Deus Ex: Human Revolution

Medlem
Skrivet av 7an:

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

1. När (om) man vill spela om, så kan man inte ta med sig något från föregående omgång så som vapen eller uppgraderingar. för det finns massor med saker som man kan göra och missar i annat fall, om möjligheten hade funnits så hade spelet haft bra mkt längre överlevnad och värde.

2. Det går inte att organisera sin utrustning utan att det blir ett komplett kaos, man sitter där och försöker reda upp var olika saker skall vara, för att senare plocka upp något och allting sprids huller om buller.

3. För mig innebär ett Stealth (smyg) spel att man kan skjuta eller på något sätt sabotera strömkällor eller belysning, det går inte här, trevligt hade varit om man hade kunnat skjuta igenom dörrar eller väggar, men jag antar att det visar grafikmotorns begränsning.

Det är ett ok spel och säkerligen 10-12tim för en hårdhudad gamer, för oss som gillar att utforska så lutar det säkerligen åt 25, MEN för min del kommer jag inte lira det igen med tanke på att jag inte kunde ta med mig allt jag samlat på mig utan måste börja om från scratch.

Nej för mig är fortfarande Deus ex, MGS och Splinter Cell dem regerande stealthspelen, detta är ett tappert försök att skapa något nytt, så nära och faller ändå på mållinjen.

Betyget hade blivit en stark 4 kanske en 5a om utvecklarna hade tagit med ovan nämnda punkter

nu finns dem inte med så det blir en 3a, inte mer!

Autosorteringen av inventoryt är en funktion som går att stänga av.. Options->Gameplay->Automatic Inventory Management

Inaktiv

Håller inte med denna recension, 4/5 är för lågt betyg.

Visst det finns problem här och var, men spelet är grymt bra ändå. På en skala av 5 kan jag inte ge det annat än 5.

Medlem

ett fullständigt fantastiskt spel, helt klart ett av dom bästa som någonsin skapats, och jag har lirat sen atari var det som gällde kraschar dock duktigt om du sitter på ett geforce i 5serien, man måste ställa om core voltage för att det ska funka normalt, ett tillverkningsfel från geforce.


signatur

//monster

Medlem

Brukar sällan skriva kommentarer, men då jag köpt och spelat detta spel och verkar ha en annan åsikt än de flesta känns det som en plikt att framföra den, om inte annat än för att varna. När någon säger att ett spel är "det bästa någonsin!!" bör man vara skeptisk - ofta så beror det på HYPE. Halo 3, GTA IV, Dragon Age 2, är alla spel som, i början i alla fall, fick toppbetyg av alla kritiker. Sen när hypen försvann så började människor ge spelen lite mer realistiska omdömen, och åtminstone DA2 fick ett betydligt sämre omdöme då. Deus Ex: Human Revolution har minst sagt marknadsförts hårt och jag märker hypefenomenet tydligt. När alla ger det 5/5 så har jag lust att ge det 0/5 för att skapa lite balans, men ärligt talat så förtjänar det nog 3/5. Kanske. Det lever inte upp till originalet, och även som fristående spel har det många brister.

För att nämna några:
- Det finns oerhört många saker som förstör inlevelsen. T.ex. att det inte kan bestämma sig för om det är 3:e person eller 1:a person, och att spelet tar kontrollen från spelaren ofta och utan anledning. Exempelvis: om man hoppar från en höjd måste man vareviga gång se en "cool" animation på hur han landar. Och då har jag inte nämnt vad AI:n eller röstskådespelarna gör för inlevelsen.
- Storyn griper inte tag i en, kanske för att man inte bryr sig om en enda karaktär i spelet. Även hjälten verkar vara ett litet arsle. Handlingen är mycket ytlig i jämförelse med Deus Ex 1, men framförallt ointressant.
-Själva spelmekanismerna är obalanserade. Deus Ex ska handla om valmöjligheter, men spelet tvingar en att spela på vissa sätt. Sen finns helt idiotiska saker, t.ex. att det är omöjligt att utkämpa närstrider om man inte har tillräcklig energi!
-Bossfighterna och några andra strider var otroligt frustrerande, vilket de flesta dock håller med om.
- Det är inte snyggt. Det hade kanske sett modernt ut om det kommit ut 2006. Ändå är det ganska skakig framerate. Men Deus Ex 1 hade vare sig bra grafik eller bra prestanda heller och var ändå suveränt, men som sagt är det mycket annat, ibland riktigt idiotiska grejer, som drar ner intrycket för DX:HR.

