Busenkel svårighetsgrad i Ninja Gaiden 3

Robot
Busenkel svårighetsgrad i Ninja Gaiden 3

På Hero-svårighetsgraden undflyr eller blockar Ryu de flesta fiendeattackerna automatiskt.

#team-ninja


Medlem
Busenkel svårighetsgrad i Ninja Gaiden 3

Vet väl inte om jag tycker det låter så ostigt.

Sen spelar många Ninja Gaiden just för att det är svårt, men det verkar dom ju kunna fortsätta göra.

Tror ifs att rent ekonomiskt så skulle Ninja Gaiden antagligen tjäna mer på att etablera sig som ett "svårt spel" och låta folk hypa detta. Istället för att försöka nå en större massa igenom att lite halvt kassera det som kännetecknar serien.

Ninja Gaiden är verkligen ett som lider av, och bör lida av identiterskris.

Det är för svårt och våldsamt för att tilltala barn. Men samtidigt lite för löjligt för att tilltala vuxna.

Att animefiera spelet med lite story och skit är nog bra, sälja det till animé kidsen.

Nåja whatever, är inget fan, har bara tråkigt xD


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har spelat igenom båda Ninja Gaiden till de moderna konsollerna och älskar det.

Jag ser inget negativt i att de gör det enklare för folk som vill ha det enklare. Jag kommer inte använda hero mode, men det är bra att funktionen finns där för folk som vill.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Preed:

Det är för svårt och våldsamt för att tilltala barn. Men samtidigt lite för löjligt för att tilltala vuxna.

Att animefiera spelet med lite story och skit är nog bra, sälja det till animé kidsen.

Tror inte du förstår dagens barn, medans dom kanske ger upp för att spelet är för svårt så har jag svårt att tro att våldet avskräcker någon om det inte handlar om 8 åriga karl som gråter när han ser en marine dö i starcraft.

Samtidigt så är det lite arrogant att bestämma vare sig det är för löjligt för vuxna eller inte, du kanske finner det löjligt men det har inget med att göra med nästa person så du har helt fel där.

Din sista kommentar är bara där för att förolämpa folk som tittar på anime?

Spelade det ninja gaiden som kom före detta och tyckte det var medelmåttigt, men det kanske inte är min typ av spel. Föredrar Demon souls om man har lust att spela ett spel där ett av dess plus är just dess svårighetsgrad.

Medlem

[quote=korosuu]

Skrivet av Preed:

Samtidigt så är det lite arrogant att bestämma vare sig det är för löjligt för vuxna eller inte, du kanske finner det löjligt men det har inget med att göra med nästa person så du har helt fel där.

Din sista kommentar är bara där för att förolämpa folk som tittar på anime?

Ja det var rätt arrogant, tänkte mest fritt dock och det var mindre av ett statement, detsamma gäller anime komentaren. Jag kände att om man skall sälja ninjor så görs det antagligen bäst i animeförpackning. Jag har inget emot anime.

Det var en sån där post jag gjorde 3 på natten och lät tangenterna smattra medans jag tänkte, var inte direkt välformulerade åsikter

Att det var "för löjligt för vuxna" var mest en marknads teori, och mindre av en attack emot ninja gaiden fans.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

[quote=korosuu]

Skrivet av Preed:

Samtidigt så är det lite arrogant att bestämma vare sig det är för löjligt för vuxna eller inte, du kanske finner det löjligt men det har inget med att göra med nästa person så du har helt fel där.

Din sista kommentar är bara där för att förolämpa folk som tittar på anime?

Ja det var rätt arrogant, tänkte mest fritt dock och det var mindre av ett statement, detsamma gäller anime komentaren. Jag kände att om man skall sälja ninjor så görs det antagligen bäst i animeförpackning. Jag har inget emot anime.

Det var en sån där post jag gjorde 3 på natten och lät tangenterna smattra medans jag tänkte, var inte direkt välformulerade åsikter

Att det var "för löjligt för vuxna" var mest en marknads teori, och mindre av en attack emot ninja gaiden fans.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar