Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DigGaN:

Säg nej till sidor som delar upp sina artiklar i flera sidor!

Klicka istället länken "En sida" uppe till höger i början av texten, då får du hela rasket på en sida.

Flera sidor gör det betydligt enklare att navigera i längre texter, tycker jag. Och det är ju något av en standard på webben, och din kritik är rätt ovanlig. Men men, alternativ finns som sagt.

åh tack! jag har faktiskt tänkt på det där många gånger, har hänt att man trott att en artikel var väldigt kort för att sedan en dag efter inse att man bara läst en sida

knappen är lite osynlig, men nu när jag vet att den finns så ska jag flitigt använda den!

spelet verkar nice också, zombies är så jäkla gött!

Inaktiv

Minus för brist på ordvitsar i recensionen. Varför ser jag inte frasen "mer än hjärna" någonstans?

Medlem

De senaste trailerna har ju bara varit massa mörsande med M4/Ak47 etc så det är nice att se att man kan hitta vapen men att det inte var en så stor lycka trots allt (ett skott). Tur att det inte blir någon direkt L4D klon av det hela för det hade suuuuuuuuuuuugit.
Riktigt taggad men undrar hur de gjort med Coop gällande:

MP-Lobby.
-Kommer det finnas en sådan, som man kan samlas i innan man börjar spelet från första början eller måste "servern" hoppa in i spelet först innan andra kan droppa in.

Kommer man få börja på olika platser i Coop så man får kämpa lite för att kunna mötas upp och hjälpa varandra?
-T.ex. så har man fått se gameplay när spelaren börjat i ett hotellrum och sedan gått ner till en toalett där tjejen med röda kjolen har varit med någon som blivit biten.

Kommer man kunna sätta lösenord så man inte får någon random som droppar in (viktigaste av allt)

Medlem

Härlig recension, sugen på att panga lite zombies

Medlem

Hur mycket speltid får man ut av detta lir?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Jag har nu spelat 11 timmar och kommit cirka 18%, så räkna med 50+ timmar om inte mer med alla sidequest och exploration. Spelar på ps3 pga. Av en tabbe av elgiganten och det är underbart. Calles recension är spot on. Förövrigt så är det en Trophy att döda med analoga spakar .


signatur

"High life on low budget"

Medlem

sskriver från mobilen, ni får ursäkta.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tackar för en bra recension! Längtar som fan tills release, blir att sitta fastklistrad i datastolen ett tag framöver då

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_98854:

Minus för brist på ordvitsar i recensionen. Varför ser jag inte frasen "mer än hjärna" någonstans?

Sorry! Blev ändå nöjd med "Gårdsfest - du står för maten"-texten.


signatur
Medlem

Bra artikel och jag gillade gårdsfesten-vitsen! Inget givet köp för mig just nu, men jag funderar på saken..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

...... Det kommer inte till Xbox360 ............


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Tack calle för recensionen! Har alltid väntat på en zombie spel som är som 28 veckor senare nästan osv o man ha co-op och free roam i nu tiden istället för undead nightmare!! o man behöver mat, bensin osv!!! åhhh tack calle för recensionen!!!: D:D:D:D:D:D

Inaktiv

Bra recension... men räcker gott och väl med Left 4 Dead för mig

Medlem

Suverän recension Calle! Spelet tillhör en av mina favoritgenrer och kommer definitivt att genomspelas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bra recension Calle! Din lille ordtrollare där.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av toast:

Bra artikel och jag gillade gårdsfesten-vitsen! Inget givet köp för mig just nu, men jag funderar på saken..

Plus ett.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ni som redan spelar det, vilken version och hur fick ni det så tidigt?

Jag har PC versionen pre-loadad på steam och måste vänta till Fredag innan det låses upp.

Medlem

Med tanke på att spelet kostar runt 280 kr så måste jag nog tänka mig att det är väldigt mycket för pengarna.
Förbokat o klart. Väntar bara på posten på fredag.

Medlem

underbart, spelet är förbeställt så kul att man förmodligen inte kmr bli besviken.


signatur

Rwa?

Medlem

Hade jag inte varit rädd för dålig port så hade även jag beställt
Att FZ har fått en version som inte ens fungerar innan spelet är släppt ger ju inte direkt goda vibbar...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hade jag inte varit rädd för dålig port så hade även jag beställt
Att FZ har fått en version som inte ens fungerar innan spelet är släppt ger ju inte direkt goda vibbar...

Det är ingen port, spelet är utvecklat till PC.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Fearnox:

Hade jag inte varit rädd för dålig port så hade även jag beställt
Att FZ har fått en version som inte ens fungerar innan spelet är släppt ger ju inte direkt goda vibbar...

Det är ingen port, spelet är utvecklat till PC.

Det tror jag först när jag spelar det.

Inaktiv

"känslan av att hela tiden kämpa i motvind. Dina vapen går sönder, framstegen gör situationen än mer ödesdiger och du kan aldrig känna dig helt trygg. Det är obehagligt att närma sig nya områden samtidigt du aldrig kan vara säker på att gamla platser är rensade,"

"Dead Island är ett zombiespel där det inte handlar om att döda, utan om att inte bli dödad."

Det påminner mig om min första Resident evil upplevelse för säkert 13-15 år sedan. minns inte. men det låter lovande.

Medlem

Intressant recension. Ska vara ärlig och nämna att jag inte ens visste att spelet skulle komma på fredag.

Finns en nisse som har fått spelet tidigt och lägger upp videos på YouTube, och det verkar hyffsat... läskigt kanske är fel ord, men jävlar vad högljudda alla zombies är. Om jag skulle spela Dead Island skulle jag nog göra i byxan.

Underbar recension!

Medlem

Har det postats detaljer om det kommer ett demo på spelet eller inte? Känner mig inte 100% säker på ett köp.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Fuidama:

De senaste trailerna har ju bara varit massa mörsande med M4/Ak47 etc så det är nice att se att man kan hitta vapen men att det inte var en så stor lycka trots allt (ett skott). Tur att det inte blir någon direkt L4D klon av det hela för det hade suuuuuuuuuuuugit.
Riktigt taggad men undrar hur de gjort med Coop gällande:

MP-Lobby.
-Kommer det finnas en sådan, som man kan samlas i innan man börjar spelet från första början eller måste "servern" hoppa in i spelet först innan andra kan droppa in.

Kommer man få börja på olika platser i Coop så man får kämpa lite för att kunna mötas upp och hjälpa varandra?
-T.ex. så har man fått se gameplay när spelaren börjat i ett hotellrum och sedan gått ner till en toalett där tjejen med röda kjolen har varit med någon som blivit biten.

Kommer man kunna sätta lösenord så man inte får någon random som droppar in (viktigaste av allt)

Finns ingen mp lobby, bättre än så.... du söker från sp, allt e inbakad.
Man börjar en bit ifrån..
Inget lösenord, man väljer istället friends, Open,lan eller sp


signatur

"High life on low budget"

AW8
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DigGaN:

Säg nej till sidor som delar upp sina artiklar i flera sidor!

Klicka istället länken "En sida" uppe till höger i början av texten, då får du hela rasket på en sida.

Flera sidor gör det betydligt enklare att navigera i längre texter, tycker jag. Och det är ju något av en standard på webben, och din kritik är rätt ovanlig. Men men, alternativ finns som sagt.

Den hade jag inte sett förut, och jag föredrar en lång sida över flera korta.

Tackar!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Finns ingen mp lobby, bättre än så.... du söker från sp, allt e inbakad.
Man börjar en bit ifrån..
Inget lösenord, man väljer istället friends, Open,lan eller sp

Okej ungefär samma stuk som L4D's coop då. Det funkade helt ok, men jag hade hellre sett någon form av server browser eller connect via IP. Men antar det skulle vara lite jobbigare att göra något sånt på konsol än PC. 4 days n counting >.<

Medlem

@ Calle Johansson-Sundelius
Hej du nämner att det tog dig uppemot 10 timmar för att hitta ett skjut vapen, undrar bara ifal detta är väldigt överdrivet, eller ifal det faktiskt är sant?
Skulle vara kul med ett zombie lir där skjut vapen är värdefulla och dyrbara, och inte något som ligger o skräppar överallt.


signatur

Rwa?

123
Skriv svar