vad någon riktig prickskytt har gjort under en mångårig träningskarriär mot sitt "mål" att bli bra i ett datorspel

En "riktig gamer" spelar upprepat de spel som är värda att spela och som har mer "skills" än tur inblandat. Dessa spel kräver ofta en 3d-motor som behandlar input från t ex. mus på ett vettigt sätt, tyvärr något som dagens spel inte klarar av. Är dessa spel dessutom roliga, kan köras i hög fps (100+ i kombination med dual-link dvi @ 120hz eller crt skärm) så fastnar man många kvällar framför datorn

F:\Files\QW\scaz.miniquake.bat

Men varför ska folk alltid jämföra CoD och BF3, det är som att jämföra GTA och Saints Row!
De är extremt olika, även om ni inte verkar vela inse det.

Samtidigt så ska jag hålla mig borta från att börja ranta om den hemska SPn, obalanserade MPn, tråkiga vapnena, och icke originella gameplayn. Och resten, förstås.
Jag hatar CoD, det som en gång var det roligaste och bästa jag har spelat har förvandlats till en hög med dynga som alla ändå alltid köper, i klorna på världens girigaste och i allmänhet värsta utgivare.

Medlem

Mitt sämsta inköp. Det är ännu mer obalanserat än MW2, så om ni inte gillar obalanserade spel, köp inte.

Medlem

Jag hade inte gett MW3 4/5. 3/5 möjligtvis. Dock enbart för att MP är underhållande, ett tag. Tyvärr när man envist klänger sig kvar i en föråldrad grafikmotor som inte kan hantera förstörbar omgivning eller dyl. kan jag inte se att en 4a är "rättvis". När det gäller tjänster så funkar Origin/Battlelog för mig alldeles utmärkt. Har inte haft något problem överhuvudtaget. Att betala för en tjänst som borde ingå i spelet från början är bara snålt och ytterligare bevis på hur penningstinna vissa utgivare är. Med motto som att "mjölka vad som kan innan skiten slutar sälja" mentaliteten funkar utmärkt så länge folk är dumma nog att gå med på det. Tack, men nä tack. Vill jag lira ett bra CoD installerar jag något av dom äldre versionerna (1-2) istället...

MW3 är inget annat än en riktig avgrunds rapning. Du smakar vad du åt i förmiddags. Enda skillnaden är att du saknar substans från tidigare måltid...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av marcus95:

Mitt sämsta inköp. Det är ännu mer obalanserat än MW2, så om ni inte gillar obalanserade spel, köp inte.

Jag har mitt hemma och har inte installerat det än, vad är det som är obalanserat? Konsoll eller PC?

Medlem

Ljudet i detta spel är inte direkt BF3 klass

CoD är lite för rörigt för min smak. Det är säkert skitkul om man gillar när det är konstant action från höger och vänster.

Nja blir nog inte CoD för min del denna gång. Black Ops blev det sista CoD spelet för mig.

CoD 1, CoD 2 och CoD 4 forever <3

Inaktiv

Som BF fanboy finner jag detta intressant trots allt

Frågan är väl vad som händer med Elitepacket nästa år då del fyra släpps? får ju hoppas på någon form av "integration"?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ljudet i detta spel är inte direkt BF3 klass

CoD är lite för rörigt för min smak. Det är säkert skitkul om man gillar när det är konstant action från höger och vänster.

Nja blir nog inte CoD för min del denna gång. Black Ops blev det sista CoD spelet för mig.

CoD 1, CoD 2 och CoD 4 forever <3

Personligen tycker jag BF är lite rörigt. Rätt var det är har man en bomb i huvudet eller så smäller det hit å dit och är tusen pers överallt. Dock ren underhållning! I CoD känner jag ändå den där "mapkontrollen" jag eftersöker.

http://www.bagdadcafe.se/

Du kanske lirade där innan det blev leasade servrar?

Medlem

köper när det hamnar på rea, kanske

Gen
Medlem

Grym recension som har fått mig att vilja testa det hos någon kompis för att jämföra MP med BF3 dock inte tillräckligt för att köpa det. Fast Black Ops singleplayer var riktigt underhållande så jag ska inte säga för mycket.

Medlem

undra om vilken karaktär special ops uppdragen har, som i första mw? går de att köra i split screen i soffan eller inte? hur många uppdrag rör det sig om?
tycker recensenten la ner 50% av all text på att försöka vara lustig över cod:s fysik och grafik och dessutom misslyckades kapitalt.
Räcker att skriva "spelet kör en föråldrad grafikmotor, samma som tidigare spel i serien. För mer exempel, se bifogad videofil"...Och nej jag är inget jävla cod-fan...besviken som fan de senaste två spelen

Medlem
Skrivet av Icewind:

Efter den obalanserade casualsoppa som var BF3 så blir detta en frisk fläkt. Visst MW3 lär ha en hel del brister men så illa som BF3 kommer det aldrig bli. BF3 online med kompisar i grupp kan ju sammanfattas med 15 ord "Server has disconnected unexpectidly. Are you sure you have the right version of the game". Det blir ju Casual mot Casual hur mycket BF3 buttboys än vill tro annat tills ARMA3 kommer men MW3 är iaf inte helt trasigt.

Märkligt fel, har aldrig råkat ut för eller hört talas om. Varken i LAN-lir ut mot nätet eller party-funktionen i Battlelog.
Du har något fel som är trasigt.

Skriv svar