Catwoman bara spelbar om du har online pass

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Natrium:

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Varför skulle du vilja lira det på PC? Det lär knappast vara den bättre versionen.

Just det för det hör ju till vanligheterna att konsollversionerna är bättre än PC??? /obvious ironi

Combo funktionen i fightingen är väl det som gör att det är spelbart som PC spel. Allt i Arkham Asylum är som gjort för konsoll, som exempelvis Resident Evil spelen.
Jag tog RE som exempel för att PC versionen fick en snyggare version av 5:an men vad gör det när man har en PC med för hög prestanda, FPSen får det att se ut som att Chris får ticks när han går in i en animation, vilket var påtagligt ofta...

Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Natrium:

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Varför skulle du vilja lira det på PC? Det lär knappast vara den bättre versionen.

Pc versionen kommer att ha bättre texturer, dx11 stöd, extra physx effekter och 3d stöd.

Så rent grafiskt är pc versionen den bästa versionen, själva spelet kommer vara identiskt på alla plattformar.

Inaktiv
Skrivet av mangler:
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Natrium:

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Varför skulle du vilja lira det på PC? Det lär knappast vara den bättre versionen.

Pc versionen kommer att ha bättre texturer, dx11 stöd, extra physx effekter och 3d stöd.

Så rent grafiskt är pc versionen den bästa versionen, själva spelet kommer vara identiskt på alla plattformar.

Snyggare är defenitivt aldrig synonymt med bättre, vilket var det jag försökte få fram.
Går man efter grafik så kanske man inte ska spela batman överhuvudtaget XD

Gillar styrningen med tagentbord + mus över kontroll i nästan alla spel: *Batman, Assassins.
Kontroll är bra till bil - fightingspel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Gillar styrningen med tagentbord + mus över kontroll i nästan alla spel: *Batman, Assassins.
Kontroll är bra till bil - fightingspel

Tycker precis tvärt om, m us och tangentbord är utmärkt för klick and play samt datorhanterande men inget slå den sköna känslan man får av en handkontroll, samt att man kan sitta i många timmar och nöta utan musarm eller något som helst obehag. Alla är olika helt enkelt, till PC föredrog jag ofta gamepad

Skrivet av Nightsorrow:

Finns dock inga tecken på att priserna för begagnade spel går ner pga av det här, så jo, det är en extra kostnad.
Och det är lite irriterande, då jag känner en del som köper begagnat för att dom inte har råd med fullpriset, och då är det ju lite taskigt att dom inte får "hela" spelet. Borta är dagarna där man faktiskt kunde låna ( ) ett spel till en polare för en vecka, utan problem. Nu är det onlinepass, verification-keys, ett visst antal aktiveringar m.m.
Om företagen nu bestämt måste tjäna pengar på begagnade spel, kan dom inte göra en deal med återförsäljarna då, att få en (jävligt liten, då de redan fått betalt för denna kopian en gång) andel, snarare än att lägga till en kostnad till?

Priserna går väl visst neråt?
Kollar man på nätet eller andra riktiga begagnat-marknader kostar spelen mindre om de saknar onlie-pass, men om man köper beg-spel i butik som game/gamestop så får man skylla sig själv. Där är ju ett begagnat ex ofta dyrare än ett spel är nytt på nätet...
Sen ska jag väl säga att jag ofta lånar spel av mina polare, varje gång vi har lan brukar vi låna ut våra nyförvärv mellan varandra, men det är så klart på konsol. Visst finns en del spel som kräver online-pass eller liknande, men det är inget som stör Spelupplevelsen, och ofta får man ett par timmar gratis MP om det nu är det som lockar. Är spelet sen sjukt kul kan man ju alltid köpa det
Annars lämnar man tillbaka det till sin kompis och lånar något nytt, minns tiden då det gick på PC, innan alla började slänga sina rättigheter till DRM som Steam m.fl. till förmån för vänlistor, reklam och achievements.

Medlem

Och där fallerade hela skitsnacket om att dessa "pass" skulle vara för att de som köper begagnat kostar pengar i drift. För vissa stämmer det säkert men i det här fallet är det ren och skär bs, det handlar mer och mer om att suga ut så mycket det går av deras kunder. Så frågan man bör ställa sig om man gillar alla dessa dlc och "pass" är "Vill jag verkligen betala mer för mindre i framtiden?", tror ni inte det kommer ske? Tja tiden lär väl utvisa vem av oss som får rätt antar jag.

Det finns inget som säger att ugtivare/utvecklare ska ha betalt när folk säljer spel de inte längre vill ha. Volvo får inte en krona när folk säljer sina bilar, Philips får inte en cent när folk bestämmer sig för att sälja deras produkter vidare, varför ska spel vara annorlunda? Det här börjar bli skrattretande och mediabranschen tar sig allt större "friheter" för var dag som går. Börjar nästan överväga att bojkotta hela sabla industrin...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Och där fallerade hela skitsnacket om att dessa "pass" skulle vara för att de som köper begagnat kostar pengar i drift. För vissa stämmer det säkert men i det här fallet är det ren och skär bs, det handlar mer och mer om att suga ut så mycket det går av deras kunder. Så frågan man bör ställa sig om man gillar alla dessa dlc och "pass" är "Vill jag verkligen betala mer för mindre i framtiden?", tror ni inte det kommer ske? Tja tiden lär väl utvisa vem av oss som får rätt antar jag.

Det finns inget som säger att ugtivare/utvecklare ska ha betalt när folk säljer spel de inte längre vill ha. Volvo får inte en krona när folk säljer sina bilar, Philips får inte en cent när folk bestämmer sig för att sälja deras produkter vidare, varför ska spel vara annorlunda? Det här börjar bli skrattretande och mediabranschen tar sig allt större "friheter" för var dag som går. Börjar nästan överväga att bojkotta hela sabla industrin...

Mmm korrekt.

Det är väl även för att familjer med flera barn skall bli tvungna att köpa varsitt ex till kidsen som inte vill dela konto med tex lillebrorsan.

Typ som om jag o tanten skulle vara tvungna att köpa varsitt ex av nya filmen vi vill se hemma i soffan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det må låta dåligt, men begagnatpriserna är inte så otroligt låga vad jag vet.
Det dröjer inte alltför länge efter release innan spel hamnar runt 200 spänn i nyskick.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Det bästa vore om gamestop, game och alla andra stora kunde gå med på att istället ge företaget någon procent, kanske 10-20 så att vi slapp detta. Begagnade spel skulle bli dyrare, men förmodligen inte 80kr dyrare.

NEJ, vill spelutvecklarna/spelutgivarna få del i begagnatmarknaden, får de köpa in sig i gamestop, game m.fl eller öppna egna butiker där man köper in/säljer begagnat.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Hjärndött initiativ mot pirater. Det här slutar som vanligt med att kunderna hamnar i punggreppet. För hur brukar det se ut?

Piraterna har spelet före releasedag, med allt extragodis, utan onlinekrav.

Kunderna har DRM-problem, blir pålurade att de ska registrera sig (så att företaget tjänar extra pengar på kunduppgifter), får kanske spelet före releasedag om de beställer online, har onlinekrav och massa annan skit.

Inte för att man bryr sig i just det här spelet, kommer inte skaffa det.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

är väl mest för att jävlas med folk som kör piratkopierat, för då så får dom ju en slant för spelet iaf

Som Schimpans redan har skrivit så får piraterna spelet tidigare, alla extra grejjer, ingen drm... Så förstår inte hur dom får pengar från det >.>

Medlem

En konsol i sig ÄR ju DRM ( den extremaste formen ), så detta är väl inget förvånansvärt?

Vi som spelar på PC har ju sett mjukvaru-varianten ett bra tag.

Inga servrar, inga mod-tools och sen konsoler blev populära inga gratis maps...Allt kan säljas som DLC nuförtiden.

( Och, Steam har "reklam", som Grumbledock så infernaliskt tjatar om i varenda post hen gör:
Under settings i steam klicka ur :
"Notyfy me ( with Steam instant messages ) About additions or changes to my games, new releases, and upcoming releases" - Du slipper "reklam" då. )...

DRM kommer man inte ifrån, spelande har blivit accepterat, oavsett vilken plattform du föredrar.

Jag kan förstå att vissa föredrar handkontroll om dom lider av musarm. Sen är det ju upp till dom att plugga in den i rätt port.

Andrahandsförsäljning är ett större problem än piratkopiering - när det gäller att dra in pengar, så detta är inte förvånande alls....


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Klart det är ett större problem eftersom denna försäljning med rätt så stor säkerhet är en förlust. Men som vanligt verkar utvivarna tänka kortsiktigt, de inser inte att de på sätt och vis är tack vare denna marknad som spel säljer så bra som de gör.

Medlem

Helt rätt. Om spelutvecklarna inte får dina pengar så behöver de inte ge dig hela spelupplevelsen. Jag tycker inte det e mer än rätt.

12
Skriv svar