För att säga några positiva saker så får man ändå intrycket att det är ett ambitiöst spel, och det är tydligt att de har lagt ner mycket arbete på miljöerna. Det är också stort: jag klarade ut det på 19 timmar, men gör man alla sidouppdrag kan man räkna med mycket längre speltid.

Som helhet är det ett ganska medelmåttigt spel. Från mig får det max 3/5. Och då är jag schysst.

Medlem

Deus Ex: Human Revolution Needed Cuts
http://www.trueachievements.com/n4768/deus-ex-human-revolutio...
skulle ha varit längre.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av nespalir:

När någon säger att ett spel är "det bästa någonsin!!" bör man vara skeptisk - ofta så beror det på HYPE.

Beror det på hype att man tycker spelet är väldigt bra när man spelat igenom det? Det är ungefär som att säga att du tycker det är medelmåttigt p.g.a. att du är en gnällig jävel (obs, detta var bara ett hypotetiskt exempel).

Medlem

Buio: ja, ibland får hype, förväntningar m.m. en att tycka något är mycket bättre än det egentligen är. Det är knappast ett kontroversiellt påstående. Ditt exempel kan väl också vara sant, om jag vore någon som gnällde på allt, men du har inga belägg för något sådant så det blir irrelevant. För DX:HR kan listan göras lång på saker som är tvivelaktiga till rent dåliga, så jag blir mycket tveksam till allt halelujande. Kan du nämna något med spelet som verkligen glänser?

Sen är självklart smaken som baken och allt sånt, men jag vill ge ett annat perspektiv på spelet för alla som inte köpt det än men funderar på att göra det.

Inaktiv
Skrivet av nespalir:

Sen är självklart smaken som baken och allt sånt, men jag vill ge ett annat perspektiv på spelet för alla som inte köpt det än men funderar på att göra det.

Felet du gör är att du utgår från att din slutsats är den riktiga och förklarar hur alla andra som älskade spelet har fel (de är påverkade av hype). Det hade varit bättre om du bara sagt att du inte håller med dem alls och tycker spelet är högst medelmåttigt.

Medlem

Så har precis avklarat deus ex på näst svåraste, Jag hatar singelplayer spel oftast mer än något annat, ända spelen jag har njutit av är half-life. Men detta, går inte att gemföra musiken, känns som du är i en film rös till i varje ögonblick när musiken slog igång. Tron/Time machine känsla i den helt underbar!

Nog med musiken hur väl få buggar jag stötte på och hur stort spelet är är helt fucking otroligt! och att du kan ändra storylinen med valen du gör är inte sämre heller.

Något att notera är att jag hade väl inga direkta svårigheter man jag fick ju anstränga mig lite, och jag är gamal fps spelare som spelat på hög nivå med reflexer aim och spelförståelse få har, vilket får mig att förstå dom som är inte så jättebra måste få ut fyfan så mycket mer av pengarna än jag fick.

Sedan att detta fick en 5a pga inte actionrikt you gotta be kidding me? tog du ens valet att skita i att stealtha och ta ut alla? tvivlar, för ifall du gjorde det då är du knäpp! fanns flertal fighter jag rullade runt hörn tog ut massvis med fiender då jag tog valet att ignorera stealth för jag vill köra aim out, visst ibland stealthade jag igenom.

Men att sitta att säga detta inte vart actionpackat är ju rent ut sagt idiotiskt, gemför man detta med BF/HL vinner detta utan problem med hur laddad actionen vart, Sen att du inte gjorde valet att springa in i rummet skjuta hel vilt och försöka plocka ner 15 st som siktar emot dig, tycker det är trist förstår jag dig.

