Final Fantasy XIII-2 på två nya trailers

Robot
Final Fantasy XIII-2 på två nya trailers

Xbox 360 och Playstation 3 får varsin unik trailer när Square Enix visar upp sitt kommande rollspel.

#square-enix, #final-fantasy-xiii-2, #final-fantasy-xiii


Medlem
Final Fantasy XIII-2 på två nya trailers

Förväntar mig en sågande recension av detta spel då FZ tycks döma spelen efter dess namn *host*Two World 2 *host*

Åh, ja. Vi på FZ totalsågar allt med romerska siffror eftersom det är så sjukt jobbigt att leka "räkna streck"-leken. Däremot hyllar vi spel med korta, enkla och koncisa namn som "Doom", "Battlefield" och "Diablo" eftersom de är lättförståeliga och rakt på sak.

Eller så kan det ju också vara så att man kan tycka att en titel låter för jävlig, utan att det i sin tur behöver påverka spelets eventuella kvalité eller ej.

Bara en tanke.

Satan, Diablo har ju också romerska siffror. My point is moot, I am error. Fail, etc.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Satan, Diablo har ju också romerska siffror. My point is moot, I am error. Fail, etc.

.. och du dubbelpostar med! MODERATOR!!!! banna den *!!*##!

just kidding, please don't kill me

Medlem

Kyuss? Hörde jag rätt när han sa "Give it up Kyuss?" Vore ju rätt ballt om spelets antagonist heter så.
Blir hur som helst inte speciellt lockad att skaffa spelet av dess trailers. Verkar bli nästan lika cheesy som FFX-2 som var en ren katastrof. Lite mer frihet än i FFXIII vore mycket uppskattat också...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Åh, ja. Vi på FZ totalsågar allt med romerska siffror eftersom det är så sjukt jobbigt att leka "räkna streck"-leken. Däremot hyllar vi spel med korta, enkla och koncisa namn som "Doom", "Battlefield" och "Diablo" eftersom de är lättförståeliga och rakt på sak.

Eller så kan det ju också vara så att man kan tycka att en titel låter för jävlig, utan att det i sin tur behöver påverka spelets eventuella kvalité eller ej.

Bara en tanke.

Nu tänkte ju inte jag på romerska siffror utan på recensionen av TW2 som gjorde sitt bästa för att inte framstå som professionell.
"och varför måste alla kvinnor visa magen och ha rejält med urringning?" Då jag spelade spelet hade ungefär 2-3 kvinnor detta. Vilken ocensurerad version hade ni tillgång till?

"Det här är ett spel som inte besvärar sig med att förklara vad som händer, utan efter en extremt grundläggande karaktärsgenerator kastas du rakt in i något slags handling. Du är en prins eller liknande," 1: man är ingen prins och 2: man vet vad som händer om man spelat ettan, vilket leder till följdfrågan; om jag köper Harry Potter och dödsrelikerna ska jag då automatiskt få de föregående böckerna på köpet? så jag förstår vad som händer vill säga.

Medlem

Suck... jag har ju inte orkat spela igenom det första FF XIII ännu...

Typhor:
Hm, om det gäller grejer från just Two Worlds 2-recensionen så kan jag tyvärr inte svara på det. Det bästa är i sådana fall om du kontaktar artikelskribenten, eller någon av mina redaktörer Tomas eller Calle ifall du har synpunkter. Skicka gärna ett mail med dina tankar, vi på FZ behöver såväl ris som ros för att bli ännu bättre.

1
Skriv svar