Rösta fram Heroes VI-vinnarna

Medlem
Skrivet av Mr. Reedux:

Skulle någon kunna ge en lätt kritik på mitt bidrag, (nr.8 ) och förklara vad som får den att inte stå ut som 12?

Är det just för att det är dem nya karaktärerna från Heroes 6 så att man inte känner igen det eller känns det lite för cheesy för ett RTS?

Mr. Reedux jag tror att #12 fick mer röster än dig för att den illustrerar väldigt tydligt vad många tycker att Heroes är. Jag tror alla inser att du är en duktigare illustratör rent tekniskt sett men du faller (precis som jag) på att din bild inte skapar rätt Heroes-känsla

Medlem

Mr. Reedux, du bad om lite feedback! Här är vad jag tycker:

Största problemet är att den känns väldigt WoW, och det gör att Heroes känslan försvinner direkt. Sen kan du vara så att folk tycker den är "för bra" för att de ska rösta på den. För tekniskt sätt är den lätt bäst, men så är du ju också proffs(eller nästan)!

Generellt för många av dina bilder(tittade på bloggen) är att du satsat mycket på perspektivet men missat känslan för minspel och realism en del. T.ex. Flickan med svärdet i grottan: Varför ser hon ut som hon sålt smöret och tappat pengarna, men samtidigt håller hon nochalant i ett stort 2 handssvärd... tänk om hon istället stått med en benet på ett monster lik och svärdet genom huvudet på monstret med andra monsterlik bakom med vinnarleende och lite blod och skit.... då hade bilden berättat en full historia
Oavsett är du väldigt duktig tekniskt redan! Lycka till med framtida bilder!

Medlem

Ramen - Tack!
Sveakungen - Hon hittade svärded i grottan! (hade en hel serie planerad men blev inte riktigt av!)
Tack, förstår vad du menar med WoW och att det inte är riktigt rätt känsla. Är lite mer sånt jag illustrerar så

Tack igen!

Medlem

Till frammtida tävlingar som denna kan jag rekommendera att Fz först väljer ut 10 "värdiga bidrag" och att registrerade medlemmar Sedan får rösta bland dessa.

Medlem
Skrivet av Adex:

Gärna mer såna här tävlingar i framtiden, men då borde verkligen röstandet begränsas till FZ-medlemmar. Känns som hela tävlingen floppat lite nu.

Bra sagt, *håller med*...


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Vad är det här? Nu har bidrag 29 gått från 240 till 305 på en kort tid, efter att hela dagen har legat stilla hela dagen. (Gissar på att han kände sig hotad av nummer 12 som började komma ifatt hans fusksiffror. 200 poäng på 5 minuter, visst.)

Varför reagerar inte någon ansvarig på det? Man blir nästan sugen på att göra samma oärliga sak som han redan gjort själv så att han får smaka bara för att stoppa honom från att "vinna".

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Vad är det här? Nu har bidrag 29 gått från 240 till 305 på en kort tid, efter att hela dagen har legat stilla hela dagen. (Gissar på att han kände sig hotad av nummer 12 som började komma ifatt hans fusksiffror. 200 poäng på 5 minuter, visst.)

Varför reagerar inte någon ansvarig på det? Man blir nästan sugen på att göra samma oärliga sak som han redan gjort själv så att han får smaka bara för att stoppa honom från att "vinna".

Jo, han fick ytterligare runt 70 röster på mycket kort tid ikväll.

Tyvärr så hjälper det ju inte någon att alla andra börjar tigga röster överallt och sänka sig till samma låga nivå. Men det vore ju som du säger skönt om någon ansvarig för tävlingen faktiskt tog och kollade upp det här ordentligt.

Medlem

Pallar inte bemöda mig nästa gång , inte lönt liksom...

Medlem

Fan va många som dundrar ner på #29 då, jag känner honom och har suttit brevid honom när han jobbat med den bilden, och kan säga med full säkerhet att han inte fuskar till sig röster på något sätt, han tipsade mig att gå in och kolla på tävlingen och jag tittade igenom alla bidrag innan jag röstade, om folk kommer in från nån annan sida och röstar blint är det ju inte mattias fel, det är ju att dom röstande är oengagerade och egentligen inte borde ha röstat alls. sen står det ju ingenting i några regler om att "göra reklam" för sig på andra sidor så man kan ju inte komma med massa extra regler som forumet har tyckt känns rätt efteråt och klaga.

Dålig stil tycker jag.

Medlem
Skrivet av CeSuZ:

Fan va många som dundrar ner på #29 då, jag känner honom och har suttit brevid honom när han jobbat med den bilden, och kan säga med full säkerhet att han inte fuskar till sig röster på något sätt, han tipsade mig att gå in och kolla på tävlingen och jag tittade igenom alla bidrag innan jag röstade, om folk kommer in från nån annan sida och röstar blint är det ju inte mattias fel, det är ju att dom röstande är oengagerade och egentligen inte borde ha röstat alls. sen står det ju ingenting i några regler om att "göra reklam" för sig på andra sidor så man kan ju inte komma med massa extra regler som forumet har tyckt känns rätt efteråt och klaga.

Dålig stil tycker jag.

Lite väl hård ton här, ja. Men förstå att folk blir arga, ledsna och besvikna när någon vinner bara för att denne har vänner på andra sajter.
Nej det är inte att bryta mot reglerna att länka. Men det är osportsligt att skriva och länka så som han faktiskt gjorde på dayviews där han rakt ut tiggde röster (och sen kommer in här och påstår att han sagt att de ska rösta på vilken de vill, nånting han INTE gjorde). Det är klart folk klickar in och röstar på hans bidrag för att hjälpa sin buddy, när han RAKT UT ber dem göra PRECIS det. Det är "hans fel" eftersom han skrev och länkade som han gjorde.

Mattias har säkerligen jobbat hårt och han har fått många helt vanliga röster också. Det är inte alla röster som känns fel, bara de 140 som dundrade in under kort stund när han länkade bilden och bad folk rösta på den (och nu också den stora mängd som kom ikväll).

Det är inte regler, det är allmän tävlingshyfs, tävlingsvett och tävlingsmoral. Att be om röster från sina oinsatta fans/vänner som vill hjälpa en att få prylar för 6000 kronor är inte att låta den mest omtyckta bilden vinna, det är att låta den som har flest vänner vinna. Det är osportsligt.
Kan ni inte se det så tycker jag synd om er.

Medlem

Skulle precis skriva ett inlägg men så såg jag att OhNoSpyware fick med precis allt vad jag ville säga, Bra skrivet.

Sen tycker jag Cesuz är lite rolig när hans post i stort sett kan sammanfattas.
1. Jag har sett han jobba på den
2. Jag tittade igenom bidragen och #29 var bäst förståss
3. Det är inte hans fel att folk som clickar på hans länk till "Please vote for me", röstar på honom.
4. Står inget i reglerna att man inte får göra det!

Ja, helt klart dålig stil av oss att klaga på dessa punkter!

Medlem
Skrivet av Mr. Reedux:

Hoppas mina 20timmar räcker till något gott i framtiden om inte annat!
Bara att gå vidare.

Jag har den som wallpaper nu så något gott har den gjort för mig i alla fall

Medlem

Haha, copy/paste nr. 29 fick precis ca 100 röster till. 200 röster de första 15 minutrarna och sen helt plötsligt 100 till nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, copy/paste nr. 29 fick precis ca 100 röster till. 200 röster de första 15 minutrarna och sen helt plötsligt 100 till nu.

Haha håll käft med dig nu bara... Rösterna fick han runt klockan 22 och inte "precis" klockan 03.00.
Sen var det inte 100 utan närmare 50. Jösses sånna som du ska inte ens kommentera när du bara hittar på och FÖRSÖKER hänga med i det som sker. Komma in och kommentera 03.00 och säger att han gick från det till det när det egentligen skedde 5 timmar innan..

Medlem

En jury nästa gång, snälla. Sicken flopp.

Skrivet av BrutalaGunnar:
Skrivet av bjosarn:

Haha, copy/paste nr. 29 fick precis ca 100 röster till. 200 röster de första 15 minutrarna och sen helt plötsligt 100 till nu.

Haha håll käft med dig nu bara... Rösterna fick han runt klockan 22 och inte "precis" klockan 03.00.
Sen var det inte 100 utan närmare 50. Jösses sånna som du ska inte ens kommentera när du bara hittar på och FÖRSÖKER hänga med i det som sker. Komma in och kommentera 03.00 och säger att han gick från det till det när det egentligen skedde 5 timmar innan..

Och det har du koll på? Nyreggad med 3 inlägg och loggar tid och antal när röstvågorna väller in. Det är inte suspekt alls, inte alls uppenbart vad ni (du?) sysslar med...

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av BrutalaGunnar:
Skrivet av bjosarn:

Haha, copy/paste nr. 29 fick precis ca 100 röster till. 200 röster de första 15 minutrarna och sen helt plötsligt 100 till nu.

Haha håll käft med dig nu bara... Rösterna fick han runt klockan 22 och inte "precis" klockan 03.00.
Sen var det inte 100 utan närmare 50. Jösses sånna som du ska inte ens kommentera när du bara hittar på och FÖRSÖKER hänga med i det som sker. Komma in och kommentera 03.00 och säger att han gick från det till det när det egentligen skedde 5 timmar innan..

Och det har du koll på? Nyreggad med 3 inlägg och loggar tid och antal när röstvågorna väller in. Det är inte suspekt alls, inte alls uppenbart vad ni (du?) sysslar med...

Förmodligen bra mycket mer än vad dom flesta i tråden.
Oj jag är så avundsjuk, du har vart medlem på en nolifer hemsida längre än mig.
Känner mig så onördig just nu.. haha lägg ner snacket.

Skrivet av BrutalaGunnar:

Förmodligen bra mycket mer än vad dom flesta i tråden.
Oj jag är så avundsjuk, du har vart medlem på en nolifer hemsida längre än mig.
Känner mig så onördig just nu.. haha lägg ner snacket.

Vilket avstånd du tog där! Ifrån att svara normalt och hela FZ. Har du alltid skiftat fokus så uppenbart när någon kommit för nära? Det späder på att du döljer någonting när du är så brutalt pang på. Du fick till och med fram ett typsikt missplacerat och nervöst skratt, vilket borde vara lätt att dölja i skrift.

Du kan anklaga mig för vad som helst, men du kan inte hindra mig för att genomskåda dig. Jag vet att du mår dåligt av att läsa vad vi tycker men du kan inte heller tvinga dig själv att sluta läsa. Du får gärna intala dig för cool för att ta åt dig av FZ om det styrker din bubbla, men du är och förblir en klåpare i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av BrutalaGunnar:

Förmodligen bra mycket mer än vad dom flesta i tråden.
Oj jag är så avundsjuk, du har vart medlem på en nolifer hemsida längre än mig.
Känner mig så onördig just nu.. haha lägg ner snacket.

Vilket avstånd du tog där! Ifrån att svara normalt och hela FZ. Har du alltid skiftat fokus så uppenbart när någon kommit för nära? Det späder på att du döljer någonting när du är så brutalt pang på. Du fick till och med fram ett typsikt missplacerat och nervöst skratt, vilket borde vara lätt att dölja i skrift.

Du kan anklaga mig för vad som helst, men du kan inte hindra mig för att genomskåda dig. Jag vet att du mår dåligt av att läsa vad vi tycker men du kan inte heller tvinga dig själv att sluta läsa. Du får gärna intala dig för cool för att ta åt dig av FZ om det styrker din bubbla, men du är och förblir en klåpare i mina ögon.

Jag bryr mig, jag gör det :):)

Skriv svar