Men att du rullade runt tittade upp plockade ut 3 st ner igen gå till höger rulla ut med vapnet plocka ut en vid flanken som har en position sen dra igång din stealth spring ut ur rummet upp för trappan titta in igenom andra våningensdörr för ta ut 2 st i öppen position som hade bra täckning när du vart där nere men ej upp och ej visste du vart där... nej du iaf tack för mig blir väl sönderflamad för dålig stavning m.m men detta spelet vart helt sanslöst storywise och gameplay wise ge mig expansionen nu!

7 av 5 möjliga av mig för ett singelplayer spel, väntar på expansionen http://www.youtube.com/watch?v=GcFB8Rmy-Sc

Föresten någon som vet vart man kan få tag i musiken ifrån spelet?

Medlem
Skrivet av nespalir:

Buio: ja, ibland får hype, förväntningar m.m. en att tycka något är mycket bättre än det egentligen är. Det är knappast ett kontroversiellt påstående. Ditt exempel kan väl också vara sant, om jag vore någon som gnällde på allt, men du har inga belägg för något sådant så det blir irrelevant. För DX:HR kan listan göras lång på saker som är tvivelaktiga till rent dåliga, så jag blir mycket tveksam till allt halelujande. Kan du nämna något med spelet som verkligen glänser?

Sen är självklart smaken som baken och allt sånt, men jag vill ge ett annat perspektiv på spelet för alla som inte köpt det än men funderar på att göra det.

mitt inlägg hade inget alls med hype att göra, jag tycker att det är ett fantastiskt spel. menade exakt och enbart precis det jag skrev, därför jag skrev det


signatur

//monster

Medlem

Buio: tvärtom, att påpeka det är att göra en samhällstjänst.

FM-guru
F.d. Sisyr

Solklar femma för mig. Sällan har jag varit så jävla nöjd som efter att ha varvat Deus Ex 3. Vilket jävla spel. KUDOS till utvecklarna som gjorde ett spel så bra att jag inte längre ser ettan som herren på täppan. Det enda som jag egentligen saknade var fler förklaringar till en del av de konspirationer som lurkade i spelet. Blir dock inte allt för förvånad om ett nytt spel i serien avtäcks.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Zidious G:

Gamereactor gick inte med på kravet. Det hade dom gjort om det bara gällde publiceringsdatum. GR är kända för att stå upp för sig. Nåt skumt är det...

1. Det finns inget som talar för att det gällde något annat än publiceringsdatum.
2. GR är absolut inte kända för att "stå upp för sig", om något så är de Ökända för att dela ut bra betyg till stora spel pga känt namn, och usla betyg till mindre spel oavsett kvalité.
3. Petter är ju dessutom ökänd för att banna alla användare som har en annan åsikt än han eller påpekar (uppenbara) brister i recensionerna eller resonemanget. Till och med användarrecensioner blir censurerade om de skiljer sig från GRs.

Summa sumarum; GR är som IGN (ignorant n00b gamers), en de "lånar" recensioner från andra och publicerar under eget namn (GR norge/danmark), de "recenserar" spel utan att ens ha spelat de, och de tillåter hur känt spelet är ha större betydelse än innehåll.
Det är till och med bättre att läsa Aftonbladets spelrecension än deras, visst finns bra recensenter också men Petter styr med järnhand och det har hänt att vissa recensioner fått "finjusteras" i efterhand då han inte gillade betyget.
Patetiskt!

Glöm inte Grafikbög, Xbox360 fanboy och modebloggare som får saker gratis från diverse tillverkare.

Jag köpte Deus Ex idag, Gamestop rea 198sek, hoppas det e svinbra.
Det enda jag stör ihjäl mig på just nu är att aim-knappen är R3 istället för L1 som det brukar vara på standard spel... kontrollen är nästan viktigast för mig. Jag kan inte förstå hur speltillverkare fortfarande (2012!!!!) tvingar dig som spelare att spela med ett kontrollschema som utvecklarna bestämt.... blir galen på sånt.


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar