Medlem

Bra recension. Har tidigare varit osäker på spelet, men nu känner jag mig lite säkrare
Tror nog det här blir det första co-op spelet som kommer vara roligare att spela ensam för känslan.


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:

...... Det kommer inte till Xbox360 ............

Jodå, det går det. Vi testade det bara på PS3.

Skrivet av Dennardo77:

Tack calle för recensionen! Har alltid väntat på en zombie spel som är som 28 veckor senare nästan osv o man ha co-op och free roam i nu tiden istället för undead nightmare!! o man behöver mat, bensin osv!!! åhhh tack calle för recensionen!!!: D:D:D:D:D:D

Mat och bensin är inget som krävs regelbundet. Mat återställer hälsa men bilarna kräver inget drivmedel.

Skrivet av Fearnox:

Hade jag inte varit rädd för dålig port så hade även jag beställt
Att FZ har fått en version som inte ens fungerar innan spelet är släppt ger ju inte direkt goda vibbar...

Vi fick retail-ex på PC, som styrs av Steam och eftersom det inte är släppt ännu gick det inte att aktivera. Alltså inget fel på det.

Skrivet av vampyrer_suger:

"känslan av att hela tiden kämpa i motvind. Dina vapen går sönder, framstegen gör situationen än mer ödesdiger och du kan aldrig känna dig helt trygg. Det är obehagligt att närma sig nya områden samtidigt du aldrig kan vara säker på att gamla platser är rensade,"

"Dead Island är ett zombiespel där det inte handlar om att döda, utan om att inte bli dödad."

Det påminner mig om min första Resident evil upplevelse för säkert 13-15 år sedan. minns inte. men det låter lovande.

Det har faktiskt vissa Resident Evil-vibbar, fast utan femkantiga nycklar och annat tjaffs

Skrivet av Annanaz:

@ Calle Johansson-Sundelius
Hej du nämner att det tog dig uppemot 10 timmar för att hitta ett skjut vapen, undrar bara ifal detta är väldigt överdrivet, eller ifal det faktiskt är sant?
Skulle vara kul med ett zombie lir där skjut vapen är värdefulla och dyrbara, och inte något som ligger o skräppar överallt.

Jag hittade i alla fall inga vapen innan jag kom till staden, och det tog nästan tio timmar. Gjorde alla sidouppdrag förutom ett innan dess men jag kan inte garantera att det inte finns något gömt någonstans på semesterorten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DigGaN:

Säg nej till sidor som delar upp sina artiklar i flera sidor!

Klicka istället länken "En sida" uppe till höger i början av texten, då får du hela rasket på en sida.

Flera sidor gör det betydligt enklare att navigera i längre texter, tycker jag. Och det är ju något av en standard på webben, och din kritik är rätt ovanlig. Men men, alternativ finns som sagt.

Den var undangömd ^^

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av eCore:

Lider spelet av konsolifiering? Hur kändes det på PC? Går ej att utläsa?

Annars en trevlig res!

PC har inte gått att spela, vi har testat det på PS3.

Inte gått att spela som i att... Ni inte fick ett ex. ?

Hur som helst, får se om det blir att skaffa med polare då DR2 inte riktigt funkade imo...

Vi har fått ett exemplar, men Steam ville inte låta oss spela det innan det var släppt. Förhoppningsvis kan vi tycka till om pc-versionen när vi snackar coop senare i veckan.

Ni fick inte ens retail versionen på steam, vad ni har fått är dev utgåvan då de klåpat sig något enormt. http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/06/ultra-oops-dead-is...

Medlem

Hrm? kommentarerna på själva artikeln och de som finns i forumet är inte syncade?

Redaktör
Skrivet av xermalk:

Ni fick inte ens retail versionen på steam, vad ni har fått är dev utgåvan då de klåpat sig något enormt. http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/06/ultra-oops-dead-is...

Nej, vi körde inte pc-versionen alls under recensionsspelandet. Det var meningen att vi skulle testa den versionen också, men det blev inte av pga strul hos Steam. Den där versionen i länken är en version lång tidigare än det recensionsexemplar vi skulle ha fått.


signatur
Inaktiv

Kul med övervägande positiva kommentarer på en recension! (för ovanlighetens skull?)

Som zombie nörd blev man riktigt sugen efter denna recensionen, precis den där desperationen man vill åt. Trodde inte det skulle finnas så mycket i detta spelet. Men det kanske blir ett köp nu.

Ba´köööp 295:- på webhallen som hittat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

[quote=Carl Johansson-Sundelius]

Skrivet av Apministern:
Skrivet av Annanaz:

@ Calle Johansson-Sundelius
Hej du nämner att det tog dig uppemot 10 timmar för att hitta ett skjut vapen, undrar bara ifal detta är väldigt överdrivet, eller ifal det faktiskt är sant?
Skulle vara kul med ett zombie lir där skjut vapen är värdefulla och dyrbara, och inte något som ligger o skräppar överallt.

Jag hittade i alla fall inga vapen innan jag kom till staden, och det tog nästan tio timmar. Gjorde alla sidouppdrag förutom ett innan dess men jag kan inte garantera att det inte finns något gömt någonstans på semesterorten.

Ah underbart, fåru känslan iaf att dem inte finns så många utav (i början iaf) så det känns skit kul
har redan 3 polare som ska va me o vi sitter alla ivrigt att få slakta lite zombies i helgen

Hmm min [/quote) funkade tydligen inte idag


signatur

Rwa?

Medlem

Introt till spelet ett av dom bästa jag har sätt

Inaktiv

det där med att det är svårt att hitta vapen har dom gjort skit nice, för då är det mer realism än att 90% av invånarna har inte vapen

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Annanaz:

@ Calle Johansson-Sundelius
Hej du nämner att det tog dig uppemot 10 timmar för att hitta ett skjut vapen, undrar bara ifal detta är väldigt överdrivet, eller ifal det faktiskt är sant?
Skulle vara kul med ett zombie lir där skjut vapen är värdefulla och dyrbara, och inte något som ligger o skräppar överallt.

Jag hittade i alla fall inga vapen innan jag kom till staden, och det tog nästan tio timmar. Gjorde alla sidouppdrag förutom ett innan dess men jag kan inte garantera att det inte finns något gömt någonstans på semesterorten.

Ah underbart, fåru känslan iaf att dem inte finns så många utav (i början iaf) så det känns skit kul
har redan 3 polare som ska va me o vi sitter alla ivrigt att få slakta lite zombies i helgen

Hmm min

funkade tydligen inte idag

Du glömde en [/quote]

Fick lägga dit en [/quote] för att kunna quota dig... >.<

Medlem

Nästan hela trailern utspelas baklänges, lite festligt att han då hugger av en arm vid 2:25

Medlem
Skrivet av Tommy96:

Introt till spelet ett av dom bästa jag har sätt

Instämmer helt!!!

Medlem
Skrivet av Bazoon:

Nästan hela trailern utspelas baklänges, lite festligt att han då hugger av en arm vid 2:25

Inte alls. Ett x-antal klipp går framlänges i trailern

Medlem

Men Calle, vart har vi dom lovade orden om multiplayer nu då?

Medlem

Jag håller med!
Calle, upp med MP utlåtande!

Jättebra skrivet såväl av Calle som ni andra som lämnat er åsikt om spelet.
+1 Glasspinne

123
Skriv svar